Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ ♥ KOTILOT eli 3.odottavat tammikuu-08 ♥ ♥

08.01.2008 |

[size=3]Tämä ketju on kolmatta lasta odottaville. Toki muutkin ovat tervetulleita vaihtamaan kuulumisia kanssamme. Mukava olisi esim. kuulla terveisiä perheistä joissa on jo kolme lasta : )[/size]

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia pohdintoja kolmannesta.. Minä huomaan pyöriväni hyvin konkreettisten asioiden ympärillä, eri tavalla kuin kakkosen kanssa. Olen miettinyt esikoisen alkavaa eskaria ja kakkosen mahdollista päiväkotiin menoa. Meillä on siis huhtikuussa kolmevuotialle suositeltu, että aloittaisi päiväkodin puheen kehittymisen tueksi (nyt on perhepäivähoidossa). Neidillä on sanoja valtavasti, mutta konsonantteja puuttuu. Nyt olen sitten miettinyt, että entäs kun olenkin kotona. Jos neiti menisi päiväkotiin siksi aikaa, kun esikko on eskarissa. Olisivat sitten iltapäivän kotona.. Olisiko tähän muilla kommentteja? Puheterapeutin kommentin saan helmikuussa, sillä viimeksi en osannut tätä kotiäitiysaspektia kysyä, kun en ollut raskaanakaan.

Vaikka vasta yhdeksännellä viikolla mennään, niin olen nähnyt vauvasta jo unia.. aivan pähkähulluja sellaisia. Ja olen täysillä nauttinut siitä, että hormonit herkistää. Yhtenä aamuna kuuntelin YleX-kanavaa, ja siellä soi suomiräppiä. Sanat sitten saivat tämän äidin itkemään. Siis räppi!?!

Mukava olisi kuulla, että miten teillä hoituu vauvan syntyessä isompien lasten hoidot ja koulut ja muut. Jokaisellahan on se oma tilanne, mutta kiva kuulla kuitenkin toisten aatoksia. Itse en näe näissä asioissa yhtä väärää tai oikeaa.

Hauskaa viikonloppua kaikille ja nautinnollista odotusta!

Lyle 8+5

Vierailija
22/30 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti olen juttuja täällä lueskellut, vaan en ole jaksanut kirjoittaa. lapsia siis kaksi on jo poika 10/03 ja tyttö 05/05. nyt odotellaan tulokasta heinäkuun puoliväliin. rv taitaa siis olla nyt 15.

minä olen ollut koko ajan kotona, lapset käyvät kerhossa isompi 2xvko ja pienempi kerran viikkoon. toimin pph:na joten kotonakin on toimintaa jonniin verran. kotona lapset tulevat jatkamaankin, jos ei äidille tule hermoromahdusts =).

toisen lapsen jälkeen mulla oli synnytyksen jälkeistä masennusta ja se tietty vähän mietityttää nyt. sillehän ei sitten mitään voi jos niin käy taas, mutta apuja olen nyt jo miettinyt mistä saan jos käy rankaksi. tietty ajattelen ettei nyt käy niin, mutta yritän kuitenkin henkisesti varautua tähän mahdollisuuteen.

maha kasvaa pikkuhiljaa.. minulla vain on kauhean hassun näköinen maha, eikä se kyllä näy muuten kun selällään maaten. mutta on siis vain navan vasemmalla puolella! kädelläkin tuntee että kova pallo on vasemmalla, mutta oikealla puolella ei mitään! omituista, en aiemmin muista tuollaista olleen, mutta kait se voipi olla minkämuotonen vain tuo kohtu alkuun. vai voiko? =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa on kun kotilot on taas aktivoituneet!

Tervetuloa uudet palstalaiset.

Lyle: Minä varmaan laittaisin tytön päiväkotiin, jos kerran niin on suositeltu. Tosi kätevästihän tuo kävisi jos olisi samaan aikaan kuin isompikin. Ei tule ylimääräistä vaivaa hakemisista ja viemisistä.

Meillä varmaan pidän isomman tytön hoitopaikan kun olen sellaisen kerta saanut suurella vaivalla. Täällä joutuu kunnallisesta heti pihalle kun äiti tai isä kotona. Onneksi meillä on yksityisessä päiväkodissa lapsi. Varmaan tehdään niin että on 2-3 pv viikossa hoidossa tai sitten enemmän jos mulla on firman hommia kotona (mies yksityisyrittäjä)

Olo on aika massiivinen. Maha tököttää nyt tuossa edessä, eikä ole laaja niinkuin muissa raskauksissa. Ahdistaa tosi paljon ja supistuksia tulee paljon ja sitten jos paljon istuu illalla/yöllä on sellainen jatkuva kestosupistus/ahdistus niin ettei saa nukuttua. Toisaalta kävely tuntuu ilkeältä kun tuntuu että maha tippuu millä hetkellä hyvänsä ja vatsalihaksissa tuntuu sellaista venymistä. Lisäksi yöllä valvottaa levottomat jalat ja kuumotus jalkapohjissa. Toivon vaan ettei kestä loppuun asti nämä tuntemukset. Viime raskaudessakin oli erilaisia kausia. Aina kun maha kasvaa, menee pari viikkoa kun siihen taas sopeutuu. Mulla maha / paino kasvaa sykähdyksin.

Viola rv 24 +6

Vierailija
24/30 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, tulkaa nyt ihmeessä kertomaan kuulumisianne.

Mä olin eilen kotona kun pikkutytöllä oli ripuli. Tänään meni jo hoitoon, oli sellainen pikasairaus. Ärsyttää tää iso maha ja kömpelö olo.

Mut kyllä tämä tästä.

Viola

Vierailija
25/30 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen enemmän kirjoitellut tuonne KESÄkuisiin, mutta täytyneepä kirjoitella tännekin. Tänne Pirkanmaalle taitaa sitten vihdoin tuo talvikin tulla. Ulkona pyryttää ihan kunnolla. Aamulla oltiin poikien kanssa tuossa pihassa. meidän piti mennä käymään postissa, mutta matka tyssäsi ulko-ovelle, kun huomasin että avaimet jäivät sisälle!!! Vaunut olivat autonperässä ja autonavaimet siis siinä samassa nipussa... No ulkoilimme sitten tuossa pihassa reilut 1/2h kunnes mieheni tuli meidät pelastamaan (ajoi töistä 25km tänne). No sattuuhan näitä. Meillä vaan ei ole edes vara-avainta, kun asutaan nyt tässä vuokrakämpässä.

Olo on vaihteleva. Fyysisesti siis oikeinkin hyvä, mutta tuntuu että hermo kiristyy ihan liikaakin aina välillä. Harmitta poikien puolesta kun rähjään joskus ihan mitättömistäkin asioista : / Eniten minua rassaa tämä väliaikainen majoitus tässä ahdistavassa kaksiossa. Tavaroille ei ole paikkaa ja suurinosa on pakattu jo syksyllä ja odottaa laatikoissa tuolla meidän raksalla. Onneksi sinne ei ole pitkä matka eli voi sieltä sitten aina hakea, mutta ei sekään ole kivaa...

Kävimme viimeviikolla rakenneultrassa. Kaikki oli hyvin ja sukupuoltakin siellä vähän arvailtiin... Ensiviikolla minulla on neuvola. Vähän jänskättäää nuo minun veriarvot, kun viimeksi oli jo laskenut 109:än kävin samalla labrassa antamassa pienen verenkuva josta tutkivat rautavarastoja. Se on otettu minulta ennenkin ja uskoisin että ovat nytkin ihan ok. Minulla kun nuo veriarvot eivät koskaan nousi sinne normaaliin 125 ilman rautakuuria.

Nyt olen muuten pähkäillyt HOITOPÖYTÄasiaa. Minkälainen systeemi teillä muilla on? Meillä oli ennen kylppärissä pesukoneen päällä Iskun Poutapilvi-hoitotaso, mutta nyt siis uuteen se ei ole mahdollinen kun meillä kodinhoitohuone, pesutorni ja vessatkin pienehköjä. Makkariin en mieluusti ottaisi kun olisi kiva jos pesupiste olisi lähellä ja päivällä on sitten kulkeminen sinne. Onko kellään esim. Stokken tai Brion joissa pyörät? Oliskohan se hyvä? Stokkessa saa pyörät lukkoon (ainakin tuossa sängyssä) saako Briossa? Voisi ainakin siirrellä helposti sinne missä tarvis. Eli yöksi makkariin ja päiväksi esim. olkkariin tai wc:n ovelle...

