Voiko alkoholistin lapsi (jos on elänyt alkoholistin kanssa lapsuuden)
Kommentit (8)
itse kävin siis vähän aikaa, mutta sitten ei ollut enää varaa :(
Toiset on luonnostaan vahvoja taisteilijatyyppejä, jotka hammasta purren pärjäävät läpi harmaan kiven, toiset on herkkiä taiteilijasieluja, jotka vaativat terapiaa jo siihen kun lemmikkimarsu kuolee. Ja siltä väliltä.
terapiaa enkä varmasti enää tähän asti selvittyäni sellaista ainakaan tuosta syystä tule tarvitsemaan. Äitini on siis alkoholisti, ollut jo kauan ennen minun syntymääni ja on edelleenkin. Meillä on ihan hyvät välit nykyään. On se mahdollista, vaikkei helppoa kylläkään.
nyt aikuisena vasta olen hänen puheistaan huomannut, miten rankkaa se tosiaan hänelle oli. Ja hänellä siis sekä äiti että isä joivat rankasti.
Ja olen joutunut käymään aikuisena terapiassa.
en ole tarvinnut terapiaa.
Riippuu myös alkoholistista siis. ei ne kaikki ole sadistisia perheen hakkaajia tai hylkääjiä.
Isä on aina ollut alkoholisti, kun minä olen ollut olemassa.
Äitinikään ei ole ihan " tavallinen" . Hänellä on mielenterveysongelmia.
Olen oppinut pitämään itsestäni huolta ja tekemään jo nuoresta itseäni koskevat päätökset. Vastuuntuntoinen olen aina ollut ja olen nytkin.
Itselläni on nyt onnellinen perhe. Ja elän tällä hetkellä oikein hyvää elämää. Olen tyytyväinen työhöni ja perhe-elämääni.
Mitään kriisejä ei ole ollut. Joitakin luonteenpiirteitäni mietin, että onkohan lapsuuteni vaikuttanut, vai olisinko tälläinen muutenkin.
Ite olen ravannut aikuisena terapiassa. Kaiketi jotkut siihenkin kykenee.