Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITEN OLETTE HUOMANNEET KIHOMADOT LAPSELLA TAI

Vierailija
15.01.2008 |

ITSELLÄ! Kertokaa, kenellä kokemusta niistä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käske lapsen pyllistää ja avaat vähän (kertakäyttöhanskat käteen) sitä peppureikää kankuista isommalle, siinä niitä näkyy, pieniä valkoisia lankamaisia matoja... jeee...

Onneksi päästiin niistä eroon jo vuosia sitten...

Vierailija
2/5 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin sit tarkemmin tutkimaan, ja niinhän siellä peräreiän ympärillä näkyi useita valkoisia langanpätkiä luikertelemassa :(. Itsekin sain tartunnan, ja se fiilis oli tosi jännä; tosiaan tunsi ihan miten ne siinä luikerteli.... Ei varsinaista kutinaa ollut, mutta sellaista " luikertelutunnetta" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat uudestaan ja uudestaan. Pyrviniä ollaan syöty purkkitolkulla. Meillä useampia lapsia ja eniten matoja valittaa esikoinen, mutta myös muihin ne on tarttuneet. Jouluaattona hain viimeksi kuurin, lääkäriin en päässyt hakemaan Vermox-kuuria. Olen viimeisilläni raskaana ja kunhan vauva syntyy, niin tempaistaan tuo Vermox-kuuri koko perheelle. Siivoamattomuudesta en uskoisi olevan kyse. Hullun lailla olen siivoillut niin paljon kuin olen kerennyt. Yövieraita meille ei ole otettu, mutta muuten ollaan kyllä kyläilty. Olen puhunut avoimesti eskarissa, kenelläkään muulla ei kuulema ole. Silti ne uudestaan ja uudestaan tulee aina silti tuolle eskarilaiselle. Osa ihmisistä, joille olen puhunut pitää meitä lähes " spitaalisina" , mutta en jaksa välittää. Toisilla madot ovat oireettomina. Esimerkiksi meidän viisivuotias poika ei niitä edes valitellut, vaikka niitä selvästi hänellä näin. Esikoululainen taas itkee aivan valtavasti, kun kihomadot ovat pahimmillaan. Ei pysty nukkumaan. Kihomatotarkastuksissa kannattaa ottaa polvelle poikittain rentoon asentoon ja tarkkailla anusta minuuttikaupalla, 3-4 minuuttiakin olen odotellut ja sitten niitä on alkanut sieltä reiästä luikertelemaan. Iljettäviä ne on, mutta ei ihmiselle vaarallisia.

Vierailija
4/5 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten ei lapsesi oireilisi noin. Näin meille ainakin sanoi lääkäri hiema vastaavassa tilanteessa. Laita eskari lujille, luultavasti siellä leluista ym tarttuu ja kiertää.

Kaikillahan kihomadot eivät aiheuta kutinaa ja niiitä on todella vaikea todeta: Meillä kuopuksella matojen havaitsemisen jälkeen jouduttiin odottamaan useampi päivä ennen lääkityksen aloitusta - vaikka hänellä oli matoja niin useista tarkastuskerroista huolimatta niitä en löytänyt uudestaan kuin vasta 6 päivän kuluttua. Eli muutama pepputarkistus ei vielä takaa etteikö tartuntaa olisi.

Laita eskarin henkilökunta tiukille, eivät hoida asiaa nyt kunnolla. Tuskin on eskarinkaan maineelle hyväksi olla kihomatoeskari.

Vierailija
5/5 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset pyyhkivät itse pyllyn ja pesevät kädet.