Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Istuuko alle kouluikäinen lapsesi auton etupenkillä?

Vierailija
03.03.2008 |

Ilmeisesti se on kovinkin yleistä, mutta itse olen kovin yllättynyt, kun olen muutaman ko. tapauksen todistanut viime viikolla.

1. Hain lapseni pk:stä. Samaan aikaan (nuori) äiti laittoi alle 2 vuotiaan takapenkille turvaistuimeen ja 4 vuotiaan etupenkille.

2. Jäähallin pihassa äiti tuli 4-5 vuotiaan tytön kanssa autolle. Tyttö kävi istumaan etupenkille. Ja eiku menoksi...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat istuvat takapenkillä asianmukaisissa istuimissa. etupenkille en lapsia päästä kun siinä on airbag.

Vierailija
2/14 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vastuutonta ja laitontakin istuttaa noin pieniä etupenkillä!

Ilmeisesti nämä vanhemmat ostaa nuorisolla kaljaakin, kun " ne haluaa" eivätkä osaa muutenkaan sanoa lapsilleen EI !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mun lapseni ovatkin vasta 2,5v ja 8kk, mutta miehen siskonpoika on 13v, enkä antanut istua etupenkillä, kun vasta 12v.

Vierailija
4/14 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole airbagia, ja nelivuotias istuu kyllä etupenkillä.

Vierailija
5/14 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lähes kaikki hoitolapseni kiipeävät järjestään autoon etupenkille. :( Ihan kaksivuotiaasta lähtien. En ymmärrä, kun muuten vanhemmat ovat aika fiksuja.

Vierailija
6/14 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etupenkillä ei saa istua korokkeen kanssa ja ilman koroketta voi olla vasta n. 140 cm pitkä lapsi. Ja noin pitkä on vasta joku 10 vuotias!

Vierailija
7/14 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon helpompaa niin, kuin ahtaa takapenkille kolme korokeistuinta ja sormet verillä säätää turvavöitä kiinni ja kireälle.

Vierailija
8/14 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on näin pakosta, koska paskassa autossa ei ole kuin yksi lantiovyö takapenkillä ja kuopus on istuimen kera siellä. Joten esikoinen on pakko laittaa korokepenkin kanssa eteen. itse sitten istun siellä takapenkillä ilman vyötä...

Vierailija
9/14 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli kiire neuvolaan ja kun menimme autoon, totesin että takapenkki oli tupaten täynnä purettujen kirjahyllyjen osia! Ei sinne lapsi enää mahtunut. Siis etupenkille vaikka väärin onkin!

Vierailija
10/14 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mix ei sit myös korokepallia.. ja kyllä meidän turvaistuimen käyttöohjeessa on asennusohjeet etupenkkiäkin varten...

Vierailija
11/14 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on auton turvattomin paikka!

Vierailija
12/14 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tosin mun lapseni ovatkin vasta 2,5v ja 8kk, mutta miehen siskonpoika on 13v, enkä antanut istua etupenkillä, kun vasta 12v.

Vierailija
13/14 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ole merkittävästi turvattomampi paikka kuin takapenkkikään, etenkin kun lapsella on asianmukainen turvaistuin.

Vierailija
14/14 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäyksessä lennät niin suurella voimalla, että edessä istuva menehtyy sen vuoksi, vaikka muuten ei mitään sattuisikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän