Kevääksi harjoitteluun ja kesäksi töihin a) kelaan b) työkkäriin c) verotoimistoon. Minkä sinä valitsisit näistä? :)
Ja tiedän, että moni ei menisi yhteenkään paikkaan kuin ase ohimolla, mutta tässä on mun vaihtikset mun koulutuksella ja asuinpaikkakunnalla.
Kertokaa plussia ja miinuksia tai ihan mitä vain näistä paikoista työllistäjänä! :)
Kommentit (13)
Kelassa on paljon paremmat atk-järjestelmät kuin noissa muissa ja töitä tulee koko ajan lisää... siirretään muilta viranomaisilta Kelaan.
Talon sisällä on helppo siiirtyä ja etenemismahdollisuuksia on alue- ja keskushallinnossa - jos nyt joskus tuntuisi siltä, että voisi vaihtaa paikkakuntaa.
Työkkäri todellakin vastaisi parhaiten koulutustani (erik työ-ja sosiaalipolitiikkaan)
Lopultahan se ratkaisee, mihin sattuu pääsemään, jos mihinkään.
ap
ja se on sen verran iso työnantaja että myöhemmin löydät lisää duunia sieltä.
asiakaspalvelussa Kelassa työ taitaa olla kertaluonteista neuvontaa, ja enimmäkseen puhuttaneen rahasta? Työkkärissä voi myös tavata samaa ihmistä useammin, neuvoa monenlaisissa asioissa ja nähdä myös (toivottavasti) onnellisen lopputuloksen. Toki minulla on vähän erilainen näkökulma kuin työvoimaneuvojalla/ohjaajalla, mutta ohjaavaa työtä hekin usein tekevät.
työkkäriin tyytyväinen ammatinvalintapsykologi
Jos jollain sattuisi olemaan kokemuksia. :)
ap
Valitsisin työpaikkani lähinnä oletetun asiakaskunnan mukaan ja siksi tuo verotoimisto nousisi ykköseksi - siellä tuskin mitkään spurgut ja muut ressukat käy. :)
Avartuu maailmankuva ihan uusiin ulottuvuuksiin!
Mutta se vähän riippuu mikä sua kiinnostaa.
kasvotusten kenenkään kanssa;-)
Mitä ap opiskelet?
Mikä on kaupungin työllisyystilanne? Pääseekö noihin varmasti töihin? Entä sosiaalitoimisto? Siellä vaikka etuuskäsittely tai sosiaalityö? On ainakin työvoimapulaa...
Ajattelin, että menen sellaiseen isoon taloon töihin, jossa voin aloittaa siitä mikä mulle on jo ennestään tuttua työtä, elikkäs asiakaspalvelua.
Ihmisten kanssa tulen takuulla toimeen, niiden vähän hankalampienkin. :)
ap
sun koulutuksella menisin kelaan.
Luulisin, ettei palkassa olisi suuren suuria eroja...