G: Lääkärit, sairaanhoitajat, siivoajat - mitkä kengät sinulla on käytössä työssäsi?
Käytätkö terveyskenkiä (esim. Birkenstock)?
Maksaako työnantaja, vai ostatko itse? Mitä kautta olet (tai työnantajasi) kenkäsi hankkinut?
Kuinka usein ostat uudet?
Kommentit (15)
yhdet Maahiset ja yhdet Crocksit. Ennen vaihtelin noita kaksia nahkakenkiä vuorotelle, nyttemin pidän pääasiassa Crockseja kun ne on helppo puhdistaa eikä niitä tarvitse sen kummemmin kuivatella.
Itse ostan kengät, kuten kaikki muutkin hoitoalalla (en ole kuullut koskaan, että työnantaja maksaisi). Tarpeen mukaan ostan uusia, kun vanhat alkaa kulahtaa.
T: sh
Mikään ei ole niin tylsää, kuin järjestää esittelytilaisuus vaikkapa sairaalalle, johon kukaan ei tule, saatikaan että ostaisi jotain.
Tiedättekö, miten esittelyt ja myynnit ovat sujuneet teidän työpaikoilla?
vain harvoihin työpisteisiin työnanataja ostaa.
nostan googlella löytämäni ikivanhan ketjun, koska kaipaan otsikon aiheesta vinkkejä :)
Eccon ja Sketchersin lenkkarit. Joskus aiemmin Eccon sandaaleja. Crocseja ei saa nykyään sairaalassa käyttää staattisen sähkön takia. Itse ostetaan, työnantaja ei hommaa mitään. En ostaisi mitään Birkenstockeja enää.
Lenkkarit. Ennen ta maksoi sandaalit. Lenkkarit melkein paremmat.
Olen sh ja crocseja olen käyttänyt aina. Nykyiset on kolme vuotta vanhat. Vois ostaa uudet.
Mulla on omat pohjalliset (eli mun jaloille tehdyt pohjalliset) sandaaleissa. Käytin lenkkareita vuoden töissä ja jalat meni niin huonoon kuntoon että niitä virheitä korjaillaan vieläki. Jalkapöydät vääntyivät eri suuntiin, tuli vaivasenluut ja kipu on ollut todella järkyttävä. En suosittele lenkkareita työkengiksi kenellekkään.
Itse heitän aina lomalle lähtiessä vanhat kengät roskiin ja loman jälkeen uusilla kengillä töihin. En osta mitään kalliita kenkiä, mutta uusissa aina "kimmoisuus" ja puhdistettavuus tärkeää. Tuleehan vuodessa hurja määrä kilometrejä kipitettyä.
Ecco sandaalit ja omat pohjalliset. Käytin crocseja mutta sain selän kipeäksi.
Olen labrahoitaja, mutta noista crocseista sen verran, että lopetin niiden käyttämisen, kun meinasin lentää suoraan selälleni lattialla olevan veden vuoksi. Ovat todella yllättävän liukkaat märällä pinnalla. Nykyään käytän sketchersin lenkkareita, jotka voi pestä myös koneessa.
Birkenstock soft footbed. Auttaa kantapääkipuun.
Vierailija:
Minulla on MBT-kengät, Crocsit sekä Maahiset.
Ostan kengät itse.
Ostan uudet kun edelliset ovat kuluneet.
sh/th