Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen paikka on Pori?

Vierailija
16.11.2008 |

Noin lapsiperheen kannalta? Millaisia koulut ovat? Mikä koulu on paras?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo mainitsemasi koulu taitaa olla niitä Porin arvosteuimpia, mutta enpä usko että muutkaan koulut huonoja ovat. Itse olen käynyt Toejoen ala-astetta joskus monta monta vuotta sitten ja mukavat ovat muistot sieltäkin, tosin ei ole keskustan tuntumassa.

Itse en suosittele Sampolaa enkä Pormestarinluotoa, ainakin ennen olivat kovin levottomia asuinalueita (niillä suunnilla nuorempana liikkuneena). Mutta toisaalta noiltakin alueilta löytyy niitä rauhallisia kohtia.

Se miksi me ei asuta enää Porissa on huono työllisyystilanne. Itselleni töitä löytyisi,mutta miehelle ei. Ja siellä ei myöskään ole niin hyviä koulutusmahdollisuuksia ammatissa olevalle, ainakaan minun alallani.

Ja lisäksi ikävä todeta, näin porilaisena, ihmiset ovat kateellisempia ja sisäänpäin lämpiävämpiä kuin täällä pk-sudulla. Mutta välimatkat ovat ihan lyhyet. Ja kesäkaupunkina aivan mahtava.

Itse ainakin lapsena nuorena löysin paljonkin harrastuksia Porista.

Vierailija
2/11 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuppukylä. Parasta Porissa on se, että sieltä pääsee poiskin päin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvisin aika hiljainen kylä. Itse asunut siellä ja ihan viihdyin, vaikka hieman sisäänlämpiäviä ihmisiä..

Vierailija
4/11 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä alue siellä olisi hyvä? Katsastelen tällä hetkellä ihan keskustan asuntoja.

Entäs lasten harrastusmahdollisuudet?

Ap

Vierailija
5/11 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustasta on lyhyt matka kaikkialle =) Ja harrastusmahdollisuudet on erinomaiset! Yhteyttä vaan seuroihin, on mahd.harrastaa melkein mitä vaan ja onhan porissa jalkapallo ja jääkiekkojoukkueetkin ja junior toimintaa. Sampolaa,impolaa en suosittele.

Vierailija
6/11 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin asuntoja ja siitä olisi ollut 200 metriä kouluun ja päiväkotiin ja tanssikouluun 1,5 kilsaa, linja-autoasema vieressä jne.

Nyt asutaan niin, että joka paikkaan pitää mennä autolla vähintään puoli tuntia. Siis kyllähän Hesassakin kaikki on, mutta hajallaan.

Käytiin Porissa kesällä ja tykkäsin kovasti tunnelmasta. Ja ihmiset olivat ystävällisiä!

Ap

Vierailija
7/11 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..myös tuo mainitsemasi Cygnaeuksen koulu - siellä myös mielestäni (en ihan varma) mahdollisuus enkkupainoitteiselle luokalle.

Ei Porilaiset ole niin sisäänpäinlämpiviä kuin puhutaan - oikeastaan puheliasta porukkaa.

Itse olen Porissa syntynyt ja kasvanut , mutta ulkomailla asunut jo yli kymmenen vuotta.

tsemppiä päätöksen tekoon!

T.porilainen

Vierailija
8/11 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietän vkloput aika pitkälle ko paikassa, Voisin aivan hyvin muuttaa joskus pysyvästi. Meri-Pori on ihana mutta syrjässä. Varmasti paljon ok alueita jos haluaa olla kaupungissa. Pyöträily sujuu hyvin ja liikenne muutenkin kun on liikenneympyröitä

Vierailija
9/11 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä Cygnaeuksessa nimenomaan olisi englanninkielinen luokka... Tunnen paljon täällä Hesassa asuvia alunperin porilaisia ja kaikki ovat mahdottoman mukavia.

Ap

Vierailija
10/11 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuvatkin rumasti!

Vierailija
11/11 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroa porin ja rauman murteessa ei juuri ole... Näin kielitieteilijälle kyllä kiehtovia molemmat.

Ap