Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en arvosta sektiolla lapsensa saanutta äitiä yhtä korkealle kuin alakautta synnyttäneen äidin

Vierailija
20.01.2008 |

Lapseen ei synny sektiossa samanlaista tunnesidettä kuin alatiesynnytyksessä. Se kuoleman tunne ja sen voittaminen sitten kun lapsi on rinnalla on jotain niin mahtavaa että sitä on täysin mahdotonta sektioäitien edes kuvitella.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näillä mennään ;)

Vierailija
2/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sulla jutut, kyseletkö esim puistossa kumpaa kautta on ihminen synnyttänyt ja sitten päätät että " jaahas, sektioäiti, enpä juttele enempää tuon kanssa" Hohhoijaa, hyppää täti voltti!

Vierailija
4/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli sun alakautta syntyneitä lapsias, kun äiti matkii ja noudattaa pilkuntarkkoja kaavoja, koska sillä ei ole tippaakaan mielikuvitusta.

Olet nähnyt aaveellä ketjuja, jotka saavat korkeat lukija- ja vastausluvut, koska ihmiset nousevat varpailleen.

Mutta ootko pällinaama kuullut, että tää on jo IIIIKIVAANHAAAAA

aloitus.

HAH HAH HAAAA!!!

Vierailija
5/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu meinas kuolla sektioon ja samoin lapsi. Onneksi selvis rankasta synnytyksestä!

Vierailija
6/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jo liiankin liki. Entäs sillois? Voi kettu, että teillä joillakin on niin typerät jutut. Kasva joku kymmenen vuotta ja haistele elämää. Tule sitten kommentoimaan, jookos... Elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin synnytystapa. Esimerkiksi juuri se rinnalle nostettu ELÄVÄ lapsi.

Vierailija
7/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi muuten, että tunnesiteeseen tuo nyt ei vaikuta millään tavoin. Lapsen saa rinnalleen seksioäitikin ihan samoin. Kuolemantunteista et tiedä mitään, sektioäidillä on usein todellinen kuoleman tunne joko vauvan tai äidin, ikävä kyllä.

T. 4x sektioäiti, jonka lapset ovat olleet hyvin rakkaita alusta pitäen kaikki.

Vierailija
8/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: n muita aloituksia ei kukaan koskaan lue tai niihn vastaa. Siksi tekee tällläisen naurettavan yrityksen. Noloa!

Vierailija
9/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, voit uskoa, että kuolemanpelko oli todellinen. Sekä oman, että lapsen hengen puolesta.

Onneksi sektio säästi meidän molempien hengen.

Vierailija
10/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka synnytinkin alakautta, en saanut lasta heti rinnalle, koska napanuora kaulan ympärillä ja joutuivat heti ottamaan tehohoitoon lapsen jotta saatiin itku kuuluville. Joten se siitä rinnalla olemisesta ja kuoleman pelon voittamisesta. Kyllä seuraava lapsi synnytetään sektiolla, ettei tarvi pitempään pelätä selviääkö lapsi synnytyksestä vai ei.

Vierailija
11/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tehnyt aloituksen juuri siitä syystä, mikä tässä on mainittukin: Että joku huomaisi hänenkin aloituksensa.

Vierailija
12/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän tasan tarkkaan että suhteeni tähän kuopukseen on äärettömän lämmin jasymbioosissa elimme kauan.

Maitoa alkoi tulla hyvin ja lapsi söi hyvin vaikka syntyi kuukautta ennenaikojaan.

Vierailija
13/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoisen syntymä on hyvä esimerkki tästä: lantioni on liian ahdas, yritettiin alatiesynnytystä ja lopulta päädyttiin hätäsektioon. Olisko siinä sitten pitänyt kieltäytyä, jotta pääsee pätemään " oikeana äitinä" ? Aika pöljä mielipide sinulla.

Vierailija
14/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan täyttä potaskaa. Itse olen synnyttänyt sekä alakautta, joilloin lapsi syntyi elottomana ja sen jälkeen itse vaaditulla pelkosektiolla ja ihan samanlainen tunneside ensisekunnista lähtien on ollut molempiin lapsiin.

Vierailija
15/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaisen lapsen äitinä minäkään en arvosta terveiden lasten äitejä yhtä korkealle kuin erityislapsen saaneita. Sellaista kipeää ja kaunista tunnesidettä mikä syntyy vammaiseen lapseen, varsinkin jos lapsen hengissä säilyminenkin synnytyksen jälkeen on epävarmaa, ei koskaan voi syntyä terveeseen lapseen. Oikea leijonaemo tunne, vahvempi kuin mikään muu! Terveen lapsen saatuaan sitä on vain onnellinen, vammaisen lapsen jälkeen niin paljon muutakin.

Ja tottakai sen huomaa kun juttelee muiden erityislasten äitien aknssa. He osaavat ajatella asioita syvemmältä, eivät järkyty pienistä ja ymmärtävät sinua kun kerrot mitä kaikkea teillä on tekillä. Heille ei tarvi vääntää kaikkea rautalangasta niin kuin monille terveiden äideille.

Vierailija
16/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tavallaan mitä tarkoitat. Terveen lapsen äitinä sitä huolestuu mitättömistäkin pikku kuumeista ja yövalvomisista. Vammaisen lapsen kanssa on varmasti jokainen päivä rankka:(

Vierailija
17/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussairauteni takia tiesin jo raskausaikana, että vaikeaa tulee olemaan lopussa, joten olin todella iloinen, että sektioon päädyttiin molemmilla kerroilla.

Läheisyyttä, rakkautta ja turvaa tytöt ovat saaneet ja saavat aina kun haluavat.

Vierailija
18/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan!

Vierailija
19/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että Suomessa sektiot tehdään lääketieteellisin perustein. Jos lääkäri on sitä mieltä että vauvan turvallisuuden takia on parempi leikata, niin silloin se on parempi ratkaisu. Kaikilla äideillä ei alatiesynnytys onnistu. Esim. minun ensimmäinen lapseni oli perätilassa, eikä mahtunut laskeutumaan synnytyskanavassa. Supistelut olivaat kestäneet 8 tuntia. Lääkäri teki päätöksen kiireellisestä sektiosta. Olisin ollut hullu jos siinä tilanteessa olisin vaatinut alatiesynnytystä. Odotan nyt toista lasta ja annan lääkärin tehdä päätöksen synnytystavasta. Niin jokainen järkevä äiti tekee.

Vierailija
20/28 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla oli kuolemanpelko alakautta synnyttäessä, niin ei se tarkoita, että kaikilla muilla olisi. Mulla ei ollut ainakaan ollut mitään sellaista. Sen tietysti ymmärrän, että vahvat tunteet tekee lapsesta rakkaan, mutta se hormonihöyryinen tunnepurkaus tulee kyllä eri lailla eri ihmisillä. Mulla se vahvin tunneryöppy tuli muutama päivä synnytyksen jälkeen kun oli vahva baby blues, yhdistän sen imetyshormoneihin ja imetys oli muutekin se vahvin juttu. Jollain toisella sitten toisella tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä