Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvalle näppyjä luomuruoasta?

Vierailija
10.02.2008 |

Tilanne on tämä:

Aloin antamaan vauvalle (kohta 5kk) noita luomusoseita, kun jostain kuulin, että ne saattaisivat vähentää mahdollisia allergioita tulevaisuudessa. Olen siis itse superallerginen, enkä tahtoisi lapselleni samaa riesaa.

Vauvalle siis annettu nyt Hipp perunaporkkanaa ja välillä semperin pelkkää luomuperunasosetta. Vauvalle tuli punaisia näppyjä kasvoihin (otsaan ja toiseen poskeen). Sitten käytiin kaupassa, jossa ei hippiä ollut ja vauvalle ostettiin pilttiä (peruna-parsakaali). Mun mielestä nypyt meni pois tuona aikana, tai laantuivat muuten... Nyt sitten eilen si taas hippiä ja nypyt heloittaa iloisesti. Vatsavaivaa tms ei aiheuta lainkaan ja vauva todella tykkää tuosta hipistä. Vauvalle ei tule nyppyjä muista porkkanasoseista...

Kysymys:

- jatketaanko hipp-soseen kanssa näpyistä huolimatta? Toimiiko siedätyshoitona?

- Lopetetaanko " luomuhörhöily" näppyjen vuoksi?

- Vai oletetaanko, että näpyt johtuvat jostain muusta ja tämä kaikki on sattumaa?

Joku kysyy tätä kuitenkin: vauva saa sosetta neuvolan ohjeistuksem mukaan. On isokokoinen ja minä en pystynyt imettämään :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkista nyt ensin että onko niissä luomusoseissa joku tärkkelys tms. jota ei niissä toisissa ole. meillä esikoinen sai oireita jonkun lastenruokamerkin riisitärkkelyksestä

Vierailija
2/5 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiserllä nyt tulee näppyjä milloin mistäkin syystä.. Jospa lakkaisit niiden näpppyjen tuijottamisen nyt ensiksi niin saattaisi vähän helpottaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota mä vähän itsekin epäilin ;)

Kakkoselle: Ne uudet maut on aloitettu viikottain. Ensin pelkkää perunaa, sitten perunaporkkanaa (ihan aluksi itsetehtynä) ja sitten parsakaalia. Kaikkia syöty viikko aina ensin... nyt sitten on annettu sekä porkkanaa, että parsakaalia, kun kummastakaan ei mitään tullut. Ennenkuin siis nyt, jos nyt edes johtuu ruoasta...

Ps. multa itseltäni on kyllä ihan lääkäri kieltänyt luomuruoat, koska olen niin hemmetin allerginen.

Vierailija
4/5 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan niitä näppyjä nyt tulee ja menee, jos ei mitään muuta oireilua ole niin mielestäni voit hyvin antaa sitä vaikka siitä joku näppylä tulisikin. Mutta ei se luomu sitä aiheuta vaan todennäköisesti joku muu aine. Voithan ostaa sit myös vaikka luomuporkkanoita ja soseuttaa niistä ison satsin pakkaseen jos haluat sitä luomua.

Vierailija
5/5 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä risti sellaista allergiaksi heti kättelyssä

eri asia jos lisääntyy niin sitten uudestaan harkintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi