Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***JouluMasut Maanantaina***

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oma poika onkin jo kuukauden ikäinen :) pakko tulla aina välillä katsastamaan vauva-uutiset.

Doshijas (toivottavasti meni nyt oikein tuo kirjoitus): tsemppiä sulle, mulla taitaa olla jokseenkin samantyylinen mies :/ nyt kolmennen ja neljännen laspsen myötä sen on kyllä ollu pakko alkaa tormistautumaan enemmän. Ainahan se on lasten kanssa jonkinverran touhuillu, mutta kaikki ruokahuolto ja kotityöt on kummasti onnistunu luistelemaan tuolla sohvan pohjalla tai omissa menoissaan, nyt sen on ollu pakko tulla mukaan noihinkin, jos minä syötän vauvaa ja yksi vuotias kiljuu nälkää niin kylläpä tuo on puurot osannu sille keittää. Taisi olla ihan hyväkin että pitivät meitä pojan kanssa neljä päivää silloin sairaalalla, oli isin pakko tehdä täällä KAIKKI ja epäilenpä että huomasi kuinka kaikki ei sujukaan ihan itsestään...

Voimia kaikille viimeisiin vaiheisiin!!

Taidan laittaa jo tuonne vauvapuolelle pinon pystyyn kohta, tulkaahan pian sinne. En osaa marraskuisiin kirjoitella kun olen teihin paremmin tuttustunut :)

Minjuska ja Manteli 1kk 1pv, kastejuhlat lauantaina

Vierailija
22/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannikselle onnea matkaan! Tulehan kertomaan sitten synnytystarinaa ja muuta kun jaksat ja ehdit! Tuo on varmasti aika yksilöllistä, että ovatko kivut kovemmat käynnistetyssä synnytyksessä vai eivät. Kaveripiirissä on kokemusta siitäkin, että ei kivut olleet mitkään erityisen kovat käynnistetyssäkään, eli ole ihan rauhassa!

Beibi varmaan on jo saamassa nyyttiään... oih ja voih :)

Mammiaiselle iso onnittelu vauvasta! :)

Doshijakselle jaksamisia miehen kanssa.. Muuta en osaa edes kommentoida.. miehet kun välillä on mitä on... Harmi, jos sun mies ei osaa nyt edes loppuvaiheessa raskautta olla omatoiminen kotiasioissa, auttaisi varmasti sinuakin tosi paljon :(

Nyt taas jotain pientä puuhaamaan. Piti ottaa pari valokuvaa masusta, kun tuntuu pompottavan niin alhaalla. Oletteko ottaneet masukuvia raskauden aikana? Itse olen ottanut tai otattanut miehellä suunnilleen raskauden puolivälistä asti. Hauska seurata miten masu kehittyy :) Ympärysmitta tänään 116 cm :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannikselle onnea matkaan!! Pääset vihdoin ja viimein tosi toimiin, kohta sulla on ihana vauva sylissä =).

Doshijas, meillä mies on kans sellainen ettei puhu asioista, siis vaikka rautalangasta väännän mikä mua mättää niin se vaan lakasis kaikki maton alle ja olis niinkuin ei mitään. Mua ärsyttää ihan suunnattomasti sellainen. Mies yrittää siis että unohtaisin aina kaikki riidanaiheet kunhan niistä tarpeeksi kauan vaietaan. Ja mä oon taas sellainen heti-kaikki-nyt, huudan mitä sylki suuhun tuo ja haluan selvittää asiat aina heti. Puhuminen miehen kanssa on sitä että mies kysyy, " no, mikä on vialla?" ja odottaa sitten että mä pitäisin jonkun yksin puhelun, ja jos pidän niin sitten mies ottaa nokkiinsa että " aijaa, hän on taas se pa**a" ja plaa plaa....rasittavaa.

No muuten mies kyllä jeesaa ja auttelee kotona tässä arjessa, ei tosin niin paljon kuin toivoisin, tai sanoisinko että auttaa niin paljon kuin kehtaan pytää, mutta oma-aloitteisuus puuttuupi, ei muka tajua mitä milloinkin pitäisi tehdä..juu! Vaikeeta.

