Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI lapsen sukupuoli pitää tietää ennen hänen syntymäänsä?

Vierailija
22.01.2008 |

Vaikuttaako siihen niin maalliset asiat kuin esim. vaatteitten ja huoneen laitto tyttöjen/poikien väriseksi?

Minusta luonto on tarkoittanut joitakin asioita salattaviksi. Olen neljän lapsen äiti, ja koskaan en ole sukupuolta kysynyt etukäteen. Tulkoon mikä vaan, aina on rakkautta riittänyt. Osaltaan se sukupuolen tietämättömyys auttaa ainakin minua jaksamaan synnytyksen paremmin. On niin jännittävä hetki se sukupuolen toteaminen = )

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ehkä näitä " kaikki-mulle-heti-nyt" tyyppejä varten?

Itse en ole halunnut tietää lapsen sukupuolta ennemmin.

Vierailija
2/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en ekassa raskaudessa halunnut tietää sukupuolta, mutta tokassa raskaudessa halusin ? ;-)

Vierailija:

Se on ehkä näitä " kaikki-mulle-heti-nyt" tyyppejä varten?

Itse en ole halunnut tietää lapsen sukupuolta ennemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin kovasti tyttöä, olin aina toivonut. Sitten ultrassa selvisi että on tulossa poika. Olin " pettynyt" pari tuntia (kaikki tietää että tärkeintä on että on terve ja blaa blaa blaa) ja sitten pääsin siitä yli ja rupesin odottelemaan meidän perheeseen pientä poikaa :). Sopi mulle tosi hyvin tietää.

Vierailija
4/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ollut mukava tietää tällainen yksityiskohta vauvastani, samaten kun on ollut ihan kiva nähdä kasvotkin 4D-ultrana.

Vierailija
5/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi voi miettiä kasvatusasioita, omaa suhtautumista, nimivaihtoehtoja jne. Sehän on ihan luonnollista saada nykyään sukupuoli etukäteen selville!

Vierailija
6/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla on jo neljä poikaa. Halusin tietää säästänkö kaikki poikien vaatteet, ja miten sisustan tulevan vauvan huoneen, jos sattuisikin olemaan eri sukupuolta kun aiemmat.

Ihan mukava oli tietää etukäteen että viides on tyttö, ja sen tiedon saatuani sain laitettua kaiken valmiiksi uudelle tulokkaalle. myymällä poikien vanhaa, sain tytölle uutta tilalle.

Vierailija
7/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet juuri sellainen " kaikki-mulle-heti" kun vielä kehtaat toivoa jompaa kumpaa sukupuolta! Monet kärsivät lapsettomuudesta ja muista menetyksistä, ja toiset viitsivät itkeä kun " meille tulee kolmas poika" . KÄSITTÄMÄTÖNTÄ! Kumpa osaisitte olla kiitollisia siitä, että edes lapsen saatte!

Vierailija
8/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea sitä olisi ollut olla ultrissa näkemättäkin kun esitteli pippeliään sen verran avoimesti:)

Vierailija
9/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä miksi, olin kai vaan utelias? ja lisäksi halusin jo alkaa ajattelemaan vauvaa tiettynä ihmisenä, poikana tai tyttönä ja keksiä lempinimiä yms.

ja kyllä, ostaa niitä tietylle sukupuolelle suunnattuja vaatteita ynnä muita tavaroita! =D mitä pahaa siinä on kun se on nykyisin kerran mahdollista??

Vierailija
10/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä onkin vaikeaa miettiä nimeä molemmille sukupuolille... hohhoijaa...

Vierailija
11/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska luontohan on tarkoittanut jotkut asiat salattaviksi?

Vierailija:

Vaikuttaako siihen niin maalliset asiat kuin esim. vaatteitten ja huoneen laitto tyttöjen/poikien väriseksi?

Minusta luonto on tarkoittanut joitakin asioita salattaviksi. Olen neljän lapsen äiti, ja koskaan en ole sukupuolta kysynyt etukäteen. Tulkoon mikä vaan, aina on rakkautta riittänyt. Osaltaan se sukupuolen tietämättömyys auttaa ainakin minua jaksamaan synnytyksen paremmin. On niin jännittävä hetki se sukupuolen toteaminen = )

Vierailija
12/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahdon tietää, ettei synnytyksessä tule pettymystä. Kun tiedän etukäteen, synnytys on täynnä iloa...

Vierailija
13/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva pystyä jo etukäteen tietämään lapsesta jotain. Sain myös edellisessä raskaudessa aikamoiset " traumat" , kun minulla oli erittäin vahva poikaolo, ja vauva olikin tyttö. :D Naurakaa vain, mutta sen jälkeen en ole enää koskaan luottanut täysin intuitiooni, muissakaan asioissa.

Niin - ehdittekö te muut synnyttäessänne miettiä vauvan sukupuolta?! Minulla on ainakin ollut mielessä vain yksi ajatus: vauva ulos ja vähän äkkiä!

Vierailija
14/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootkos vähän pihalla?

Vierailija:

No kylläpä onkin vaikeaa miettiä nimeä molemmille sukupuolille... hohhoijaa...

Vierailija
15/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähään se intuitio sen kertoo kumpi sieltä on tulossa.

Takaisin luontoon!

Vierailija
16/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä odotan esim. kymmenettä lastani niin kai saan siitä iloita ja miettiä onkohan se poika vai tyttö, en voi sille mitään että joku ei kestä sellaista kuunnella vain kun hän itse ei nyt pysty saamaan lapsia, sorry vaan, minä pystyn enkä syytä siitä ketään muuta!!! Joten minä saan miettiä tulevia sukupuolia!

Vierailija
17/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella ekalla kerralla en tiennyt - tuli tyttö ja sitten poika - enkä halunnutkaan tietää.

Mutta on jotenkin kiva kokea myös tällainen raskaus, jossa sen tietää

:-)

Miettiä tosiaan nimeä sille tietylle sukupuolelle ja ostaa alesta vaatteita etc.

Vierailija
18/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intuitionne on vähän heikentyneet. Onneksi.

Vierailija
19/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnosti tietää, onko samaa sukupuolta ja eihän se ollut. =)

Onneksi ei tarvii enempää lapsia edes TEHDÄ, kun on kumpaakin sukupuolta. <3

Vierailija
20/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt! Anteeksi vain jos olen sikiävää sorttia ;) En jättäisi aborttia tekemättä vain siksi että joku muu ihminen tuolla jossain ei voi saada lapsia... (en ole tehnyt aborttia mutta jos tekisin, en ajattelisi sitä mammaa jolle ei ole suotu hedelmöittyä)