Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (21843)

Vierailija
11581/21843 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että lasten todella hyväkuntoiset sisävaatteet ei mene kaupaksi torilla. Meillä on vaatepaljoudessa jäänyt vaatteita tosi väälle käytölle, mutta edes 2e kappalehintaan ei tunnu liikkuvan.

Parhaiten menee ihan kirppiksellä, mutta sieltä varastellaan tosi paljon. Jospa löytyisi paikka, jossa myydä itse paikan päällä.

Ja lahjoittaminen tai ilmaiseksi antaminen ei ole juuri nyt vaihtoehto, se on kiva jos jollain on tähän varaa, mutta itse en raaski antaa siistiä ja hyväkuntoista (osa merkkiä) vaatetta ilmaiseksi.

Vierailija
11582/21843 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että lasten todella hyväkuntoiset sisävaatteet ei mene kaupaksi torilla. Meillä on vaatepaljoudessa jäänyt vaatteita tosi väälle käytölle, mutta edes 2e kappalehintaan ei tunnu liikkuvan.

Parhaiten menee ihan kirppiksellä, mutta sieltä varastellaan tosi paljon. Jospa löytyisi paikka, jossa myydä itse paikan päällä.

Ja lahjoittaminen tai ilmaiseksi antaminen ei ole juuri nyt vaihtoehto, se on kiva jos jollain on tähän varaa, mutta itse en raaski antaa siistiä ja hyväkuntoista (osa merkkiä) vaatetta ilmaiseksi.

Livekirppiksellä. Käyn pari krt kesällä myymässä tarpeetonta.

Siellä menee lastenvaatteet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11583/21843 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh, olen kolme viikkoa sitten muuttanut yksikseni työn perässä ulkomaille ja vuokrannut kalustetun ison yksiön. Tai oikeastaan tässä on 1,5 huonetta. Vuokraemäntä on haalinut tänne kaikenlaista krääsää. On huumorimukeja, magneetteja, koriste-esineitä, neljä erilaista raastinta, erikoisia lakanoita, järeät tikkaat jne. Asunto on muuten kiva ja riittävä minulle. Sijaintikin on erinomainen. Mutta tämä krääsän määrä! Meillä on ihan erilainen maku. Raivasin yhden kaapin roinalle. Poissa silmistä = poissa mielestä. Itse toin pienen rinkan + lentolaukun verran tavaraa.

Ihmettelen aina näitä krääsän kerääjiä ja avokaappeja. Kenellä on aikaa pyyhkiä pölyt näistä? Jos et pyyhi niin on tosi törkyistä ja jos pyyhit niin ihan hirveä savotta.

Mikä on avokaappi?

Vierailija
11584/21843 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh, olen kolme viikkoa sitten muuttanut yksikseni työn perässä ulkomaille ja vuokrannut kalustetun ison yksiön. Tai oikeastaan tässä on 1,5 huonetta. Vuokraemäntä on haalinut tänne kaikenlaista krääsää. On huumorimukeja, magneetteja, koriste-esineitä, neljä erilaista raastinta, erikoisia lakanoita, järeät tikkaat jne. Asunto on muuten kiva ja riittävä minulle. Sijaintikin on erinomainen. Mutta tämä krääsän määrä! Meillä on ihan erilainen maku. Raivasin yhden kaapin roinalle. Poissa silmistä = poissa mielestä. Itse toin pienen rinkan + lentolaukun verran tavaraa.

Ihmettelen aina näitä krääsän kerääjiä ja avokaappeja. Kenellä on aikaa pyyhkiä pölyt näistä? Jos et pyyhi niin on tosi törkyistä ja jos pyyhit niin ihan hirveä savotta.

Mikä on avokaappi?

Kaappi, jossa ei ole ovia.

Voidaan kutsua myös hyllyksi.

Vierailija
11585/21843 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Livekirppiksellä. Käyn pari krt kesällä myymässä tarpeetonta.

Siellä menee lastenvaatteet

Joo, täytyisi katsella, jos löytäisin vielä syksylle jotain vastaavaa. Peräkonttikirppistä tmv

Vierailija
11586/21843 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin elokuun alussa kodin raivaamisen lähestyvän muuton alta. 380 euroa olen saanut myymällä tavaroita torissa ja kirpparilla sekä viemällä kirjoja antikvariaattiin.

Mykistyttävää on, etten vielä juurikaan huomaa eroa entiseen. Kotini ei aiemmin mielestäni näyttänyt mitenkään täydeltä, mutta onhan sen täytynyt olla.

Olen myös kierrättänyt henkilöautokyydeittäin sellaista tavaraa, mitä ei voinut enää käyttää.

Kun tutkin kirpparin tilitysnauhaa ja lappuja, piti ihan miettiä, mitä tavaroita ne olivat. Kaikenlaista turhaa sitä ihminen kodissaan hilloaa.

Vierailija
11587/21843 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä kotisi näyttäisi jos siellä olisi puolet vähemmän tavaraa?

Jos kyse olisi tavaroiden viemästä tilavuudesta kalusteet mukaan luettuna eikä kappalemäärästä, jossa jokainen nuppineulakin lasketaan erikseen, olisi kyllä turhankin avara asunto. Minulla on karsimisen jäljiltä aika vähän sellaista jota en haluaisi pitää ja kaikelle on oma paikkansa. Asuntoni näyttää melko avaralta jo nyt vaikka tavaraa onkin kaapeissa ym. kohtalaisesti.

Vierailija
11588/21843 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten risoja kenkiä oikein pidätte ihmisten ilmoilla? Ettekö korjauta ja putsaa heti, ja suojaa ja plankkaa säännöllisesti? Jos kenkiä ei saa korjattua tai puhdistettua, roskiskamaahan sellaiset on.

Menisi sekin monimutkaiseksi, kun mulla yksinasujalla, jolla on muutamat kengät, olisi kaikille erilaisille ne huolto- ja puhdistusvälineet. Nahkakengille, kangaskengille ja mokka/nupukkinahkaisille. Niitä sitten käyttäisi muutaman kerran vuodessa ja 2/3 tuotteesta kuivahtaisi ennen käyttöä. 

Vierailija
11589/21843 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten risoja kenkiä oikein pidätte ihmisten ilmoilla? Ettekö korjauta ja putsaa heti, ja suojaa ja plankkaa säännöllisesti? Jos kenkiä ei saa korjattua tai puhdistettua, roskiskamaahan sellaiset on.

Menisi sekin monimutkaiseksi, kun mulla yksinasujalla, jolla on muutamat kengät, olisi kaikille erilaisille ne huolto- ja puhdistusvälineet. Nahkakengille, kangaskengille ja mokka/nupukkinahkaisille. Niitä sitten käyttäisi muutaman kerran vuodessa ja 2/3 tuotteesta kuivahtaisi ennen käyttöä. 

Nuo aineet kyllä säilyy monia vuosia. Eikä niille kengille mitään ihmeellisiä välineitä tarvitse. Suojasuihke käy kaikille, nahkakengille sitten joko värin mukainen lankki tai sitten vain mehiläisvahapohjainen rasva (itse käytän Hanwagin kenkärasvaa), joka käy kaikenvärisille kengille.

Kenkiä huoltaessa käytän itse vanhoja sukkia tms, jotka saa heittää roskikseen käytön jälkeen. Ehkä pari kertaa vuodessa itsekin huollan kenkiä, lähinnä kausisäilöön laittaessa.

Ei se mikään pakko toki ole tavaroistaan huolehtia, mutta ei se todellakaan isokaan homma ole 😊

Vierailija
11590/21843 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään meikit läpi. Nopea karsimiskohde, koska säilytän kaikkia meikkejä yhdessä Ikean korissa.

4kpl vanhentuneita tai huonoksi todettuja tuotteita lähti roskiin.

Olen vähentänyt meikkaamista ja tuntuu että etenkin paletit kuluu tosi hitaasti. Kun loppuvat en osta uusia tilalle.

Sen sijaan pyrin panostamaan ihon hoitoon, mutta siihenkin riittää vain muutama luottotuote purkkiarsenaalin sijaan.

Kynsilakkoja omistan enää 4kpl ja niitä kaikkia käytän.

Vierailija
11591/21843 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin elokuun alussa kodin raivaamisen lähestyvän muuton alta. 380 euroa olen saanut myymällä tavaroita torissa ja kirpparilla sekä viemällä kirjoja antikvariaattiin.

Mykistyttävää on, etten vielä juurikaan huomaa eroa entiseen. Kotini ei aiemmin mielestäni näyttänyt mitenkään täydeltä, mutta onhan sen täytynyt olla.

Olen myös kierrättänyt henkilöautokyydeittäin sellaista tavaraa, mitä ei voinut enää käyttää.

Kun tutkin kirpparin tilitysnauhaa ja lappuja, piti ihan miettiä, mitä tavaroita ne olivat. Kaikenlaista turhaa sitä ihminen kodissaan hilloaa.

Minut lomautettiin 04/20.

Palasin töihin 11/21.

Joka päivä tein jotain. Tein ilmoituksia, postitin, kävin ilmaiskirppiksillä myymässä jne vein roskiin.

Meillä on rippijuhlat ensi kesänä.

Mieheni sanoi pitäisi varmaan tehdä suursiivous ennen kesää.

Olen laittanut kiertoon autolasteittain tavaraa. Sekin oli liian vähän.

Projekti aloitetaan tulevana viikonloppuna. Vielä kerran käydään koko koti läpi.

Vierailija
11592/21843 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myin torilla paljon turhaa tavaraa ja sain monta sataa näistä.

Nyt koti on siisti ja olen jo jankkinut vähän uutta vaatetta poismyytyjen tilalle.

Palljon lähti tavaraa varastosta ja kaapeista mitä vain säilöin.

Olen itse vasta opettelemassa tori.fin käyttöä. Olen laittanut kolme ilmoitusta eilen ja kolme tänään.

Koitan laittaa myös viimeistään ensi viikonloppuna taas lisää. Toivottavasti minulle tarpeettomat, mutta hyväkuntoiset tavarat löytävät uudet kodit.

Onko kellään kokemusta vanhojen/iäkkäiden tavaroiden myynnissä vanhan tavaran kauppoihin?

Jotakin vanhoja työkaluja löytyy, samoin tauluja ja kynttilänjalkoja. Niiden myyminen tuntuu vähän hankalalta, koska on vaikea itse arvioida niiden arvoa. Tässä mietin siis, ottaisinko yhteyttä vanhan tavaran liikkeisiin vai laittaisinko niistä ilmoitukset toriin.

Meillä päin on yksi tällainen paikka, mutta niin kovat hinnat että ei mitään järkeä ainakaan ostaa sieltä mitään.

Nyt kun kaikilla on sähköpostit niin voithan laittaa sinne kuvia ja kysyä mitä maksaisivat.

Vanhanaikaiset osto- ja myyntiliikkeet ovat aina ostaneet halvalla ja myyneet kalliilla. Paremman hinnan saat, jos myyt itse suoraan.

Jos oikeasti et osaa sanoa tavaroiden arvosta mitään, on asia totta kai hankalampi. Mutta liike ei ainakaan kerro tavaroiden todellista arvoa, jos sinulla jotain arvokasta on. Totta kai ne yrittävät saada mahdollisimman halvalla aarteita.

Vierailija
11593/21843 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo aineet kyllä säilyy monia vuosia. Eikä niille kengille mitään ihmeellisiä välineitä tarvitse. Suojasuihke käy kaikille, nahkakengille sitten joko värin mukainen lankki tai sitten vain mehiläisvahapohjainen rasva (itse käytän Hanwagin kenkärasvaa), joka käy kaikenvärisille kengille.

Kenkiä huoltaessa käytän itse vanhoja sukkia tms, jotka saa heittää roskikseen käytön jälkeen. Ehkä pari kertaa vuodessa itsekin huollan kenkiä, lähinnä kausisäilöön laittaessa.

Ei se mikään pakko toki ole tavaroistaan huolehtia, mutta ei se todellakaan isokaan homma ole 😊

Osaat varmaan suositella nettikauppaa, mistä saa mm. tuota Hanwagin kenkärasvaa? Onko se suihkutettava, vai pitääkö kenkiä harjata sen levittämisen jälkeen? Ja millainen harjan pitäisi olla?

Vierailija
11594/21843 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaran karsimista voi tehdä vähän päivässä systeemillä, ettei urakka tunnu liian raskaalta. Vaikka yksi laatikko tai kaappi kerrallaan.

Kaiken turhan jonka saa pois, helpottaa eloa ja oloa kummasti. On ihanaa asua kun löytää tarvitsemansa tavaran, eikä aina tarvitse etsiä.

P.S. Tämä ketju on oikeasti hyödyllinen, koska meitä "tavaranpaljous" ihmisiäkin on paljon. Joten kiitän ja toivottelen hyvää jatkoa edelleen.

Vierailija
11595/21843 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt koti on siisti ja olen jo jankkinut vähän uutta vaatetta poismyytyjen tilalle.

Olen itse vasta opettelemassa tori.fin käyttöä. Olen laittanut kolme ilmoitusta eilen ja kolme tänään.

Koitan laittaa myös viimeistään ensi viikonloppuna taas lisää. Toivottavasti minulle tarpeettomat, mutta hyväkuntoiset tavarat löytävät uudet kodit.

Onko kellään kokemusta vanhojen/iäkkäiden tavaroiden myynnissä vanhan tavaran kauppoihin?

Jotakin vanhoja työkaluja löytyy, samoin tauluja ja kynttilänjalkoja. Niiden myyminen tuntuu vähän hankalalta, koska on vaikea itse arvioida niiden arvoa. Tässä mietin siis, ottaisinko yhteyttä vanhan tavaran liikkeisiin vai laittaisinko niistä ilmoitukset toriin.

Meillä päin on yksi tällainen paikka, mutta niin kovat hinnat että ei mitään järkeä ainakaan ostaa sieltä mitään.

Nyt kun kaikilla on sähköpostit niin voithan laittaa sinne kuvia ja kysyä mitä maksaisivat.

Vanhanaikaiset osto- ja myyntiliikkeet ovat aina ostaneet halvalla ja myyneet kalliilla. Paremman hinnan saat, jos myyt itse suoraan.

Jos oikeasti et osaa sanoa tavaroiden arvosta mitään, on asia totta kai hankalampi. Mutta liike ei ainakaan kerro tavaroiden todellista arvoa, jos sinulla jotain arvokasta on. Totta kai ne yrittävät saada mahdollisimman halvalla aarteita.

Sain kirppikseltä voittoa 180€ tavaroista, joista osto- ja myyntiliike tarjosi 2€. En olisi jaksanut ottaa myyntipöytää, mutta en halunnut ilmaiseksikaan antaa.

Vierailija
11596/21843 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niputa ja nosta hintaa, tee kympin paketteja. Myös liian halpa hinta voi olla kapan este. Olen huvikseni kokeillut joskus nostaa hintaa kun ei ole joku tavara mennyt ja omituista kyllä, sitten on löytynyt kiinnostuneita.

Vierailija
11597/21843 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain kirppikseltä voittoa 180€ tavaroista, joista osto- ja myyntiliike tarjosi 2€. En olisi jaksanut ottaa myyntipöytää, mutta en halunnut ilmaiseksikaan antaa.

Siinäpä on nimenomaan juurikin se riski että paljonko tavarasta uskaltaa maksaa että jotain jää itsellekin kun sen myy, ihan niin kuin tällä palstalla ilmeisen vihattu Aki Palsanmäkikin on monta kertaa todennut.

Vierailija
11598/21843 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin keittiön kaappeja sillä silmällä, että paljonko on samaan käyttöön eri vaihtoehtoja. Esm jälkiruoka-astiasettejä on jostain tullut ylimääräisiä. Ei mitään muistikuvaa mistä ovat kotoisin. Harvemmin niitä tarvitaan kaikkia samalla kertaa, jos koskaan. Taidan pakkailla kaikki harvemmin käytetyt kierrätykseen. Taas tulee lisää tilaa.

Jo aiemmin olen laittanut kiertoon joidenkin sarjojen jämiä. Jostain aina putkahtaa esiin jotain yksittäisiä kappaleita.

Ja sitten on vielä näitä jonkun Pentikin sarjan random keksipurkkeja tms, jotka on saanut lahjaksi, eikä ne käy minkään kanssa yhteen. Taidan laittaa lahjana kiertoon kun ei niitä ole käytetty ollenkaan.

Sen lisäksi on muutama kappale jotain Iittalan Origo sarjan kuppeja, jotka olen joskus ostanut kun ne oli niin ihanan pirteän näköisiä. Ei niillä ole ollut mitään käyttöä, hankalat käyttää kun ei ole kahvoja. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Joku möi torissa just isoa läjää näitä samaisia kuppeja. En taida olla ainoa jonka mielestä ne on niin epäkäytännölliset.

Voitaisiin listata asioita jotka näyttää hyvältä mutta ei viitsi käyttää kun on niin hankalat tai jotain.

Oma harmitus on Essence viinilasit. Niitä ei saa pesukoneeseen ja ne pyörii tiskipöydällä aina päiväkausia käytön jälkeen. Harkitsen jo vaihtoa.

Vierailija
11599/21843 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä on nimenomaan juurikin se riski että paljonko tavarasta uskaltaa maksaa että jotain jää itsellekin kun sen myy, ihan niin kuin tällä palstalla ilmeisen vihattu Aki Palsanmäkikin on monta kertaa todennut.

Tässä ketjussa ei ole puhuttu Akista aiemmin.

Vierailija
11600/21843 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niputa ja nosta hintaa, tee kympin paketteja. Myös liian halpa hinta voi olla kapan este. Olen huvikseni kokeillut joskus nostaa hintaa kun ei ole joku tavara mennyt ja omituista kyllä, sitten on löytynyt kiinnostuneita.

Harva jaksaa keräillä halpojakaan yksittäisiä lastenvaatteita nettikirppareilla. Vaatteista kannattaa tehdä isompia paketteja ja myydä niin.