Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Spinaalipäänsärky..

Vierailija
03.02.2008 |

Kuinka kauan teillä kestänyt tuo särky, jos ette ole saaneet veripaikkaa? Hirveä särky päässä, mutta vasta parin päivän päästä lupasivat ottaa veripaikkaan jos ei mene ohi. Kolmatta päivää siitä nyt kärsin...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärsin, veripaikka laitettiin ja ei se heti loppunut. Toisessa sektiossa pyysin pienempää (lasten) neulaa ja ei tullut kuin lievä särky.

Vierailija
2/10 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo päänsärky kuin yleistä? Itsekin sain spinaalin ja ei tullut onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kamala toimenpide? Ei mun mielestä ollut!

Vierailija
4/10 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi päivystyksenä päästä, jos menet ensiapuun. Ystäväni kärvisteli 3-4 päivää, kun hän ei uskaltanut veripaikkaan mennä. Toimenpiteenä se ei ole paljoa spinaalin laittoa kummoisempi; paitsi että siinä puudutetaan ja otetaan suonesta omaa verta paikaksi.

Se reikä tosiaan umpeutuu itsestäänkin, mutta yleensä pääkipu on niin kova, että veripaikkaan kannattaa mennä. Ei muuta kun soita ensiapuun vaan!

sh

Vierailija
5/10 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi tullut mitään vaivaa!

Vierailija
6/10 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiinia, ja paljon. Kokista, kahvia tai sitten ihan kofeiinitabletteja apteekista. Lisäksi särkylääkettä säännöllisesti, Panadolia 1 g (2 x 500 mg tablettia) NELJÄ kertaa vuorokaudessa tai Buranaa 600 mg (1 ½ x 400 mg) ainakin kolmesti tai jopa neljästi vuorokaudessa jos maha kestää. Ja paljon nestettä.

Mutta suosittelen kyllä ottamaan uudestaan yhteyttä hoitopaikkaan ja vaatimaan pääsyä veripaikkaan, tai ainakin kofeiinitiputukseen jos tuntuu että säryn kanssa ei kotona pärjää.

Omasta kokemuksesta tiedän, että spinaalipäänsärky voi pahimmillaan kestää kaksi viikkoakin (itsellä oli vuonna -90, ja siihen aikaan ei vielä tunnettu veripaikkaa eikä kofeiinihoitoja). Ja se on aika pitkä aika kärsiä, koska särkyhän on ihan helvetillinen... Joten jos tuntuu ettet kestä ja kotihoidot ei auta, niin sitkeästi vaan yhteys sinne hoitopaikkaan.

T: sh neurologian osastolta, hoitelee työkseen näitä potilaita monta kertaa viikossa...

Vierailija
7/10 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan ja kotikonstit ei välttämättä auta...

Minulla oli kerran ja eka veripaikka ei edes auttanut , tehtiin toinen. Yli viikon olin ja oksennellen sairaalaan menin. Jos kipu on sietämätön ja kova suosittelen et soitat ja pyydät sitä toimenpidettä. Ennemmin veripaikka kuin se kipu!!!! Ja se loppuu kuin seinään heti kun vaikuttaa.

Vierailija
8/10 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veripaikka laitettiin heti seuraavana päivänä kun särky alkoi, mutta ei auttanut. Olisivat laittaneet uuden veripaikan, mutta en antanut, halusin lähteä kotiin kärsimään. Minulla siis pieni vauva ja särky tuli synnytyksessä annetun spinaalin jälkeen. Söin Panadol 1gx3 ja Burana 600mgx3/vrk. Noista lääkkeistä ei silti ollut apua särkyyn. No, eipä jälkisupistukset tuntuneet niin kamalilta.

Vierailija
9/10 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa mulle oli syötetty kolmiolääkkeitä kipuun, kertomatta mistä on kysymys ja mainitsematta mitään veripaikasta, mutta onneksi ystäväni lääkärinä tiesi mistä on kysymys ja kertoi mitä pitää osata vaatia.

Kun kotiuduin ja Panacodin vaikutus loppui alkoi HELVETILLINEN päänsärky. Tuntui että pää halkeaa.

Veripaikan laittaminen ei ollut kauheaa vaan pelastus!

Vierailija
10/10 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi