Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelija, kesätyö ja asumistuki

Vierailija
20.01.2008 |

Hei! Opiskelen, minulla on lapsia, olen yh. Saan täyden asumistuen, koska minulla ei ole tuloja, vain opintotuki.

Jos saan koko kesäksi töitä, ja palkka bruttona n. 1400e, neljän kuukauden ajan (touko, kesä, heinä, elo) eli saan yhteensä n. 5600 euroa, niin miten käy asumistuen?

Haluan ehdottomasti töihin kesäksi, mutta harmittaa, jos asumistuki lakkautetaan kesäksi, tai se pienenee huomattavasti, tuntuu, että sitten olisi parempi " olla kesä kotona" vaikka sossun rahoilla, saisi lapsetkin lomaa, koska jos käteen ei sitten jää yhtään enempää tai vain muutaman kympin kuin jos olisin kotona ja asumistuki tulisi normaalisti kuten nyt.

Lasketaanko tuo palkka koko vuoden tuloiksi, jolloin sitä jää 466 euroa per kuukausi, jolloin olen oikeutettu täyteen asumistukeen, vai miten se menee? Kiitos!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vaikka joka kuukausi erikseen, ko. kuukauden tulojen perusteella. Kunnasta riippuen et ehkä saa tukea, kahden hengen taloudessa, josta toinen alaikäinen huollettava, tuloraja noin 1600 tai vähän alle.

Vierailija
2/3 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö se näin, per kk? Koska olen saanut melkein aina asumistukea, ja päätös on aina ollut koko vuodeksi. Miksi siis nyt lasketaankin per kk? Tätä minä vähän pelkäänkin..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ovatko syteemit muuttuneet mutta ainakin vuonna 1998-2003 oli näin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan