Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten 7kk vauva ja 3v isoveli saadaan nukkumaan samassa huoneessa?

09.03.2008 |

meillä menossa poikien (7kk ja 3v) totuttaminen nukumaan yhteiseen huoneeseen....miten olette muut onnistuneet? Vinkkejä?

Vauva on heräillyt koko vauva-ajan useaan otteeseen yössä. Itsekin olen todella herkkäuninen ja yöt alkoivat mennä hulinaksi kun reagoin jokaiseen ähkäisyyn ja neuvolasta ehdottivat tällaista ratkaisua öiden rauhoittamiseksi. Kolmas yö nyt menossa. Ensimmäisen esikoinen nukkui meidän välissä kun pikkuveljen nukkuminen kuulemma niin häiritsi (taisi häiritä enemmän ajatus oman huoneen " menettämisestä" ), mutta olemme sinnikkäästi jatkaneet kokeilua. Esikoinen on kyllä sikeäuninen kunhan vaan saa unen päästä kiinni ja vauvakin nukkuu nyt noin yhdellä-kahdella heräämisellä yön läpi (10h) eli järjestely on selvästi tehonnut, mutta nukkumaan meneminen on rauhatonta venkoilua. Herättelevät molemmat toisiaan eikä nukkumaanmenosta saa rauhallista millään.

Onko vinkkejä nukkumaanmenoon? Esikoiselle luetaan satu, nuorempi juo maidon, sitten suukot ja valot sammuksiin. Jään myös itse yläkertaan odottamaan siihen saakka, että molemmat ovat unessa. 3v juttelee ja herättää uneen päässeen vauvan, sitten vauva alkaa ähistä ja 3v ei saa unen päästä kiinni vaan kommentoi kuinka vauva on hereillä johon vauva taas innostuu vastaamaan...noidankehä!!!! Nukkumaan menevät molemmat hyvin samaan aikaan 20-21. Omaa huonetta molemmille ei ole mahdollista järjestää, enkä haluaisi siirtää vauvaa takaisin meidänkään makuuhuoneeseen nyt kun olen " eroitkut" itkenyt ja järjestely on osoittanut öiden osalta toimivansa.

miten olette siis muut saaneet nukumaanmenon toimimaan?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

meillä lapset menivät samaan huoneeseen kun vanhempi oli 3 ja nuorempi 1,5 vuotias eli hieman myöhemmin kuin teillä. Alkuun homma piti hoitaa niin, että ensin sinne nukutettiin vanhempi lapsi joka nukahti nopeasti ja nukkui sitten sikeästi. Näin tehtii siksi, että nuorempi häiriköi pahasti nukkumaanmenovaiheessa. Sitten mentiin yhtäaikaa nukkumaan, mutta jompikumpi vanhemmista oli lasten huoneessa siihen asti, että molemmissa sängyissä nukuttiin. Kolmannessa vaiheessa lapset jäävät yksin nukahtamaan ja ikää lapsilla on nyt 4,5 ja 2. Pieni suhina ja pulina sieltä jonkun aikaa kuuluu, mutta ennenpitkää molemmat nukahtavat itsekseen. Joinakin iltoina nuorempi lapsi tulee vähintäin 10 kertaa takaisin olohuoneeseen, mutta palautamme välittömästi omaan sänkyyn.

Vierailija
2/2 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskoisin että ajan kanssa homma rauhoittuu. Meillä tytöt nukkuu samassa huoneessa. Esikoinen on puolivuotiaasta ollut omassa huoneessa ja kun pikku sisko oli 9kk pantiin sekin samaan. Esikoinen olis siis silloin 2v. Alussa oli pöhinöitä puolin ja toisin, eikä tuntuneet helpolla nukahtavan, mutta nopeasti kyllä tottui toistensa ääniin. Vieläkin nukkumaan laiton jälkeen on n5-10min ääniä (puhinaa, juttelua, lauleskelua), mutta sitten alkavat tosi hyvin nukkumaan. Itse en halunnut lähteä nukuttamaan niin että olisin samassa huoneessa nukahtamiseen asti. Olen tosi tyytyväinen kun voi hengähtää olkkarissa sen aikaa =). Nykyään ovat niin tottuneita toisiinsa että vaikka toinen kiukkuaisi tai itkisi (mitä tapahtuu todella harvoin) toinen nukahtaa silti.

Kyllä ne illat siitä paranee, kunhan vaan lapset ehtii tottua toistensa ääniin.

Tipy+tytöt 2½v sekä 1v1kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla