Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti, mitä ajattelet sellaisesta suomalaisesta, joka on asunut muutaman

Vierailija
13.01.2008 |

vuoden ulkomailla ja sitten muuttaa takaisin Suomeen? Ajatteletko, että hänellä ei ole oikeutta palata vai mitä ajattelet hänestä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tajua.

Hanki elämä.

Vierailija
2/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe tehneeni isänmaanpetosta, vaikka opiskelin pari vuotta toisaalla??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voi edes ajatella, että joku ajattelisi ettei ole oikeutta palata.

Ei kai kukaan usko olevansa oikea henkilö jakelemaan oikeuskia muuttaa maasta toiseen?

Vierailija
4/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

verotusongelmista, kun haluavat muuttaa eläkkeelle Suomeen. Minusta ihan oikein. Ei pidäkään koko työikänsä muualla asuneita rohkaista muuttamaan meidän vanhustenhuollon ristiksi.

Vierailija
5/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, mun mielestä tuo on hyvin tavallista ja itsekin kuulun tuohon joukkoon.

Vierailija
6/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti en siis ajattele yhtään mitään, enkä tajua miksi pitäisi ajatella. Ihan kuin joku kysyisi, mitä ajattelet jos turkulainen muuttaa Helsinkiin ja parin vuoden päästä takaisin Turkuun.

Vierailija
7/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain ajattelen niin olen lievästi kateellinen koska itsekin haluaisin välillä asua ulkomailla, ankkia kielitaito jniin pois päin.

Vierailija
8/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tällainen. Ja tulen taas kesällä tekemään hypyn ulkomaille pariksi vuodeksi. Ja koen nuo ulkomaankokemukset todella arvokkaina monella tapaa.

Vierailija
9/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummallakin puolison kotimaahan. Kaikki muut on piipahdelleet muutaman vuoden rupeamia. Useimmat palanneet, kun lasten koulu alkaa.

Vierailija
10/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailla asuneella ei olisi syytä/oikeutta palata takaisin kotimaahansa? Tämä palsta onnistuu kyllä aina yllättämään! En voisi edes kuvitella, että missään porukassa, jossa liikun tai tapaan ihmisiä joku avaisi suunsa ja esittäisi aloituksen kaltaisen kysymyksen. Tai jos joku niin tekisi, kaikki läsnäolijat olisivat todennäköisesti aika hämmentyneitä, eivätkä ymmärtäisi kysymystä.

Voisitko ap vähän valaista kysymyksesi taustoja. Siis millä perusteilla ajattelisit, että joku voisi ajatella, että ulkomailla asuminen on jotenkin negatiivinen asia, tai korreloi oikeuteen asua myöhemmin Suomessa? Mistä oikein revit tuon aloituksen lähtökohdat?

Vierailija
11/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miettisin hiljaa itsekseni, että varmaankin vuoden sisällä alkaa miettiä muuttoa pois uudestaan, kun ei Suomessa ollutkaan niin hohtoisaa, kun sitä oli koti-ikävässä muistellut.

Mutta miten voisi ajatella, että muka ei olisi

oikeutta

muuttaa takaisin?! Ihan normaalia, että ihmiset muuttelee edestakaisin sinne ja tänne, ja se on hyvä vaan.

Vierailija
12/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla asuminen ja sieltä kotimaahan palaaminen ovat ihan normaalia toimintaa.

Vierailija
13/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n ja kaltaistensa seuraan!

Vierailija
14/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka 100 000 nuorena Ruotsiin muuttanutta alkaisi rynniä takaisin nyt eläkeiässä, niin kyllä Ruotsin valtio sitten saisi maksaa tänne myös hoitomaksut. Tämä on vaan kylmää faktaa. Meillä on ihan tarpeeksi maksettavaa ja hoidettavaa näissä kotikutoisissa vanhuksissa ja lisää ei tarvita.

Olen itsekin asunut kolme vuotta ulkomailla ja tietysti hyväksyn palaajat, mutta vuosikymmeniä ulkomailla asuneet laitan samaan kastiin paluumuuttajina kuin muutkin maahanmuuttajat. Me ei vaan voida hoitaa täällä kaikkia sellaisiakin vanhuksia, jotka eivät ole sitä työpanosta täällä antaneetkaan. Tästähän Tarja Halonenkin puhui: social shopping: poimitaan rusinat pullasta ja sitä ei meidän yhteiskunta kestä. Ensin ilmaiset koulut täällä, työikä muualla matalemmilla veroilla ja taas eläkkeelle tänne palveluiden ääreen.

Vierailija
15/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikeeta, mutta voi olla ihanaakin muuttaa takas. Mä olen kerran muuttanut takasin pariksi vuodeksi ja nyt olen taas ulkomailla viidettä vuotta. Ite kyllä viihdyin Suomessa tosi hyvin, nyt vois olla hankalampaa, en tiedä.

Vierailija
16/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki lupa viettää eläkepäiviään missä tahansa EU-maassa, mutta jos mä vaikka eläkkeellä muuttasin Saksaan, niin ei kai ne saksalaiset mulle mitään eläkettä maksais, jos en ole siellä ollu päivääkään töissä??

Vierailija
17/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomi verottaa vielä uudemman kerran eläkkeestä. Siitä on kyse.

Vierailija
18/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulttuurishokki, yleensä paluu on rankempaa kuin ulkomaille muutto, kun luulee palaavansa vanhaan, tuttuun ja ihanaan. Ja kuitenkin Suomessakin on aika kulunut ja asiat muuttuneet poissaoloaikana eikä täällä olekaan niin helppoa ja ihanaa kuin heinäkuisilla kesälomilla käväistessä.

Hyvä pointti tuo social shopping.

Vierailija
19/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se eläkkeensaajahan siinä kärsii, eikä suomen valtio joka saa rahaa verojen muodossa.

Vierailija
20/21 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin se eläkkeensaajahan siinä kärsii, eikä suomen valtio joka saa rahaa verojen muodossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan