Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan tyhmää sosionomin hakeutua päiväkotiin lastenhoitjaksi?

Vierailija
17.02.2008 |

Miten koulutuksen saisi pidettyä omana tietonaan (tietty esimies tietäisi).

En haluisi kuunnella, että tee sinä kun olet enemmän kouluja käynyt.

Tähän nimittäin törmäsin entisessä työssäni, sain tehdä ihan kaiken mahdollisen koska olin kouluttautunein, jopa esimieheni tehtävät lankesi minulle, ja sainko mitään lisäkorvausta- en..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksella pääsisit niihin ja lastentarhanopettajista on kova pula. Palkkakin parempi ja haastetta/vastuuta enemmän.

Vierailija
2/10 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä se on??? En ole koskaan sellaiseen törmännyt. on vaan lastenhoitakia, lähihoitajia ja sitte lastentarhanopettajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin sinulta ei odoteta mitään ylimääräistä. Vai pelkäätkö siis vastuuta?

Vierailija
4/10 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim lastenohjaaja on opistotason hoitaja. Itsekin sellainen. Onko se nykyään 3v. Opiskellessani kesti 2,5v ja ammatillinen tutkinto.

Vierailija
5/10 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä koulutuksella lastenhoitajan hommaa jos ei ole muuta tarjolla. Ite tein muutamia lyhyitä pätkiä, mutta nykyään olen lto: n hommissa. Samat hommat, parempi palkka. Mullekin nimittäin kävi niin, että työkaverit tiesi koulutukseni ja siksi sain/ jouduin tekemään lto: n hommia jo solloin kun tein lastenhoitajan sijaisuutta. Vedottiin koulutukseen. Ikävää, mutta saihan siinä kokemusta.

Vierailija
6/10 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Esim lastenohjaaja on opistotason hoitaja. Itsekin sellainen. Onko se nykyään 3v. Opiskellessani kesti 2,5v ja ammatillinen tutkinto.

Mahtaako opistotasoisia tutkintoja enää ollakaan? Valmistuin kauppaoppilaitoksesta -97 opistotasoisella tutkinnolla merkonomiksi, nyt nekin ovat perustutkintoja.

Sosionomin kannattaa hakea lto:n työtä. Siihen hän on pätevä. Lastenhoitajien hommia tekevät pääasiassa lähihoitajan tutkinnon suorittaneet. Lisäksi joukossa saattaa olla vielä vanhoja lasten[b]hoitaja[/b]tutkinnon suorittaneita, sekä lastenohjaajia.

Vierailija
7/10 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työkokemus sentään karttuu.

Itse olen koulunkäyntiavustaja ja meillä on sulassa sovussa vuoden opiskelleista koulunkäyntiavustajia ja sitten löytyy terveydenhoitaja, sairaanhoitaja, päivähoitajia useampia, lähihoitaja sekä sosionomi amk.

Ja ei meillä ainakaan luokitella kuka on kuka. Sama ammatti, joten kaikki tekee kaikkea. Itsehän sen tyhmyyden vaan maksaa eli opiskelu mahdollistaisi hakemaan " parempaa" työtäkin. Mutta jos tykkää työstä ja huonompi palkka ei ole se tärkein juttu, niin ei siinä mitään tyhmää ole.

Muuten voi olla, että kotona työttömänä vaan odottelee sitä sosionomin omaa paikkaa. Ja mikäs sitä estää siinä sivussa hakemassa muita työpaikkoja.

Vierailija
8/10 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt lto:n työnkuvasta enkä asetelmasta, että me hoitajat ja sinä lto.

Voihan olla erilaisiakin taloja, mutta olen kuullut paljon, että asetelma olisi yleinen. En myöskään halua kotona suunnitella joka ilta ohjelmaa jne. Palkka ei ole kuitenkaan kovin paljon suurempi kuin hoitajilla.

Olen koulutukseltani myös kodinhoitaja ja suuntautunut lapsi ja perhetyöhön, samoin kuin sosionomin koulutuksessa.

Pidän valtavasti lapsista, ulkoilusta, laulamisesta ja teatteritoiminnasta, minusta tulisi kyllä hyvä lisä johonkin ryhmään : )

ap

Vierailija
9/10 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi sosionomi, joka lastenhoitajan työssä päiväkodissa. Eiköhän se ole jokaisen oma asia mitä haluaa työksensä tehdä. Tärkeintä on, että nautit työstäsi ja palkkaakin tulee!

Tsemppiä sinulle!

Vierailija
10/10 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En pitänyt lto:n työnkuvasta enkä asetelmasta, että me hoitajat ja sinä lto.

Kaikki tekevät hommansa ja ollaan samanarvoisia. Miks ihmeessä sun pitäis suunnitella aina kotona iltaisin seuraavan päivän hommat? Mä ainakin käytän suunnitteluaikani töissä. Mahdollisuus on käyttää kotona tai töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan