Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

!! Help !! Imetyksen lopettaminen. Rinnat räjähtää!!

Vierailija
04.01.2008 |

Eilen oli ensimmäinen päivä ilman imetystä. Illalla rinnat olivat jo aika täynnä ja yöllä olivat vuotaneet. Nyt rinnat ovat ihan täynnä ja pinkeät ja kovat kuin kookospähkinät! Mikä avuksi? Pehmenevätkö ne itsestään. Rintoihin ei voi koskea kun sattuu niin paljon. Milloin helpottaa???!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräkaalin lehdet voi kans auttaa pinkeyteen. Mutta älä lypsä paljon, ettet kiihdytä maidontuotantoa uudelleen.

Vierailija
2/7 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin vaan yhtäkkiä lopettaa imetystä. Pikku hiljaa vähennät imetyskertoja tai sit lypsät pahimman kolotuksen pois!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin noin yleensä olen sitä mieltä, että ehkei ole vielä aika lopettaa jos maitoa tulee niin paljon.

Vierailija
4/7 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet näin toiminut ja tilanne silti kuvaamasi kaltainen, suosittelen kaalinlehtiä, hieman rintojen tyhjäämistä lämpimässä suihkussa ja mahdollisesti myös lisäksi pumppaamista.

Itse ainakin tyhjentäisin hieman, välttääkseni rintatulehdusta.

Sopiiko kysyä, kuinka vanha vauvasi on, josko imetystä kuitenkin kannattaisi vielä jatkaa? Jos itseäsi kuitenkin imetys hirmuisesti häiritsee tai sinulla on imetyksen estävä lääkitys, niin sitten ei voi mitään. Muistan itse esikoisen kohdalla, kuinka minua alkoi ällöttämään imetyksen tunne vauvan ollessa n. vuoden ikäinen. Vieroitin hänet sitten 15 kk:n ikäisenä ( vauvan ollessa vuoden vanhasta alkaen tein töitä imetyskertojen harventamiseksi).

Vierailija
5/7 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin valitettavasti lopettamaan imetyksen kertarysäyksellä lapsen allergian takia. Lypsin myös aluksi vähän, mutta jonkin aikaa meni ennen kuin pinkeys hävisi...

Vierailija
6/7 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jouluna kylässä ollessa tuli maitoa annettua muutaman kerran myös yöllä ja siksi varmaankin maitoa nyt pukkaa niin paljon. Nyt on kuitenkin aika lopettaa ja eilinen meni ihan hyvin, lapsi ei reakoinut mitenkään päivällä tai illalla nukkumaan mentäessä, siihen että ei saanut rintaa.

Lisää vinkkejä olon helpottamiseksi? Suihkuttelin aamulla suihkussa hiukan rinnoista pois maitoa, mutta ovat edelleen ahdistavan täynnä. Onko kenelläkään kokemusta, että milloin helpottaa?

-AP

Vierailija
7/7 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetin illalla ja yöllä vierotettiin. annoin seuraavana iltana vielä mut en enää yöllä ja tätä viikon verran. ja sit sekin vaan jäi pois. silti tuli sellanen pinkeys ja kuvaamasi tilanne et vuosi välillä ja suihkussa vähän tyhjensin, mut en sit enempää pumppaillut. muutaman päivän kuluttuu helpotti..