YÖIMETYKSESTÄ VIEROITUS, AUTTAKAA HYVÄT NAISET!!
Meillä on tammikuuussa 07 syntynyt tyttö,, siis jo reippaasti yli vuoden (?!),
päivällä ei juuri enää imuttele, ehkä kerran ennen iltatissiä nukkumaan mentäessä. Mutta yöllä, ah, yöllä imuttelu on kivaa!!!! esimerkkinä laitan viime yön,
00,30 tissille
02,00 tissille
03,30 tissille
06,00 tissille
heräsi uuteen päivään 08,00.
*huoh*
Voin kertoa että väsyttää,, Ihan joka öistä em. käytös ei ole mutta joka yö se syö pari kertaa. Olen siis kokeillut tuttia kun alkaa kätisemään, mutta ei helposti huoli jolloin helpointa on ollut nousta ja antaa daisaria, Tytsy nukkuu omassa huoneessa ja sängyssä, joten aika väsyttävää on jo sekin että täytyy nousta nojatuoliin istumaan vartiksi kerrallaan useasti yön aikana.
Voisiko joku ystävällisesti antaa vinkkejä kuinka saada tämä rumba loppumaan,,,
JA kyllä, lapsi on neljäs (4!)perheessämme mutta kolme vanhinta eivät ole koskaan syöneet yölllä saatika vaatineet vieroitusta!!
Olen aiemmin ajatellut että siirrän tämän koulutuksen kesälle kun muutto ym härdelli on takana päin ja elämä tasaantunut.Ehkä niin että lähtisin parin lapsen kanssa vkl pois ja isä saisi tapella nuorimmaisensa kanssa parit yöt ilman tissiä. Mutta nyt tuntuu etten jaksa odottaa enää hetkeäkään,
väsyttää,,,,
Kommentit (4)
Meillä on noin kuukautta vanhempi tyttö. Hänet vierotettiin yöimetyksestä marraskuussa eli noin 10-11-kuukautisena. Minäkin tavasin noita tassuttelu- sun muita ohjeita netistä, mutta meillä homma hoitui kuten tuo edellä oleva kertoikin.
Minä siis menin evakkoon ja isä otti tytön hoiviinsa ts. nukkui samassa huoneessa. Etukäteen hermostutti kovasti, miten vieroitus (unikoulu) sujuu, mutta hyvin se sujui! Ekana yönä taisi tyttö karjua noin tunnin, toisena yönä vähän vähemmän ja lopulta ei enää lainkaan.
Minä taisin siirtyä takaisin samaan huoneeseen nukkumaan reilun viikon päästä.
Omat hermoni eivät olisi kestäneet tuota " kouluttajana" oloa, onneksi mies on paljon rauhallisempi ja hyvät hermot omaava.
Tsemppiä!
Iituli
PS. Meillä yöheräämiset loppuivat, kun lopetin imetyksen kokonaan tammikuussa eli tytön ollessa n. 13 kk vanha. Tyttö nimittäin havahtui tuon yöimetyksen lopettamisen jälkeenkin heräilemään x kerran määriä yössä. Kun iltatissikin loppui, loppuivat yöherätyksetkin. Ihmeellistä! Tämä on siis meidän kokemuksemme enkä ole ehdottamassa kokonaan imetyksestä luopumista. :-)
tätä tassuttelua mäkin olen miettinyt mutta jo heti hyljännyt sen toimimattomana kun tytsy poukkoilee väkisin pystyyn sängyssään kun yrittää selästä silitellä,,,
ehkä me huudatetaan sylissä ja tuttia yritän tunkea kun ei sitäkään huoli tissin toivossa ensin,, :)
Ehkäpä jo pääisäisen kieppeillä kun ei tarv aamulla ponkasta miehen töihin ja sisarusten kouluun,, ja uusin kotikin on jo sitten totta.
Esikoinen lopetti yösyömisen itse 11 kk:n iässä. Hänen kanssaan yöheräilyt olivat helppoja: tyttö söi ja nukahti saman tien.
Mutta kakkonen (1v 3kk) onkin toista maata. Tutti ei ole koskaan kelvannut. Vasta n. 7-8 kk iässä onnistuin saamaan hänet nukahtamaan omaan sänkyynsä. Tassuttelua olen opiskellut, mutta ei meidän likalle mikään käden pitäminen selän päällä ole koskaan auttanut. Usein on pitänyt heijata, taputtaa, silittää ja myös ottaa syliin rauhoittumaan. Nälkä tytöllä ei yöllä ole ollut pitkään aikaan. Mukista maito ei kelpaa; pääasia, että saa tissin suuhun.
Hitusen auttoi se, että siirsin tytön pois meidän vanhempien makuuhuoneesta. En havahdu ihan joka väninään ja jää kuuntelemaan, heräsikö se taas.
No, jossain vaiheessa onnistui tytön rauhoittaminen yöllä omaan sänkyynsä ilman tissiä, mutta nyt hän on sitten tassuttelusta riippuvainen eli herää joka tapauksessa, tuli tissiä tai ei. Tissillä tainnuttaminen vain oli niin houkuttelevan nopeaa tassutteluun/sylittelyyn verrattuna.
En osaa neuvoja antaa, mutta ehkä helpottaa kuulla, että meitä on muitakin yökukkujia?
hei!
ymmärrrän hyvin hermostumisesi.
ei mulla mitään muuta neuvoa ole kuin unikoulu. Ja unikoulussa ei vastaavasti auta muu kuin tiukka päätös, hyvät hermot ja vähän valvomista.
Netissä on hyviä ohjeita unikoulusta, ja niissä jotenkin auvoisesti kerrotaan tassuttelusta, mutta rehellisesti sanottuna unikoulussa vauva karjuu pari-kolme-neljä yötä ja sitten yleensä tyytyy tilanteeseen, eikä vaadi rintaa nukahtaakseen. Meillä ainakin meni niin, että vauva huusi ekoina yönä, jolloin pidettiin sylissä ja hyssyteltiin, sen jälkeen alkoi rauhoittua, kun laitettiin tutti ja vähän silitettiin ja sitten jossain vaiheessa oppi nukkumaaan yönsä suht rauhassa. joillainhan unikoulu auttaa heti.
eli ei muuta kun isä päivystämään, sulle korvatulpat tai voit just mennä pakosalle mummolaan.
tää oli tällanen raadollinen versio öiden parantamisesta, muilla on varmaan jotain hyviä tassutteluohjeita :)