Kaupungilla nähtyä... Mitä mieltä tästä?
Kaupungilla joku mamma lykki lastenvaunuja ja meni vaunujen kanssa parkkikselle pakettiautonsa viereen. Kurkki vaunuihin monta kertaa ja ilmeisesti ensin meinasi nostaa vauvan autoon turvaistuimeen, mutta muuttikin sitten mielensä ja nosti vaunut vauvoineen pakettiauton perälle, laittoi vaunuihin jarrut päälle ja hyppäsi itse rattiin ja hurautti pois paikalta.
Itse en ikinä voisi tehdä noin, mutta ystäväni joka myös oli paikalla ja näki tapauksen, oli sitä mieltä, että mitä sitä suotta vauvaa herättelemään kesken unien ja siirtämään turvaistuimeen, jos vaikka asuvat jossain lähellä eikä matka autolla kestä kauaa. Mitä mieltä te arvon av-mammat olette asiasta?
terveisin nimim. " nipottaja-mamma?"
Kommentit (18)
Yritti näytellä vaan ja jäi heti kiinni?
Kärry täynnä varastettua tavaraa?
vaunut voi kaatua vaikka jarrutuksessa, ei siinä tarvita edes kolaria että vauvalle käy huonosti.
En usko, että siellä vaunuissa oli vauvaa!! Ei kukaan täyspäinen äiti laita vauvaa vaunuissa pakun takakonttiin... ja varsinkaan sitomatta vaunuja kiinni jne..
En yleensä ole kovin kärkäs tyyppi tekemään mitään, mutta tuo oli kyllä jo jotain niin huippua! Vaunuissa painopiste on aika korkealla ja kun niitä vertaa vaikka niin tavalliseen asiaan kuin kauppakassiin pakettiauton perällä (joka kaatu tasavarmasti, ajoit kuinka hiljaa tahansa, ellet kiilaa sitä johonkin väliin), niin vsunut kaatuvat ihan varmasti!
Pakettiauto oli sellainen pikkubussi-pakettiauto, jossa viimeisen penkkirivin takana oli " peräkontti" tai siis sellainen pieni tila, johon vaunut juuri ja juuri mahtui. Tuohon ystävänikin vetosi, ettei vaunut pääse siellä pienessä tilassa liikkumaan... Minä taas ajattelin ensimmäisenä millaista jälkeä tulisi peräänajotilanteessa!!!
Sitä en sit tiedä sanoa oliko vauvaa vaunuissa sillä kertaa, mutta sen tiedän varmasti, että tuossa perheessä vauva on, koska olen nähnyt äidin muulloinkin kaupungilla vauvan ja perheen muiden lasten kanssa.
Kiva huomata, että te muutkin ajattelette, kuten minä.
Olen nyt pariin otteeseen katsonut pitkään täällä pk-seudulla dösällä liikkuessani äitejä, jotka pokkana laittavat kersan vaunuissa niille tarkoitettuun tilaan jarrut päällä, ja menevät sitten itse lehteä lukemaan parin penkin päähän. Okei, tiedän että siinä kohtaa kun kolari tai kova jarrutus tulee, ei niitä vaunuja kukaan pystyssä pidä. Mutta eikö tosiaan sen painopisteen korkeuden vuoksi aika pienessäkin kurvissa voi käydä niin että vaunut keikahtavat nurin? Mun on tehnyt pari kertaa mieli sanoa, että onko niin iso vaiva katsoa niitä vaunuja siinä matkan aikana.... En ymmärrä.
itse en silti jättäisi lasta yksin sinne.
13
Toivottavasti joku tekee ilmoituksen sinusta. Toisaalta täältäkin voi tehdä kun ylläpito näkee ip-osoitteesi..hmm..taidan ilmoittaa. Olet ikävä ihminen ja rikolinen kun et huolehtinut lapsesta.
eri asia ovat sitten nämä pitkänmatkan bussit. Mut ei todellakaan missään sisäisillä tai seutulinjoilla ole mitään vöitä. Lastenvaunupaikalla on sellaiset " ässä-koukut" , joihin vaunujen aisa pitäis muka ripustaa, mutta eihän siihen kukaan oikeesti mitään laita. Ei siihen niitä kiinni saa. Eli ihan irrallaan kyllä vaunut ovat.
En ole KOSKAAN nähnyt vöitä matkustaessani Espoon linjoilla tai seutulinjoilla. Enkä muista hesan sisäisissäkään nähneeni. Roikkuuko ne siinä tangossa, jossa yleensä on kyllä ne ässäkoukut?
ne sijaitsee siellä alempana seinässä, joko niin, että se " mötikkä" , johon solki kiinnitetään on siellä käytävän puolella tolpassa (bussin keskiosassa siis, jossa on ne poisjääntinappulat) tai sitten se mötikkä on myös siellä seinässä. Yleensä vöitä on vain yksille vaunuille, ihan uusissa voi olla kaksillekin. Mun kokemuksen mukaan ovat vieläpä aika yleisiäkin busseissa, mutta en tosiaankaan ole koskaan kulkenut Espoon sisäisissä ja harvoin seutubusseissakaan. :)
13
Vierailija:
Toivottavasti joku tekee ilmoituksen sinusta. Toisaalta täältäkin voi tehdä kun ylläpito näkee ip-osoitteesi..hmm..taidan ilmoittaa. Olet ikävä ihminen ja rikolinen kun et huolehtinut lapsesta.
No pitääpä sitten tästä lähtien ilmoittaa jokainen rekkari poliisille, kun näkee lapsen autossa ilman turvavyötä / vanhemman sylissä / tai alle 130 senttisen lapsen etupenkillä ilman turvaistuinta. Voin ilmoittaa myös teidät kaikki, jotka ajelette itse ilman turvavyötä ja onnettomuustilanteessa paiskaudutte päin lapsianne, jotka kyllä on kiinnitetty turvavöihin. Eli ilmoittamista riittää...
Mutta ne on siellä aika piilossa, eli jos ohi kävelee niin eipä niitä huomaa. Mä en vaan ole oikein tajunnut, et miten ne pitäis saada vaunujen ympäri, ovat niin lyhyitä. ovatkohan ne oikeasti pyörätuoleja varten?
Vierailija:
Mutta ne on siellä aika piilossa, eli jos ohi kävelee niin eipä niitä huomaa. Mä en vaan ole oikein tajunnut, et miten ne pitäis saada vaunujen ympäri, ovat niin lyhyitä. ovatkohan ne oikeasti pyörätuoleja varten?
No ne, joiden mötikkä on siellä käytävän puolella tolpassa, niihinhän vyön saa kierrettyä vaunujen ympäri, mutta ne joiden mötikkä on seinässä - niihin sidon vaunut vain työntöaisasta, tai kierrän vyön esim. vain selkänojan ympäri. (Käännän siis rattaat bussissa aina niin perin, jollei siellä ole jo yksiä vaunuja ennestään, jolloin on ahtaampaa, että lapsi saa istuessaan katsella bussin sisätilaa, eikä sitä tylsää seinää.)
mummon lapsenlapsensa kanssa. Lapsi oli noin viisivuotias ja istui etupenkillä ilman turvavyötä. Mummo myös ajeli ilman turvavyötä. Katsokaa nyt hyvät vanhemmat kenen kyytiin lapsenne päästätte!!!
Eihän kukaan nyt oikeesti vois noin tehdä...