Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaushepatoosiasiaa!!

Vierailija
20.01.2008 |

Kyselen taas jos joku osais tänään vastata kysymyksiin!

Kutiaako iho koko ajan? Ei siis häviä mihinkään, eikä mikään varsinaisesti auta?

Kuinka nopeasti tuli aika äitipolille verikokeiden tulosten saamisen jälkeen?

Koska otettiin sairaalaan sisälle?

Koska käynnistettiin?

Kiitos jos joku osaa vastata!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkälle raskaudessa. millä vkolla sinä olet. ei kutinaa ollut koko ajan, etenkin öisin oli käsissä, jalkapohjissa ja mahan päällä.

Vierailija
2/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyselen taas jos joku osais tänään vastata kysymyksiin!

Kutiaako iho koko ajan? Ei siis häviä mihinkään, eikä mikään varsinaisesti auta?

Kuinka nopeasti tuli aika äitipolille verikokeiden tulosten saamisen jälkeen?

Koska otettiin sairaalaan sisälle?

Koska käynnistettiin?

Kiitos jos joku osaa vastata!

- Ei kutittanut koko aikaa, pahinta iltaisin ja silloin kun asiaa ajatteli. Kun kutinan tunne tuli päälle, ei auttanut mikään. Vähän lievitti oikein jääkylmällä vedellä huuhtelu (siis kämmenet ja jalkapohjat)

- Ihan ekoista verikokeista ajan sain noin viikossa, sen jälkeen automaattisesti verikokeet kerran viikossa ja samoin seuranta äitipolilla.

- En joutunut sisään, enkä saanut edes saikkua, vaikka olin jo aivan loppu yöllisen kutinan kanssa. Atarax auttoi, mutta teki olon tokkuraiseksi, eli töissä seuraavana päivänä oli jotenkin ihan unessa.

- Käynnistettiin viikolla 37+2. Käynnistys 1/4 tabletilla ja synnytys lähti heti käyntiin, terve, mutta pieni poika syntyi seuraavana yönä iltapäivän käynnistyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna aamulla otetaan kokeet ja keskiviikkona lähtö työmatkalle.. Ei kai ne niin kiireesti sinne sisälle ota, että reissu tarvii perua? En nimittäin tältä reissulta voi jäädä oikein pois, tai no ainahan sitä voi, mutta..

To-pe yönä oli valtava kutina ja valvoin lähes koko yön kämmenien ja jalkapohjien kutinan kanssa! nyt ei enää ole kovasti kutittanut, mitä nyt siellä täällä pientä kutinaa.. Mutta voi johtua jostain muustakin!

Täytynee toivoa, ettei mitään hälyttävää löydy.. Vielä tarvis monen monituista viikkoa selvitä! Ja esikoinen kun on niin ei oikein sairaalassakaan voisi makoilla loppuaikaa!

Rv kun vasta 31+3

Vierailija
4/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joitakin päiviä, eli ennen keskiviikkoa niillä ei ole sulle vielä edes mitään kerrottavaa.

Ei kai ainakaan kovin aikaisessa vaiheessa kovin herkästi oteta sisään. hepatoosiin kun ei ole varsinaista lääkettä, kutinaan ainoastaan helpotusta. Jos tilanne on vaikea niin sitten joutuu varmaan sisään, jotta vaoivat seurata vauvan tilannetta. Yleensähän hepatoosi on vaarallinen vauvalle vasta ihan viimeisillä viikoilla ja siksi varmuudne vuoksi käynnistetään hyvissä ajoin.

Sain muuten vasta synnärillä vinkin mentolispriistä, jolla valeleminen auttoi kutinaan. Sitä saa apteekista.

Vierailija
5/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kutisi aivan kokoajan. Ei käynnistetty koska olin jo niin lähellä la että odotettiin josko lähtisi itellään ja lähtihän se.

Vierailija
6/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla on ollut kahdessa raskaudessa hepatoosi, toisessa alkoi 36 viikolla ja toisessa jo jollain 25 viikolla muistaakseni. Ekassa hepatoosiraskaudessa viikottai labrat ja äitiyspolikäynnit, käynnistettiin vkol 38+5, mutta kesti vähän ja syntyi vasta 39.

Toisessa raskaudessa seurantaa oli harvemmin ja riippui ihan lääkäristä miten suhtautui asiaan. Käynnistettiin 39 viikolla.

Mutta asiani oli se, että lääke on olemassa ja mulla se laski arvoja ihan hyvin. Lääkkeen nimeä en enää muista, mutta alkoi A:lla

Vierailija
7/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvä kuulla, ettei nyt ihan heti napata sisälle.. Paljon vielä " luulen" suorittavani ennen laskettua aikaa.. Tiettyhän olen varautunut jos johonkin, kun esikoisesta oli toksemia! Mutta sen uusiminen on epätodennäköistä ja huvittaakin jos tässä nyt tulee sitten hepatoosikin!! :)

Mutta ilmeisesti ne ei minua nirhaa vaikka reissuun lähdenkin..

Minulle on auttanut nyt emendon jalkavoide jossa on eteerisiä öljyjä.. se viilentää kivasti!

Minulla on maksa-arvot olleet koholla e-pillereiden käytön aikana, joten voi olla, että maksa-arvoista herjaavat kuitenkin, mutta jos ne sappihappoarvot nyt eivät koholla olisikaan!

Kiitos vielä vastauksista ja lisää saa laittaa!

Vierailija
8/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 30. Rasvaaminen ja suihkuttelu auttaa hetkellisesti. Kutina pahinta illalla ja aamulla.

Vierailija
9/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tolkuton kutina mahassa, käsivarsissa ja päänahassa. Hepatoosi se oli vaikka kyselivätkin eikö kämmenet ja jalkapohjat kutia.

Vierailija
10/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lääkkeenä käytettiin Adursalia.

Minulla on ollut kolmessa raskaudessa ja sain juosta tiheän tahtiin labrassa. Äitipolikäynnitkin oli tiuhaan ja aina saatiin maksa-arvot samana päivänä.

Vierailija
11/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tuntia labrassa käynnin jälkeen lääkäri soitti ja käski heti äitiyspolille. Kun pääsin äitiyspolille, piti samantien jäädä sairaalaan. Vauva päätti syntyä itse rv 35+4.

Tosiaan kutina oli helvetinmoista, ihan koko ajan. Ei auttanut Adursal, ei mentolisprii eikä yhtään mikään.

Vierailija
12/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten oli kutinaa jalkapohjissa. Hepatoosi alkoi viikolla 30 ja synnytys käynnistettiin viikolla 38. Olin yhden yön tarkkailussa sairaalassa, muuten kotona synnytykseen saakka.

Vierailija
13/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikenlisäksi tuskin saa edes tuloksia ja aikaa mihinkään äitipolille vielä ens viikolla!

Ja totta ne ehtii ennen keskiviikkoa soittaa jos niin hätä on!

Vierailija
14/14 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän vuoksi hepatoosiäideille ei yleensä e-pillerit sovi. Tämä on tieto jostain 10 vuoden takaa, ehkä osin muuttunutkin. Mutta ap, kuulostaa että sinulla hyvinkin voi olla raskaushepatoosi. Hepatoosissa nousevat yleensä sekä sappihappo- että maksa-arvot. Mutta ei paniikkia, jos niin on, päässet hyvään seurantaan.