Niin ja olikos jo puhe niistä SISARUSRATTAISTA/-VAUNUISTA. olikos jollain tarvetta muilla kun meillä? Meillä muuten siihen kompleksiin pitäisi sitten saada myös SEISOMALAUTA kiinni!!!!

Niin että HUH HUH! Kaikeen sitä on tässä ryhdytty - 4v sitten itkin lapsettomuutta :,)

[color=RosyBrown]♥ art rv 21+jotain[/color] (joka ei jaksa alkaa oikolukemaan kirjoituksiaan - joten ANTEEKSI kirotusviheet)

Vierailija
26/30 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin vasta nyt että meille kolmatta odottaville on oma nippu, kivaa!

Aika alkutaipaleella tässä vielä kolmatta odottelen, teihin muihin verrattuna. Tuntuu niin kaukaisille nuo ison mahan mukanaaan tuomat tunteet, jotenkin jo odottelen sitä mahaa :) Edellisissä raskuksissa maha on ollut tosi iso ja muistan vähän että se oli raskasta aikaa. Edelliset lapset ovat syntyneet -00 ja -02 vajaan kahden vuoden ikäerolla, nyt siis kolmannelle tuleekin iso ikäero. Tämä vauva sai alkunsa myös aivan yllätyksenä, toisaalta kiva koska muuten se olisi jäänyt tulematta, ehkäisy teki tepposet! Kiva kuulla että täällä oli toinekin jolle näin käynyt. Meillä koko perhe odottaa nyt innoissaan uutta tulokasta, joka on tulossa vasta kylläkin elokuun alussa.

Meillä isompi poika jo ekaluokkalainen ja toinen aloittaa eskarissa ensi syksynä, joten kotiin jääminen vauvan kanssa sopii kivasti kuvioon. Nyt aamutoimiin..

Lalla02 rv14

Vierailija
27/30 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viikko on ollut jaksamisen, henkisen ja fyysisen, kannalta erityisen vaikea. Töissä olin ke ja to aivan itku pinnassa ja pinna kireällä, Eihän siitä päihdekuntoutujien kanssa tullut oikein mitään. Esimies eilen ymmärtävästi sanoikin, että lepää kotona, jos siltä tuntuu. Ja näin tänään tein. Olen nukkunut käytännössä koko aamupäivän ja tietty syönyt..

Olemme itsekin päätyneet tuohon kakkosen puolipäivähoitoon. Juttelin päiväkodin johtajan kanssa ja paikkakin saadaan puheterapian lausunnon avulla helpommin. Paikan voi sitten aikanaan antaa pois, jos tyttö ei viihdy tai ole muuten " puhekylvyn" tarpeessa.

Art taisi kysellä hoitopöydästä. Itse pähkäilin ihan samaa yhtenä päivänä vaikka laskettu vasta 24.8. ME ollaan tokan jälkeen muutettu, eikä meilläkään tuo pesukoneen päälle laitettava taso enää ole mahdollinen. Mietin,että voisin hankkia pienen hoitopöydän kylppäriin, sillä vesipiste on minustakin tärkeä. Esikoisen hoitopöytä oli aikanaan lastenhuoneessa ja muistan eräänkin kerran,kun kiikutin häntä peppu paljaana lavuaarille ja sain pissaa tai kakkaa päälleni tai matoille. Yhden kerran koiramme juoksi pitkin kämppää kunnon vauvan satsit päänsä päällä. Olisipa sen saanut videolle!

Meillä ei jouduta hommaamaan uusia rattaita, sillä kakkonenkin on jo kolme, kun tulokas syntyy, eli hän jaksaa pienet matkat kävellä tai seisoa sisarlaudalla.

No mutta, nyt käyn vielä levolla, ennen kuin haen lapset kotiin viikonlopusta nauttimaan. Ja jospa esikko pääsisi ekaa kertaa suksillekin!

