Äitiyspakkaus, milloin aikaisintaan?
Eli aloin tuossa miettiä, että milloinka sen voi aikaisntaan saada. Eli tarkoitan, jos neuvolasta menee ne kelan paperit siinä main kun ne on mahdollista laittaa (raskaus kestänyt oliko se nyt jonkun tietyn määrän päiviä) niin kuinka kauan siitä menee että sen saa?
Itselläni on 22 viikolla neuvola ja terkka sanoi et saan kelan paperit ja?laitan ne heti eteenpäin, millonkahan pakkaus sit tulee?
Kommentit (6)
oli neuvola juuri sinä päivänä kun raskaus kestänyt sen 154 päivää. Vein hakemuksen samana päivänä Kelaan ja pakkaus tilattiin heti, tämä oli torstai tai perjantai. Seuraavalla viikolla keskiviikkona oli tullut lappu postissa ja kipaisin hakemaan paketin viereisestä postista eli alle viikko meni siitä kun pakkaus Kelasta oli tilattu. Tästä aikaa jo 2 v. Eli siitä kun Kelassa se tilaus tehdään ei yleensä meni kuin hetki, joskin nyt on ollut siitä ruokalapusta juttua, että jakelu keskeytettiin, onko taas jaossa? Eli sain pakkauksen viikolla 23, olin " hieman" malttamaton pääsemään sitä hipeltämään :D
Mulla kesti kai liki viisi viikkoa. Kai se riippuu ihan kelasta ja kuinka kiire heillä on.
Jos on hakemassa äitiysrahaa kuluvan vuoden mahdollisesti muuttuvillakin tuloilla, niin kannattaa mainita siinä hakemuksessa, että äitiyspakkauksen voi lähettää erikseen. Tarkoitan, että jos kaikki tulot eivät ole vielä tiedossa kun hakemusta jättää.
sen varmaan arvaa jo viestistäni :D
Olisi jo niin ihana päästä hypistelemään ihania pieniä vaatteita...
Mulla on neuvola heti vuoden alussa ja silloin on melkein 23 viikkoa jo.
mutta osaako joku sanoa milloin sen 140e saa tililleen kun hakemuksen jättänyt viikko sitten? pakettia en nyt neloselle ottanut kun paljon vauvanvaatetta jäljellä.
juuri sen 154 päivää, mitä todistuksessa lukee. Muutoin palauttavat hakemuksen sinulle takaisin. Siis vaikka saisit todistuksen jo aiemmin neuvolasta. Näin minulle neuvottiin, ovat kelalla erityisen tarkkoja asiasta.
no kylläpäs minä selostin sekavasti :D
Eli kun ootte laittanu äitiyspakkaushakemuksen postiin kuinka kauan siitä on mennyt et pakkaus tullut??