Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSKAT viikolla 11***

10.03.2008 |

Tässä viime viikon jutut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12587544&p=2&tmo…

Uusi viikko ja uudet kujeet.

Mulla on tänään tärkeetä tekemistä, aloitan vihdoinkin uusimman Harry Potterin lukemisen. Ostin sen jo perjantaina enkä oo ehtinyt aloittakaan :( kai mä en raski aloittaa kun tiedän että se on viimeinen ja päättää koko tarinan.

Eetu nukku taas ihanasti. Illalla nukahti klo20, nukku 8h, söi neljän maissa ja jatkoi uniaan vaille seiskaan :D Kiinteiden kokeilut on meillä ollut tauolla loman aikaan, yöunet meni ähinäksi joten annattiin lomaviikko olla ilman mitään ylimääräistä. Tänään jatketaan kokeilua kun ollaan rauhassa kotona. Oltiin siis viikko mun kotona pohjoisessa ja siellä oli mun siskon vauvan ristiäiset sekä samalla niiden häät viime lauantaina.

Lukaisin pinot läpi mut on liian kova homma alkaa kommentoimaan joten aloitan ihan puhtaalta pöydältä. Jäi mieleen ainakin että Hennalla synnytys lähestyy, suppareita sinne kovasti!!! Ja Tipulla taitaa olla mies kotona, nautihan olostasi =) Ilona oli tainnut mua kaivatakin ja kyllä mieltä lämmitti!!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!

hermione ja Eetu 5,5kk

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Palattiin reissusta eilen aamulla. Oli hyvä reissu mutta silti vähän rankka. Oonalle nousi kuume lauantaina ja yö laivalla oli aika hurja. Tänäänkin on vielä kuumeinen, voipi olla että mennään lääkäriin jos ovat sitä mieltä kun sinne soitan. Itselläni oli maha kipeä koko reissun ajan keskiviikosta asti, eilen alkoi ripuli. Huh huh. Ollaan nyt siis kotona sairastamassa.

Pino oli niin pitkä että en jaksa kommentoida vaikka lukaisin kyllä kaikki jutut. HENNALLE toivottelen kovasti suppareita! :)

IIDA-LINNEALLE vinkkejä laivalle..

- Matkarattaat vs. Briot = matkarattaat oli tosi hyvät laivalla (tosin jos menette Tukholmaan kiertelemään, voivat Briot olla helpommat mukulakivikaduilla)

- Vikingillä heillä on vauvansänkyyn 10kg painorajoitus, siitä ylöspäin antavat laidan joka laitetaan normisänkyyn.. Päädyin nukkumaan Oonan kainalossa koska laita oli tosi matala.

- Ravintoloissa on ihana palvelu. Oona ei syönyt soseita lainkaan, söi menomatkalla hienosti lastenannoksen paistettua lohta, ranskiksia, kurkkua, porkkanaa ja paluumatkalla lasten seisovasta pöydästä maistellen vaikka mitä, lohta, lihapullaa, hampurilaista (SIIS NIIN SULOISIA minihampurilaisia että oli pakko ottaa valokuva!), melonia, kurkkua, ranskiksia.. Aamiaisille tehtiin puuro omista jauhoista + korvikkeesta, lisäksi neiti maisteli raejuustoa, jugurttia, munakokkelia jne.

- Meillä oli Patapum mukana, mutta ei käytetty ollenkaan. Rattailla huristeltiin ja harjoiteltiin kävelyä.

- Unohdimme Panadolin kotiin (nestemäisen), mutta infosta saa suppoja ¿ jos nyt sattuu hampit tms vaivaamaan (Oonalle tosiaan tuli rajuna se kuume).

Siinäpä noita. Kysele sitten jos joku muu tulee mieleen. :) Varmasti teillä on tyttösen kanssa hyvä reissu.

Ok, nyt jatketaan sairastamista. Mukavaa maanantaita kuitenkin kaikille!

Mammis + Oona melkein 11kk [/color]

Vierailija
2/40 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaisin viime viikon pinon pikaisesti, mutta kommentointi jää taaskin ensi kertaan. Piti vaan tulla nopeasti katsomaan teidän kuulumiset pikkuisen tauon jälkeen. Olen Sienna-vahdissa (tyttö nukkuu) ja isi lähti käymään Lidlissä. Kauheasti olisi vielä tekemistä ennen kuin mies keskiviikkoaamuna taas lähtee.

Bianco: meillä on myös yöt yhtäkkiä rikkoutuneet, ja Sienna on pari kertaa herännyt myös klo 22.30 kuten Kallekin. Eilen yritin sitä rauhoitella nukkumaan siihen aikaan (oli nukahtanut jo 19.30), mutta huuto yltyi niin raivokkaaksi että oli pakko syöttää se. Sen jälkeen nukkuikin ihan hyvin. Sitten syötiin vielä kahden jälkeen ja viiden jälkeen ja neidin aamu alkoi klo 6.40, aargh! En usko, että se oikeasti tarvitsee ruokaa noin usein, mutta en oikein osaa muutakaan tehdä kuin syöttää, kun en jaksa sitä huutoa kuunnella.

Tässä vajaan viikon aikana on yöunien rikkoutumisen lisäksi tapahtunut seuraavaa:

- Sienna on leikkinyt rakkaan isin kanssa ja riemuitsee saamastaan huomiosta. Palloleikit on nyt in.

- " Sanavarastossa" on nyt ä-tä ä-tä ä-tä, joka kuulostaa niin paljon " äidiltä" , että sydän pakahtuu sitä kuunnellessa.

- Ostetiin tytölle TrippTrapp-syöttötuoli, jossa se osaa hienosti istua kun on se vauvapaketti ja pehmuste. Siitä on tosi kiva katsella maailmaa ihan itsenäisesti ja uudesta näkökulmasta.

- Eilen tapahtui läpimurto kiinteiden syömisessä, tyttö alkoi yhtäkkiä avata suuta ihan vapaaehtoisesti ja söi puoli purkkia pepo-sosetta.

- Jos yöunet on lyhentyneet, niin päikkärit on sitten pidentyneet: aamupäivällä vetelee usein 2,5h ja iltapäivälläkin 2h (entisen 1,5h + 1,5 sijaan).

- Puuhis on alkanut tympimään ja tyttö viihtyy paremmin lattialla lelujen kanssa. Viihdytyksen tarve on silti kovempi kuin ennen, yksin ei olisi yhtään hauska leikkiä.

Siinäpä Siennan " uutiset" . Huominen ja ylihuominen mennään vielä kovaa vauhtia mutta torstaina ehdin varmaan paneutua teidän juttuihin paremmin. Mukavaa viikkoa kaikille!

Tipu & Sienna 5,5kk+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissussa olleet ovatkin palailleet joukolla palstalle!

Kiva että Hermionella ja Eetulla reissu meni hyvin, kurjaa kuitenkin sairastelu. Menittekös autolla, ja miten Eetu viihtyi matkat? Hienoa, että matka ei sekoittanut teidän mainioita öitä. Mä luin tuon uuden Potterin jo tuoreeltaan kun se ilmestyi englanniksi, kun en malttanut odottaa. Täytyy kyllä lukea jossain vaiheessa myös suomeksi: nuo käännökset on oikein onnistuneita.

Mammiksellakin ja Oonalla oli ollut hyvä reissu, kiva! Harmi kuitenkin että sairastuitte juuri reissuun tekin. Kiitos laivavinkeistä, mekin varmaan ollaan jossain kohtaa keväällä lähdössä piipahtamaan Tukholmassa.

Susannan tyttö kasvaa hienosti.. mun mielestä on kanssa kurjaa kun meillä on paljon ihania vauvalahjaksi saatuja vaatteita, jotka on 68 kokoa, ja nyt Kalle kohta kasvaa jo niistä pois.

Meillä oli kiireinen viikonloppu, hyvää vastapainoa muuten hiljaisemmalle viikolle. Lauantaina käytiin kaupoilla ja sunnuntaina käytiin Kallen mummulassa. Lauantaina lisäksi Kalle sai ekan maistiaisen perunaa. Maistui paremmin kuin olisin kuvitellut, Kalle olisi syönyt enemmänkin mutta en uskaltanut antaa kuin sellaisen reilun teelusikallisen. Tänään sitten jatketaan, eilinen jäi välistä kun oltiin tosiaan koko päivä pois kotoa.

Ilmeisesti eilinen päivä oli rankka, koska Kalle nukkui taas vaihteeksi hyvät yöunet: nukahti klo 19.30, söi kerran neljältä ja nukkui vielä puoli kahdeksaan. Siinä välissä se kyllä vähän touhusi puoliunessa sängyssään, mutta nukahti itsekseen uudelleen. Minä tietysti kuitenkin valvoin kun kuuntelin toisen tuhnausta... Tipu: ihan samalla lailla mä oon huono rauhottelemaan muuten kuin syöttämällä kun Kalle heräilee, jotenkin tosi vaikea tulkita kun se kitisee että kitiseekö nälkäänsä vai väsymystä. Ja yöllä ei viitsi niin kauheasti analyysia tehdäkään, mä meen ainakin niinkuin helpoimmalla pääsen...

Mulla taitaa olla vauvakuume. Eilen illalla kun ruokin Kallea, melkein itkua tuhrustin mietin että miten vähän aikaa meillä on enää tätä ihan vauva-aikaa jäljellä :(

Auts, poltin sormenpään kun otin äsken ruoan uunista. Patalappu oli märkä ja siitä tuli lämpö läpi suoriltaan. Aiai. Ja nyt Kalle heräsi, menen ruokintapuuhiin! Hennalle kuitenkin suppareita vielä!!!!

Bianco ja Kalle 4,5 kk

Vierailija
4/40 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että se kevät nyt tulee pian! Ainakin täällä (etelässä) lumi sulaa loristen, ja nurtsi alkaa pilkottaa....vaikka eihän täällä kyllä ole lunta ollut kunnolla koko talvena. =)

Galluppia heittäisin kehiin:

Kuinka kauan lapsesi käveli tukia pitkin ennen kuin oppi itsekseen kävelemään?

Tosin tämä kyssäri pitäisi varmaankin heittää tonne taapero puolelle :)

Aurinkoista viikkoa kaikille enskoille ja bebeille!!!

Lycka ja Höpis 11++kk

Vierailija
5/40 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dajm kyseli rotarokotteesta (unohdin edellisellä kerralla vastata). Me otettiin Rotatec. Siinä kolme annosta ja yksi annos maksoi reilut 50e eli reippaat 150 tulee kokonaisuudessaan maksamaan. Ilmeisesti rotarix on suurinpiirtein samanhintainen.

Mites muut rotarokotteen ottajat, tuliko teille oireita? Meillä on pulauttelu lisääntyny. Otettiin rokote ti niin perjantaista lähtien on mun mielestä tullut enemmän pulauttelua. Eilenki syönnin jälkeen pulautteli monta kertaa et epäilin ettei vatsaa jääny enää mitään. En kuitenkaan ole suuremmin huolissani kun tyttö on oma reipas itsensä.

Iida-linnea; mites ne treffit tällä viikolla?

Hermionelle Potteri odottelee lukijaa. :) Mulla käy yleensä silleensä et kun aloitan lukemaan hyvää kirjaa ni en malta lopettaa vasta ku kirja on loppu. Pottereita en kylläkään ole lukenut yhtään. Pitäisi varmaan lainata pikku veljeltä, jolla on koko sarja.

Tipun Sienna oli innostunut kiinteiden syömisestä. Kai uuden asian opetteluun menee hetki. Toivottavasti Sienna syö jatkossakin yhtä mallikkaasti!

Bianco murehti ettei Kalle ole kohta enää vauva. Mulla oli tuollainen tunne vähän sen jälkeen ku Saaga syntyi. Koko ajan vain mietti et äsken hän koputteli mahasta ja nyt jo tuossa tuhisee ja kohta muuttaa pois kotoa.. :D Vauvakuumettahan siinä pukkas. Olo meni kuitenkin ohi ja nyt olen vaan nauttinut päivistä. Mutta kyllä varmaan kun Saaga oppii lisää taitoja niin tulee tälle mammalle taas vauvakuume. :)

Lycka toivoi kevättä. Eiköhän se sieltä pian tule. Olisin kyllä toivonut vähän talveakin välillä. Mikään ei ole niin mukavaa ku on vielä lunta mutta aurinkopaistaa ja jo lämmittää. Tänä vuonna tuo lumiosuus jää pois tästä kuviosta.

Hyvää viikkoa kaikille enskoille!

Susanna ja Saaga 2kk

Mammis ja Oona palannut reissusta. Toivottavasti paranette pian.

Vierailija
6/40 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti mammikselle ja Oonalle mystisesti pomppas viestin loppuun...

S

Vierailija
7/40 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bianco: Mulla on jo nyt tullu vauvakuume (tai taitaa olla masukuume). Pitäs vissiin osata nauttia tästä vauva-ajasta vielä kun sitä on jäljellä. Menee aika niin hurjaa vauhtia. Outoa siinäkin mielessä tää mun vauvakuume kun on haavan parantuminen edelleen kesken, mut niin mä vaan sen kolmannen pojan haluaisin=) Sitäkään mä en tiedä et miks haluun kolmannen pojan ku aina ennen oon tyttöä toivonut. On tää ihmismieli niin kummallinen.

Tipu: Tääl kans yks, joka ois aina syöttämässä kun vauva alkaa huutaa. Mä en tajuu ku sanotaan et äiti oppii tunnistamaan vauvan eri itkun sävyt. Mä en ainakaan vielä oo oppinu ja epäilen et tuunko ikinä oppimaankaan.

Mammis: Paranemisia Oonalle!:)

Hermione: Oi mun pitäs kans lukee tuo uusin Potteri, mut ei oo ollu varaa ostaa. Huomenna onneks tulee rahaa vihdoin ja viimein (tili ollut 2kk nollilla) niin täytyy suunnata kirjakauppaan. Toivottavasti niit Pottereit on vielä jäljellä.

Missä Pi-Ki luuraa? Oliks Artun kutsut onnistuneet?

Mulla vissiin alkamassa menkat kun on niin kiukkunen olo koko ajan ja masu pipi. Pidän kyl peukkui pystyssä et ne ei ihan vielä alkas. Mulla on niin kivuliaat menkat et en kyllä niit kipui haluis enää tän haavakivun päälle.

Pojilla kaikki menee hyvin=) Saatiin jopa yks yö miehen kanssa nukkuakin yösyöttöjä lukuunottamatta kunnolla. Vaihdoin tuolle herra B:lle ruokailurytminkin neljään tuntiin. Tai saa itse herätä syömään, mut jos ei oo neljän tunnin kuluessa herännyt viime syötöstä niin sitten herätän. Kai mä voisin antaa sen jo itekseen heräillä syömään, mut se on niin vaikeeta kun A täytyy kuitenkin herättää syömään. Ois niin helppoo ruokkii ne samaan aikaan. Mä en kyllä yhtään odotan sitä et joudun jäämään noitten kanssa yksin kotiin. Mies on niin korvaamaton apu. Joskus tuntuu et se jaksaa paremmin noitten kaa ku minä=)

Keskiviikkona ois neuvola. Toivottavasti A ois kasvanu niin paljon et päästäis vaunulenkeille tällä viikolla. Ainakin hänellä on hyvä ruokahalu:) Tullut äitiinsä:)

Eipä tässä muuta kuin hyvää viikon alkua kaikille enskakamuille=)

Terkuin Butterfly ja pojat 5vko

Vierailija
8/40 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eljaksella oli tänään 4kk neuvola ja saatiin uusiksi mitoiksi n.8.7kg ja n.66cm. Iso poika siis, mutta lääkäri sanoi että hyvin kasvaa ja jokainen menee niin omaan tahtiinsa.

Huvittaa kun meillä alkaa osa jo 74cm vaatteistakin pieneksi käydä. Tänään kävin just ostamassa muutamia 86cm. 80cm on oikein sopivia tällä hetkellä. Varmaan kohta enää vauvanvaatepuolelta löydäkään vaatteita tuolle meidän jässikälle.

Sanle ja Eljas perjantaina 4kk

Vierailija
9/40 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin Neean kanssa shoppailemassa aamupäivällä. Ite etin saappaita mut ei oikeen löytyny mieleisiä. Mut Neealle löyty kesäks tosi makee mekko+alushousut setti ja samaa sarjaa hattu h&m:ltä. Hintakin oli vaan naurettavat 9,90.

Mammis:

Voi harmi että sairastuitte reissussa. Pikaista paranemista molemmille.

Tipu:

Vai on Sienna päässyt jo syöttötuolista tähyilemään maailmaa :).Minkäs värisen trip-trapin Sienna omistaa?

Ja ruokakin maistuu, hyvä hyvä. Meilläkin edetään ihan hyvää vauhtia syömisen kanssa. Mustakin tuntuu että Neea " sanoo" välillä äiti, siis kuulostaa aika paljon siltä. Tai sit mä vaan kuvittelen... mut on sillä kyllä isillekkin oma äänne mitä toistelee.