Lyle rv9+6

Vierailija
28/30 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Availen tätä aamua meidänkin osalta ja nostan samalla meitä vähän ylemmäksi. Harvinaisena aamunvirkkuna itse täällä kukun kun olen menossa neuvolaan.

Mies nauttii harvinaisesta herkusta kun saa nukkua lasten kanssa pitkään : )

Palailen neuvolakuulumisilla iltapäivällä. Nyt on jo vähän kiire. Naama vielä laittamatta ja vaattetkin osin etsimättä...

♥ art (jonka rv:t selvinee siellä neuvolassa ; )

Vierailija
29/30 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään eka ultra, eli se NP-ultra. Jännitin sitä jotenkin niin kovasti, ja pikkuinen antoikin meille kunnon säikähdyksen. Kätilö sai hienosti mitat ja niskaturvotukset ja muut, ja kaikki oli hienosti. Mutta kun pikkuinen ei suostunut liikkumaan. KÄtilö yritti hötkytellä mahaani ja välillä istuin ja liikuin ja ties mitä. Mutta tyyppi vain oli paikallaan, sydän kyllä löi hienosti. Lopulta kätilö haki toisen ultraajan paikalle, joka sai sitten vaavimme hereille. Se huitoi jaloillaan ja käsillään vähän kuin sanoakseen, että antakaa hei mun nyt nukkua. Oli maailman suurin helpotus nähdä ne hienot liikkeet!

Sain ystävältäni tänään kasan hienoja äitiysvaatteita. Omia minulla ei koskaan oikein ole ollutkaan, kun en ole raatsinut ostaa. Mutta nyt on se puoli hoidossa, ja kyllähän tämä maha jo turpeisesti pömpöttääkin. Esikko sitä haluaa aina päivittäin katsoa, ja nähdä muutokset. Liikkistä...

Nyt iltapesuille lasten kanssa

Vierailija
30/30 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hermoilen täällä juuri mönkään menneitä vaunukauppoja.. olin sopinut hakevani vaunut nyt viikonloppuna, mutta myyjä joutuikin myymään ne jo aiemmin. heillä muuttosuunnitelmat muuttuivat ja minä en lukenut spostiani jajajja... kyllä ottaa päähän. asutaan keskisuomessa ja pääkaupunkiin ollaan menossa viikonloppuna. sillä reissulla olisin saanut ne vaunut haettua, mutta enpä enää. no, se on sitä minun tuuriani. ei pitäisi menettää malttiaan tälläisesta mutta kyllä v....taa....

no täytyy varmaan käydä sitten ostelemassa kaikkea muuta kivaa kun on siellä ikean suunnalla!

mies järkkäs tänään oikein mukavan yllätyksen. tuli töistä kotiin ja ilmoitti sitten että muistahan tankata dieseliä kun meet seuraavan kerran tankille ( meillä ennnen oli siis bensamobiili). minä siihen että mitä häh! hänpä ei ollutkaan tänään töissä vaan oli ajanut ouluun hakemaan meille uuden auton! meillä on autoa kateltu jo pari kuukautta ja on tiedetty merkki ja malli. tuota oulun autoa on mietitty että ostetaanko se käytetty vai haetaanko uusi kun hintaero tosi pieni. eipä tarvi enää miettia =) nyt täytyy vaan opetella ajamaan tollasta tila-autoa joka tuntuu hurjan isolta vaikkei kai ole sen pidempi kuin meidän vanha farkkukaan. miehen mielestä ei farkkuun mahdu kolmea turvaistuinta ja kaiketi hän oikeassa on. meneekö teillä muilla auto vaihtoon?

liikkeitä on ruvennut tuntumaan ja niitä ihmettelen. maha on aamulla pieni kuin mikä mutta illalla en voi peitellä raskautta! tänään olin työkokouksessa ja jäin heti kiinni. kiva etten näytä siis vain läskiltä. aiemmissa raskauksissa se vaihe kun näyttää vain vähän lösöltä on kestänyt melko pitkään, kummastelen nyt kun maha ihan oikeasti näyttää vauvamasulta.

että tälläsiä

hiekkalaatikko 16+jotain