Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkky tarina abortista, päätin nostaa omaksi jutuksi...

Vierailija
14.12.2007 |

Olin 19 v. opiskelija ja olin syönyt jo 2 v. pillereitä säännöllisesti. Poikakaverini lähti inttiin.

Yhtäkkiä menkkoja ei tullutkaan ja yhtäkään pilleriä en ollut jättänyt syömättä.

Silloin mentiin (18 v. sitten) terveyskeskukseen teettämään raskaustesti virtsasta. Tulos oli plus.

Elämäni romahti ja olin valmis kävelemään ratikan alle. Asuin vielä vanhempieni luona ja poikakaveri intissä. Lapset eivät kuuluneet suunnitelmiin, sillä olin vasta aloittanut jatko-opiskelut. Vain hyvä tyttöystäväni pystyi minua auttamaan, estämällä " hullut" teot.

Päätin teettää abortin ja menin saamaan toisen lääkärin lausunnon (joka vaadittiin aborttia varten), jonka jälkeen piti suoraan siirtyä itse toimenpiteeseen. Minua kohdeltiiin kuin halpaa huoraa, vaikka olin kiltti seurusteleva perhetyttö. Vanhempani eivät tienneet asiasta. Poikaystäväni oli intissä ja hän oli ensimmäiseni...

Yht´äkkiä lääkäri alkoi empimään kesken aborttiin johtavan alkututkimuksen. Ilmeni, etten olekaan raskaana tai jotain erityistä on tapahtunut. Asiaa ei minulle mitenkään selitelty, sanottiin vain että et olekaan raskaana.

Mitään vuotoja ei ollut. Lähdin siis kotiin ystäväni saattamana täysin päästäni sekaisin. Sainko labrasta väärän tiedon?

8 vuotta myöhemmin sain ensimmäisen lapseni (nyt 3 lasta) nykyisen mieheni kanssa. Jossain ultrakeskustelussa minulle supistiin siitä " aiemmin tehdystä abortista" . Eli kukaan ei ollut vaivautunut korjaamaan virhettä tietoihini. Hävetti ja itketti, mutta olin topakkana ja asia korjattiin.

Olen siis nyt onnellinen 3 halutun lapsen äiti. Enkä kyllä koskaan tule arvostelemaan kenenkään päätöksiä. Erehdyksiä tapahtuu, jokaisessa päässä. Järkkyä.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

p.s ehkä jollain muulla on saattanut näkyä, älä siis ala tappelemaan.

Vierailija
42/59 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä on ruumis, sisäelimet ym. Se ei muutu vereksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(eli kun abortti tehdään sairaalassa), niin ensin sikiö tapetaan kohtuun, jonka jälkeen se vasta synnytetään sieltä pois (tarkoitan tällä siis rv12 jälkeen tehdyt abortit). Koskaan ei synnytetä elävää sikiötä.

Ja mitä tulee ennen rv12 tehdyt abortit, niin kaavittavaksi sikiö on jo kuollut esilääkityksellä.

Joten nuo " kaarimaljaan kuolemaan jätetyt sikiöt" -tarinat ovat niin humpuukian kuin olla ja voi.

Ne ovat vain todella alhaista ja sairasta mässäilyä.

t:kätilö, joka on jo usemmman vuoden avustanut aborteissa ja jutellut kymmeninen lääkäreiden kanssa joilla aika mittava tieto-taito-kokemus aborteista ja niiden historiasta Suomessa.

Vierailija
44/59 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttusi taisi olla kaavinnassa, vauva jäi sinne salin roskikseen.

Vierailija
45/59 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet kohta luuta ja verta ;)

Vierailija
46/59 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpäs nyt puhu omiasi.

Vierailija
47/59 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten kukaan uskoo mihinkään muuhun, kun tuo on totuus. Ihme jenkki-mässäilyä.

Vierailija
48/59 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tykkää että puhut omiasi.

Vierailija
49/59 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiö tapetaan.... noin vaan kylmästi. Että ihmiset voivat olla kamalia.

Vierailija
50/59 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vauva on 9 viikkoinen eikä synnytystä huomaa..mutta ehkäpä kyseessä ol jo alku7raskauden keskenmeno joka huomattiin viikolla 9. Silloin sikiö on voinut jo hajota kohtuun.

Vierailija
51/59 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

abortoitu sikiö voi elää syntymän jälkeen, aina ei tappolääkitys ole riittävän tehokas. T. kätilö myös

Vierailija
52/59 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

abortoitu sikiö voi elää syntymän jälkeen, aina ei tappolääkitys ole riittävän tehokas. T. kätilö myös

Vierailija
53/59 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhät mammakat...

Vierailija
54/59 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis se, että hän oli menossa aborttiin

vai se, ettei hän ollutkaan raskaana

vai se, että häntä kohdeltiin kuin huoraa, vaikka oli kiltti perhetyttö

vai se, että hän kävin tuon läpi ilman poikaystävää, koska tämä oli intissä vai se, että vanhemmat ei tienneet koko asiasta

vai se, että väärä tieto oli jäänyt papereihin

vai se, että se otettiin yleensäkään puheeksi

vai se, ettei ap:n mies, näiden kolmen lapsen isä ole ehkä se ensimmäinen poikaystävä... ;DD

No ei ku oikeasti en tajua, mikä tuossa oli järkkyä...

Vierailija
55/59 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että järkkyä olisi ollut ap:n kohtelu, lääkärien huolimattomuus (ei ilmeisesti sitten edes ultralla tarkistettu, että on varmasti raskaana) ja se, että papereihin jätettiin virheellistä tietoa.

Vierailija
56/59 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiö oli hengittänyt " synnyttyään" . Oli laitettu kaarimaljassa jääkaappiin.

Vierailija
57/59 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten olkaa huoleti.

Vierailija
58/59 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vielä kamalampaa on, että täällä halutaan mässäillä sillä.

Myöhäisellä viikolla abortoitavat kyllä joskus ovat hengissä synnyttyään ja saattavat yrittää hengittää myös. Senpä takia juuri tällaiseen keskeytykseen täytyy olla lääketieteellinen peruste. Ja ei niitä heitetä roskiin vaan käsitellään asianmukaisesti!

-kätilö myöskin-

Niin ja 12 viikkoinen on kyllä jo ihan ihmisen näköinen olento

Vierailija
59/59 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi syntyisi se saisi hoivaa ja tarvittavaa lääkitystä myös kipuhinsa. Vaikka sitten kuolisi muutaman tunnin sisällä. Abortoitava sikiö vaan jätetään kärsimään kunnes kuolee. Melkoinen ristiriita, kun usein perustellaan myöhäistä abortointia sillä että lapsi tulisi kärsimään. Sitähän ei kukaan voi varmuudella sanoa miten paljon kukakin kärsii vai kärsiikö ollenkaan tai miten kauan joku tulee elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi