Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaikkien mielestä oma lapsi viisaampi kuin muut?

Vierailija
08.02.2008 |

En käsitä tuttavaani, joka aina hekuttaa omaa tyttöään ja tämän älykkyyttä minulle. Hän on vakuuttunut, että tyttö on tavallista viisaampi ja älykkäämpi ja että hänellä tulee olemaan ongelmia tytön älykkyyden kanssa joskus tulevaisuudessa. Itse näen kaverin tytön lähinnä tavallisena, itse asiassa vähän tyhmempänä kuin oman poikani, joka samanikäisenä osaa paljon sellaisia asioita mitä tämä tyttö ei osaa. Mutta ajattelen, että tyttö varmasti taas osaa asioita, joita poikani ei osaa :) Itse en näe poikaani mitenkään tavanomaista viisaampana, vaan tavallisena lapsena, eikä minulla ole ikinä olle tarvetta tuoda kaikille esiin hänen älykkyyttään ja oppimiaan temppuja.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta selvästi kauniimpia nuo ovat..Joku lapsi vetää vertoja ulkonäössä, mutta suuri osa häviää...

Vierailija
2/14 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen ei viitsi ja tekee sitten kaikkea älytöntä, mitä ei kyllä kenellekkään voi hehkuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän samanikäinen lapsi lukee ja laskee, vaikka roimasti alle kouluiän..hän on älykäs.

Vierailija
4/14 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta useat ihmiset ovat kyllä sanoneet että onpas fiksu tyttö. Toimelias tyttöni toki on.

Vierailija
5/14 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole koskaan ajatellut niin, että hänen lapsensa olisivat huonompia kuin minun. Jokainen lapsi on kuin aikuinenkin on erilainen ja kehittyy eri tavoin ja omaa erilaisia taitoja. Ei niitä voi verrata keskenään. Kai omastaan saa ylpeä olla. Oletko varma, että hän vertailee lapsia? Entäpä jos oletkin itse se vertailija?

Vierailija
6/14 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans uskoin joskus tohon meidän lasten ulkonäköjuttuun, mutta myöhemmin tajusin, että kyllä se vaan menee niin, että jokainen vanhempi näkee helposti omat lapsensa muita kauniimpina sittenkin, vaikka kuinka luulee olevansa objektiivinen - ja hyvä kai niin.

Meillä on muuten ainakin toinen lapsi keskivertoa vähemmän fiksu, mutta paikkaa tuon sosiaalisilla taidoillaan. Toinen lienee keskiverto

Vierailija
7/14 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan idiootti. Vain siksi, että poikani on ujo tuttavani seurassa. Puhuu pojalleni hitaasti ja selkeästi ja kuin pikkuvauvalle muuten =D

ap

Vierailija
8/14 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kauniita ovat..ja ventovieraatkin kehuvat. Mutta samapa tuo loppujen lopuksi..kunhan mainitsin, kun älyltään normaalisti kehittyneitä..

Vierailija
9/14 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoispojalla on sairaus ja tulee aina olemaan normaalia alemmalla ikätasoistaan. Keskimmäinen pärjää koulussa, mutta en silti sanoisi tavallista viisammaksi, näin käytännössä ainakaan.

Kuopus, tyttö on taas verbaalisesti tavallista lahjakkaampi, muusta ei vielä tietoa.

Vierailija
10/14 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoksaavan pojan, 2,5v vanhan. Osaa aakkoset, laskee 20neen, tunnistaa jo kymmeniä kirjoitettuja sanoja, oppii asioita nopeasti ja on kuin kävelevä tietosanakirja. Mutta minä huonona vanhempana en anna selvästi ikäisekseen kehittyvälle tarpeeksi virikkeitä kun olen niin laiska. Enkä ole jaksanut opettaa lasta tekemään tarpeitaan potalle/pöntölle, nukutan vieläkin lasta tunnin päivä-ja yöunille jne. Eli etevähkö lapsi, mutta todella vajaa äiti olen.

Niin.. ja en todellakaan kehu lastani muille. Minua hävettää jo sanoa kuinka paljon tämä lapsi osaa koska tiedän että useimmat eivät halua kuulla toisen onnesta. Kun keskustelen muiden vanhempien kanssa, pysyn hyvin yleisellä tasolla. Lapsi voi olla ehkä älykäs mutta sillä ei ole mitään tekemistä minun älyni tai antamieni virikkeiden kanssa.

Vierailija
11/14 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitusvirheistäni huomannette ettei äitiä ole älyllä pilattu. :)

Vierailija
12/14 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on oman lapsen kanssa ja oppii lukemaan tämän tekemisiä, lasta alkaa pitää fiksuna ja muiden lapsia ei niin. Kummasti sitä ei huomaa edes muiden lasten fiksuja juttuja tai niitä ei edes muista. Oman pienetkin järjen liikkeet taas tuntuvat suurelta hienoudelta!

Oma lapsi on myös kaunis, vaikka muut eivät sitä niin huomaisi.

Vierailija
13/14 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hänellä on sellainen tyyli puhua lasten kanssa, että lässyttää? Joillakin on. Voisit muuten leikkimielisesti mainita siitä hänelle, että sun lapsellesi ei tarvitse puhua kuin idiootille ;)

Vierailija
14/14 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat ovat vauvoja ja kehittyvät kuten vauvojen kuuluu. Joissain asioissa nopeammin joissain hitaammin kuin keskiarvo sanoo. Nättejä omiin silmiin, objektiivisesti samannäköisiä vauvoja on kolmetoista tusinassa.

Tuo kesällä viisi täyttävä poika on kekseliäs ja ei varmastikaan heikkolahjainen, mutta melkoisen vilkas toheltaja, jonka loistavat ideat eivät kyllä aina loppupeleissä ole niin loistavia ainakaan aikuisten mielestä. Karkeamotorisesti ikäistensä keskimääräistä edellä, muissa taidoissa vaihtelevampaa. Hänestä voi aikuisena tulla ihan hyvännäköinen mies, on suhteellisen puhdaspiirteinen, mutta nyt lapsena ei ole mitenkään erityisen söpö, jos ei nyt silmiinpistävän rumakaan. Eli sama kuin vauvoillakin, näyttää suurin piirtein samanlaiselta kuin valtaosa suomalaispojista.

Tuo meidän 13-vuotias on sen sijaan oikeasti todella söpön näköinen ja tutkitustikin älykäs. On vielä vähän väritetympi tapaus, kuin nuo nuoremmat pellavapää-kalpeanaamat, joten sekin ehkä saa näyttämään söpömmältä. Pärjää koulussa nykyisin ihan kivasti, mutta ei ikätovereistaan muuten niin edukseen taidoiltaan erotu, vaikka potentiaalia tosiaan pitäisikin olla. Liikunnallisesti lahjakas tosin tämäkin ja sen huomaa, kun vertaa kavereihin. Tällä kaverilla ei ole yhtään geeniä minulta tai mieheltäni, joten se selittää selvän eroavuuden meidän biologisista lapsista ;)