Bianco:

Vai iski vauvakuume sieläkin :) sittenhän meitä voi olla ens syksynä/talvena muitakin tuttuja enskoja tonskailemassa. Mä aina välillä käyn niiden pinossa vähän vaklaamassa.

Butterfly:

Hieno kuulla että arki on lähtenyt sujumaan hyvin ja ehditte levätäkkin välillä vaikka teillä onkin kaksin verroin hommaa. Kuinkas kauan sun mies on lomalla? Eikös kaksosista saa pidemmän loman

?

Dajm:

Juu se vatsaliike on tosi rankka. Kannattaa sit kokeilla sitä vasta vähän myöhemmin jos teki kipeetä. Mullakin oli sektio ja tosi varovasti lähdin liikenteeseen. Mulla alkuun välillä vähän jomotti arpee illalla, vaikka itse vatsalihasten tekohetkellä ei mitään kipua tuntunu.

Heltsy:

Joo nyt maistuu jo kukkakaali. Aika monta kertaa tartti maistaa,mut sit alko uppoon. Onkos teillä maisteltu? Sorry en muista ootko jo kertonu.

Nyt muihin puuhiin

Buuffa ja Neea 6 kk

Vierailija
10/40 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkiksen 3 kk neuvolakuulumisia: paino 5,3 kg ja pituus 60 cm eli ihan kivasti tyttö kasvaa. Yllätys oli se, että kun ajattelin, että rintamaito on loppumassa pikku hiljaa, niin ei se ehkä olekaan... tuon ikäisellä ja kokoisella ravinnon tarve on kuulemma yli puolet enemmän kuin mitä me korviketta annetaan. Eli kaipa tyttö sitten rinnasta saa kuitenkin ihan kivasti syötyä, kun hyvin kasvaakin. Neuvolan tädille tuli esiteltyä myös viikonloppuna opittu uusi taito eli kääntyminen vatsalta selälleen : ) Rokotus laitettiin myös ja tilattiin myös rotarokote, joka pannaan loppuviikolla.

Sitten kyselen, että onko teillä pienokaiset alkaneet vieraita ihmisiä vierastaa/arastella missä iässä tai onko ollenkaan? Pätkiksellä on nyt vähän sellaisia " oireita" eli pillahtaa helposti itkuun, kun joku muu kuin äiti tai isi tulee lähelle. Juteltiin tästä neuvolassa, ja on kuulemma ihan normaalia, joskin tietysti vähän harmittavaa. No, toivotaan, että se menee ohi.

ODOTTELIJA: Ai siellä jo nyt harjoitellaan kääntymistä, hieno homma! Tietty jumppatuokiot olis parempi päiväsaikaan : )

ILONA: Riitullahan on jännä taktiikka ollut kääntymisessä, heh! Kiitos imetystsemppauksesta sullekin.

BIANCO: Jokos on yöt helpottaneet? Ai curling-vanhempia, no ei kai? Mikäs siihen vauvakuumeeseen helpottais (pikkukakkonenko?) : ) Kyllähän se on totta, että nopsaan se pikkuvauva-aika on ohi, nyyh!

HELTSY: " Rintaraivareita" tulee edelleen välillä, ilmeisesti silloin, kun Pätkiksellä on jo liian nälkä, ettei malta imeä. Välillä onneksi kuitenkin imee melko rauhallisesti sellaiset 10 - 15 min. Siellä matkustamista tiedossa, kivaa varmaan! Onkos Kiia lähössä matkalle mukaan?

HERMIONE: Siellä sairasteltu, joko helpottaa?

MAMMANALKU: Ja siellä sairasteltu myös, voi harmi. Ikävämpi varmaan vielä reissussa sairastaa?

SUSANNA: Kiitti rota-infosta! Tosin ehdittiin jo tänään neuvolassa päättääkin, että rotarix otetaan.

Hyvää viikonjatkoa muillekin!

Dajm + Pätkis

Vierailija
11/40 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kaamea kiirus viimeiset päivät, sorry kun jäänyt palstailu. Mutta siis sopisiko sulle, että nähdään huomenna? Olisiko kello 10 sopiva aika ja vaikka kirjaston luona? Mun pitäisi käydä hakemassa sieltä yksi opus, joten sieltä voisi jatkaa kahvittelemaan.

t. iida-linnea

Vierailija
12/40 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä meille sopii huominen. Nähdäänkö siinä kirjaston ovien edessä ulkopuolella. Mulla on puna-harmaa-beiget vaunut, mut tuskinpa siinä muita palloilee orvon näköisenä. :)

Susanna

Vierailija
13/40 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, nähdään siinä ovilla. Ja meillä on sinisen sävyiset Briot, joten eiköhän löydetä toisemme. Kiva nähdä teitä!

T. i-l

Vierailija
14/40 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, taas täällä tukkimassa palstaa... Älkää menettäkö hermojanne!

Nyt siis jokunen sana meidän kuulumisia ja muutama kommentti.

Oltiin lauantaina tyttösen papan synttäreillä ja päivä meni hienosti. Neiti jaksoi olla reippaasti koko juhlien ajan. Käytiin myös kyläilemässä ystäväperheen luona ja olikin mukava nähdä meille tärkeitä ihmisiä pitkästä aikaa.

Meidän tyttöselle on tullut tavaksi herätä tooosi aikaisin. Eilen heräsi puoli kuudelta ja päätettiin miehen kanssa, että otetaan tyttönen meidän keskelle, jos vaikka nukahtaisi uudestaan. No, tunnin jaksoi läpsytellä meitä ja nipistellä, kunnes sammui uudestaan. Ja niin nukahti äiti ja isäkin... Ihan nauratti kun herättiin kaikki kolme yhtä aikaa ja kello oli puoli kymmenen! No, teki kyllä hyvää nukkua, koska noita aikaisia aamuja ollut koko viikko.

Tänään oltiin reissussa koko päivä. Aamulla on tyttösen fysioterapia ja iltapäivällä mentiin kyläilemään. Tyttösellä oli vauva-seuraa ja selvästi neiti nautti siitä, kun sai leikkiä toisten pienten kanssa.

DAJM: meidän neiti vierasti pienesti myös aika aikaisin. Meni nopsaan ohi eikä ole sen jälkeen vierastanut. Toki katsoo vieraita ihmisiä tarkasti, mutta ei tule itkuiseksi.

HERMIONE: tosi kiva juttu, että teillä on noin samanikäiset lapset siskosi kanssa! Serkuksilla on ikäistänsä seuraa. =)

MAMMIS: kiitos vinkeistä!! Ja pikaista paranemista teille kummallekin. Kävittekö Oonan kanssa lääkärissä?

BUTTERFLY: minusta oli myös vaikeaa tunnistaa tyttösen itkuja silloin ihan pienenä. Muutaman kuukauden ikäisenä itkut oli jo selvästi erilaisia ja nykyään on tosi helppo kuulla, onko nälkä, sattuuko johonkin, säikähtikö tyttönen jotain jne. Ajan myötä tuo tunnistaminen helpottuu. =)

BUUFFA: kivan kuuloiset kesävaatteet olit löytänyt teidän neidille. Täytyisi itsekin lähteä shoppailemaan kesävaatteita. Jospa vaikka Tukholmasta jotain löytyisi, kun ensi viikolla suuntaamme risteilemään.

Nyt miehen seuraan, kun neitikin taisi simahtaa. Viimeiset sanat mitä pinniksestä kuului oli mämmämä tätätä äiti. =)

T: iida-linnea ja tyttönen keskiviikkona 10 kk

Vierailija
15/40 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Kiitos vain kaikille! Aamu oli aika ankea; Oona-parka nukkui sitterissä + sylissä varmaan 11 asti kun oli niin ¿flegu¿.. Sitten onneksi söi vähän ja sen jälkeen jaksoikin leikkiä ja olla suht pirteä. Ja iltapäivästä maistui taas 3h unet. En sitten lähtenyt vielä viemään lääkäriin kun jututin hoitsuja. Seurataan tilannetta vielä jonkin aikaa. Yleensähän kuume menee sairastamalla ohi. Toivotaan näin. Nyt on mentävä itsekin lepäämään jotta jaksaa taas huomenna. Onneksi ei ole mahakipua ¿kummempaa¿ meikäläisellä.. * koputan puuta *

Mammis + Oona [/color]

Vierailija
16/40 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dajm:

Neea ei varsinaisesti oo ainakaan vielä alkanu vierastaan, mut jos nopeesti joku uus ihminen tulee sen lähelle, niin suu vääntyy alaspäin ja melkein alkaa itkee. Jos saa vähän aikaa katsoo rauhassa uutta tyyppiä niin sit uskaltaa jo mennä syliinkin. Jossain tossa 3 kk tienoilla oli sama juttu mummien ja muiden jo tuttujen ihmisten kanssa. Eli vaikka oli tuttu niin liian nopeesti ei saanu ottaa syliin, vaan vasta sit kun Neea oli vähän aikaa saanu äidin tai isin syliltä tutkailla tilannetta. Oon kuullu että kaikille ei välttämättä kunnon vierastusta tuu ollenkaan, jos vaan saa olla tekemisissä paljon eri ihmisten kanssa. Meillä ainakin on vauvauinnissa sellasia joilla ei oo vierastusta tullu.

Hienot mitat oli Pätkis saanu. :) ja uuden taidonkin oppinu.

Mammis:

Jokos Oonalla alkaa sairastelut helpottaa?

Buuffa ja Neea 6 kk

Vierailija
17/40 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tänne kurkistelemaan saapuu " Edwina" tyttö äidin kanssa.

Eli päivää kaikille!

Odotusaikana kävin höpisemässä maalismussukoissa ja enskoissa.

äiti ja edwina 19 pvä

Vierailija
18/40 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin aamulla neuvolassa, Eetu painaa 8070g ja on 65cm pitkä. Pää 45cm. Terkka oli ollut koulutuksessa niin johan oli muuttunut mielipide kiinteiden aloituksesta. Muistaakohan kukaan kun viime kerran jälkeen sanoin että se suositteli jo aloittamaan soseiden maistelut vaikka rintamaidolla kasvaa hyvin. Sillon Eetu oli4,5kk. Nyt sano että ravitsemuksellisesti rintamaito riittää 6kk asti.Piikin sai Eetu pyllyyn eikä tainnut edes huomata koko juttua

Mammikselle ja Oonalle paranemisia!!!

Bianco, autolla me oltiin reissussa. Matkaa tulee vajaa 500km yhteen suuntaan. Kajaanissa oli mennen tullen pitempi pysähdys sekä yks imetys autossa lisäks. Menomatka meni mukavemmin, kotimatkalla ihan loppuvaiheessa Eetulla jo vähän itketti. Tais olla niin väsynyt jo, pikku reppana.. Mulla ei riittänyt englanninkielen taito siihen enkun kieliseen Potteriin niin odotin suosiolla tän suomennoksen.

Susanna, hieno nimi Saagalla!! Meille tuli rota-rokotteesta molemmilla kerroilla ainakin viikon kestävä ripuli. Kakkaa tuli joka pierun mukana ja vaippoja kului.

Butterfly, teillä on molemmat pojat jo kotona. Hieno homma!! Saitkos itselle oman Potterin?

Dajm, Pätkis kasvaa hienosti. Hyvä että sulla maito riittää jos kerran on haluja imettää! Kyllä me täällä jo terveitä ollaan, miehellä on vielä paha yskä.

Iida-linnea, sillä mun siskolla on kaks lasta reilun vuoden ikäerolla ja Eetu synty siinä välissä. Eli seuraa on, harmi vaan että asuvat niin kaukana =(

Vilkutuksia kaikille, mä oon lähdössä jumppaan neljän kieppeillä. Pitkästä aikaa.. Ai niin vielä, Eddielle tervetuloa ja onnittelut tytöstä!!!

hermione ja Eetu 5,5kk

Vierailija
19/40 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eli morjens vaan! Päästiin silloin perjantaina lähtemään sinne k-suomeen ja su-ma välisenä yönä kotiuduttiin. Kaikki meni hyvin ja Riitu jaksoi rippijuhlilla hyvin " juhlia" ! =) Teen ihan vaan pikavierailun palstalla, koska Hermionen tavoin mutkin on tuo uusi Potteri koukuttanut... Susannalle (ja toki muillekin) voin kyllä hyvin Pottereita luettavaksi suositella! =)

Kiva, että Hermionen ja Eetun matka sujui hyvin ja olette taas palailleet palstailemaan! Eetu olikin saanut oikein miehen mitat neuvolassa! =)

Tipulle vilkutuksia, hyvä että Siennalla kiinteät maistuu!

Dajmilla ja Pätkiksellä oli hyviä neuvolakuulumisia ja hienot mitat teilläkin! Ja hieno uusi taito opittu, hyvä Pätkis! =) Vierastamisesta kyselit; meillä ei ainakaan vielä oo ollut mitään merkkejä vierastamisesta, tarkkaan toki Riitu vieraita katsoo. Ja mekin on tehty niin, että hetken saa tyttö katsellakin ja vasta sitten vieraat voi ottaa syliin.

Mammiksen Oonalle pikaista paranemista!

Iida-linnealle ja tyttöselle mukavaa risteilyä jo näin etukäteen toivottelen! =)

Eddielle tervetuloa ja onnittelut tytöstä! =)

Butterflyllä poikineen oli hienoja kuulumisia! =) Hyvä juttu, että arki sujuu! Palailehan kertomaan huomisen neuvolakuulumisia kunhan kerkeät.

Nyt hihkuu toi meidän neiti siihen malliin et taitaa olla ruoka-aika ja jospa Riitu ottaisi pikku tirsatkin, että äiskä saisi lukea! =) Tai sit nukun itekin... Yöt on alkaneet menemään pikkuhiljaa entistä huonommin, tosi rikkonaisia ovat. En jaksa edes laskea, että kuinka monta kertaa herätään tai syödään. Muuten kaikki ok, eilen neiti täytti 4 kk ja oppi ton toieen suuntaan kääntymisenkin eli nyt meneee myös massulta selälleen ja etenee jonkin verran pyörien. Ryömimistä myös kovasti harjoittelee! Siinäpä ne, nyt on mentävä! Vilkutuksia kaikille!!! =)

Ilona ja Riitu 4kk

Vierailija
20/40 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas kiirettä pitänyt kun tänäänkin kahdet eri vieraat on kestitty. Kiia on ollut kovin vieraskorea ja näyttänyt kaikki osaamansa temput heille, kääntymiset, varpaiden syömiset ja kiljahdukset.

Pottua on maisteltu nyt 6 päivää, ei taida olla oikein herkkua neidin mielestä. Oon kyllä sanonutkin Kiialle että ei haittaa äitikin tykkää enemmän nuudeleista;) Ei vais, mutta huomenna aateltiin kokeilla porkkanaa.

Yöt on mennyt hyvin, vaihteeksi taas yhdellä syötöllä, mikä on tosi mukavaa.

Ilonalle tsemppiä rikkonaisiin öihin, jospa se olisi vaan tuon kovan liikkumisen aiheuttamaa. Kiva kun teillä oli reissu mennyt hyvin!

Hermione: miten se sun terkka muuttuneen mielipiteensä kiinteiden suhteen ilmaisi? Sanoiko siis että oli ollut koulutuksessa? Muistutitkos muuten hänen aikaisemmasta kannastaan asiaan;) Hyvin näyttää Eetukin kasvavan! Taitaa muuten hieman vaihdella noi rokotusajankohdat kunnittain, kun meillä tuli piikki kanssa viimeksi, siis 5kk neuvolassa. Vai oliko se rokotusohjelmaan kuuluva rokote? Toivottavasti Eetulle ei tuu mitään sivuvaikutuksia siitä.

Eddielle tervetulotoivotukset ja onnea tytöstä!

Mammiksen Oona on ollut kipeänä, joko on helpottanut vai oletteko joutuneet lääkäriin meneen?

Iida-Linnean tyttöselle jo nyt onnittelut huomisen kymppikuun täyttymisestä! En muista kuitenkaan huomenna.

Dajm: meillä ei vielä ole ollut vierastamista havaittavissa. Jännä nähdä tuleeko sellainen kausi jossain vaiheessa. Ja Kiian matkalle lähdöstä kyselit, kyllä lähtee mukaan kanssa. Kuulosti hieman että teillä oltaisiin jo kuitenkin voiton puolella noissa rintaraivareissa, vai olenko oikeassa? Toivottavasti:)

Buuffa kyselit noista kiinteistä. Niinkuin jo alussa kirjoitinkin, parjantaina oli ekat makuannokset perunasta. Ei tosiaankaan tunnu olevan kovin herkkua tytöstä mutta katsotaan jospa porkkana vaikka kelpaisi paremmin.

Sanlen Eljaksellakin oli ollut neuvolapäivä, hienosti teidänkin mies kasvaa.

Butterflye: ihanaa että teillä arki pyörii jo hyvin. Ja vauvakuumettakin pukkaa, hih.

Muutakin piti vielä kommemtoida mutta mies tuolla jo huutaa seurakseen, joten taidan jättää muun nyt suosilla. Heipat vaan!

heltsy ja kiia 5kk+