Uskaltaisitko lentää Malev-lentoyhtiön koneilla?
Kommentit (10)
Eikös se ole unkarilainen lentoyhtiö? Mitäs vikaa niissä on? Jätän mieluummin lentämättä SAS:n Dash-koneilla!
Käsittääkseni heillä on yksi Euroopan nuorimmista laivastoista (eli suurin osa koneista uusia)
Järkyttävä vanha purkki. En enää lentäisi Malevilla.
Mutta se täytyy sanoa, että Malevilla on kyllä mun kokemuksen mukaan näteimmät/siisteimmät lentoemännät! ;) Ryanairilla on ihan ihme homssuisia maalipurkkeja, Finnairilla semmoisia neutraaleja.
ne rätisee ja paukkuu. Kaikki matkustajat vain pyöritteli niissä silmiään odotellen, että mitähän nyt tapahtuu...
t. nimim. kokemusta on
nillä on niitä Tubolev koneita aika paljon ja kerran Malevin matkustajakone tippui mereen reitillä Budabest-Beirut ja siinä kuoli 2 suomalaista eikä koskaan selvinnut mikä sen koneen pudotti, ehkä israelin hävittäjät.
Mä muistelin sitä kun isutin kuin silli purkissa siinä ahtaassa vanhassa romussa, mutta kun se on halpa yhtiö niin eikähän tolla uskalla jakossakin lentää.
Nyt valitettavasti seuraavan reissun joudun tekemään tsekkiläisellä kun oli niin paljon edullisempi.
30.09.1975 tapahtuneessa Malev lentoyhtiön omistaman Tupolev 154 matkustaja-koneen mereensyösyssä Beirutin edustalla menehtyi 60 matkustajaa ja miehistön jäsentä. Heidän joukossaan oli kaksi suomalaista, joista toinen oli -kapteeni Heikki Paavola, s. 01.11.1944 Puolangalla.
Heikki Paavola palveli vv. 1974-1975 YK-tarkkailijana Golanin kukkuloilla, Israelin puoleisella rajalla, asemapaikkanaan Tiberias. Hän oli turman sattuessa palaamassa lomaltaan Suomesta takaisin asemapaikkaansa.
Heikki Paavolaa ei pystytty onnettomuuden uhrien joukosta tunnistamaan. Hänet julistettiin kuolleeksi v. 1976. Myös onnettomuuden syy on edelleen selvittämättä, johtuen siihen liittyvien asiakirjojen salaiseksi julistamisesta 30 vuodeksi.
I think it will be never clarified, what happened on 30/09/1975 with flight MA240 (Budapest - Beyrut).
Probably got a missile from an IAF or Syrian jet fighter. It´s quite interesting anyway, that the TU-154B2 had place for over 100 passengers, but only 50 (plus 10 crew) could fly with the plane. As I heard, there was no ticket sale days before takeoff. And the plane was loaded when the airport in BUD became total darkness. They switched off the lights. Maybe some military hardware was delivered in civil boxes, that´s why those innocent people had to die over Mediterranian Sea.
On Cyprus, the Royal Air Force had a radar station, they saw the flight MA240, and - according to a solider - they saw another jet behind the Tupolev. This was officially never stated, of course. A few seconds later the TU disappeared from the radar screen, 8 minutes before landing. Eyewitnesses saw a fire ball falling into the water.....
As MALEV doesn´t exist anymore, this story (nightmare) will be a mistery forever
lentänyt, ei tippunut.