Jollekin muullekin piti jotain kommentoida mutten nyt ihan muista..

t. m edelleen

Vierailija
24/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette kaikki aina niin aikasin hereillä. :)

Mä nukun helposti kellon ympäri. Tosin viime yö oli sieltä alku päästä kaikkea muuta ku nukkumista. Huono olo vaivas, selkää poltti ja särki, (supistelua, ainaki osittain, osittain ihan jotain muuta kolotusta) hiki, kuuma jne vaivas. Mut onneks sitä voi sitten ottaa takasin näin aamun puolella. Olen kyllä ollu hereillä jo tuolta suunnilleen yhdestätoista...

Pitää nyt nauttia, tämmöstä mahdollisuutta ku ei sitten enään toisten ole. Jos vaikka toisenkin lapsen joskus sais niin siinä olis sitten kuitenkin tämä ensimmäinen huomoita vaatimassa. Nyt on viimiset hetket ku saa keskittyä vain ja ainoastaan itseensä, nukkua just sillon ku huvittaa (ja pystyy) jne...

Piitu-Miina, minä kirjotin jumppapallosta; suosittelen! Mulla ainaki auttaa, siinä jotenki lantioki pääsee rentoutumaan ku istuu jalat harallaan, vähän ku vielä keikuttaa samalla niin saa selkä jumppaa (rentoutuu) ja ne lantiopohjan lihakset kans. Monta hyvää asiaa ja täysin vaivatta.

Niin ja on se siinäki hyvä et menee selin makuulle ja nostaa jalat pallon päälle, pallo kiinni takapuoleen ja sit keikuttaa jalkoja varovasti puolelta toiselle. Selkä venyy mukavasti. Tosin sattuu ihan peevelisti alkuun ainaki, alaselkään. :)

Sannis: On se sun aikakin jo päästä vauvan hakuun, oireita on ollu jo vaikka kuinka. :) Kurja vaan toi myrkytys. Tule sitten kertomaan meille kuulumisia, kun joudat ja jaksat. :)

Kiva kuulla teistäkin jo vauvan saaneet. Ja kummasti meinaa aina tulla tippa linssiin ku lukee jonku kertomusta synnytyksestä tai jo ihan siitä et nyt lähetään. Pikkusen on tämä mamma herkillä. :) Muutenki ku itkun suhteen, hermo menee naps vaan ja kohta en edes muista miks hermostuin... Ja toisaalta välillä mies saa aamupalan sänkyyn, hierontaa jne... Ne on varmaan ne hormoonit, ikinä ei oikein tiedä mistä päin tuulee. :))

Jotenki välillä odottaa tosi malttamattomana et tulis jo tää vauva ja välillä taas tuntuu jotenki tosi epätodelliselta. Ai ihan oikeesti MEILLÄ on kohta vauva, MEIDÄN vauva, pieni ihminen joka on täysin meidän armoilla. Ei mikään jonkun toisen vauva jota voi välillä paapoa. Voi, tulis jo! :)

Tsemppiä kaikille nyytin hakumatkalla olijoille ja niille jotka kenties pääsee pian matkaan. Ja sitten tietty myös meille kaikille jotka täällä vielä ollaan ja odotellaan... Tulee se vuoro jokaiselle, kun on sen aika. :)

Odottelija 37+4

Vierailija
25/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä meidän 8-vuotias aavistuksen koulukiusattu yksinäinen tyttäreni tuli koulusta ja kertoi hänet hampaan koloon ottaneesta tytöstä, joka oli viime viikolla heittänyt " vahingossa" tyttöäni lumipallolla ja ilmeillyt minkä näköinen tyttäreni mukamas on, niin sama tyttö oli sitten tänään haukkunut tyttärelleni, kuinka pullea äiti hänellä on! No tyttöni oli yrittänyt selittää, että äiti on pullea, kun odottaa vauvaa ja että tän tytön äiti on itse pullea. Voi nyyh! Nyt kun eivät keksi muutakaan, niin puututaan äidin pulleuteen :-( Tosi kurjaa ja voin kuvitella tilanteen kun tyttöni on minua puolustanut. Oma opettaja ei ollut koulussa tänään, mutta nyt suutuin sen verran, että kiusaamisen on loputtava! Ja kyse ei siis ole siitä, että haukkuivat minua, tästä mahastahan päästään " pian" mutta nyt haluan selvittää, mikä tällä tytöllä oikein on tyttöäni vastaan, joka ei tekisi kärpäsellekään pahaa... (Sellanen boheemi taiteilija, joka antaa kaikkien kukkien kukkia vaan!)

No yksi tiukka supistus, kivuton kylläkin on päivän saldo...Että onnea vaan!

Ja ihania vauva uutisia tullut ja tulossa! Ihanhan tässä täytyy konetta päivystää, onko uutisia lisääkin tullut ;-) (Ihan kun en olisi jo muutaman viikon päivystänyt ;-)

Ponnari, vieläkin 39+3

Vierailija
26/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaiole, et ole ainoa, minun mies ei suostu peittoja heiluttamaan. Tämä tosin oli tiedossa jo viime raskaudesta. Kun maha tulee isoksi niin meidän seksielämä loppuu ja siihen on tyytyminen. Nyt ollaan oltu 3kk ilman, harmi, koska tässä raskaudessa minulla on kyllä haluja ollut toisin kuin edellisessä.

manja, kiva kuulla kuulumisia.

beibi07 kuulumisia synnäriltä odottaessa, hauskaa =) Nyt teillä on varmaan nyytti kainalossa =)

sannis, pahoittelut raskausmyrkytyksestä! Toivottavasti kaikki menee hyvin. Ja saatpahan nyytin pian kainaloon =)

HIMPULA, oletko jo synnyttämässä kun mitään ei ole kuulunut??? Varmaankin...

Neuvolassa käyty. Torstaina uudestaan ja sitten soitellaan äitipolille käynnistysaikaa. Neuvolatätin mukaan täällä käynnistetään aina tasan 2 viikkoa lasketusta-ajasta eli enää sen yli ei mennä. No, siinä tapauksessa viimeistään 17.12. eli viikon päästä pääsisi käynnistykseen.

En jaksa uskoa, että tämä vauva täältä muuten syntyy =( On jotenkin usko mennyt.

Viime yö oli aivan kamala, tunnin välein vessassa ja aamuyöstä sitten valvoin, ei paljon unta tullut.

Joulukorteista, tein ne eilen ja en missään nimessä uskaltanut vauvaa mainita niissä. Laitoin ne synnytyskassiin odottamaan josko vauva syntyisi perjantaihin mennessä niin voin sitten lisätä vauvan perään (jätin tilaa). Mutta jos ei synny niin sitten laitan pe menemmän ilman vauvan mainintaa. Sen verran taikauskoinen ole, etten uskalla toista sinne kirjoittaa jos vaikka jotain sattuukin.

Pelottaa nyt muutenkin, että jotain sattuu jos vauva on tosi iso jää jumiin ja vaikka kuolee sen takia. Esikoisen kanssa oli tosiaan vaikeuksia, painoi 3830. Nyt se painoarvio oli laskettuna-aikana 3,8kg ja lantio ahdas. Niin miten se 4,2kg tai isompi sieltä tulee...

peppipiina + Titi-tassu 41 tasan

Vierailija
27/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä haluaisi itse vähän hellittää ja pettyy, kun toinen vain odottaa että kaikki päivät menee samaa rataa. Oli kipeä tai terve, raskaana tai ei, väsynyt tai ei tms.

Ja oma kultahan oli aivan ainutlaatuinen kun rakastuttiin, mutta sitten vuosien saatossa huomaakin, että se on ihan tavallista putkiaivomallia.

No, kultahan se edelleen on, vaikka tällähetkellä sitä taas vihaakin. Mä vaadin itseltäni monasti liian paljon ja sitten myös muiltakin. Ja ottaa pattiin älyttömästi, jos toinen ei ole suhun tyytyväinen vaikka kaikkes teet. Huoh!

Sanniksella jännät paikat! Toivottavasti pääset tukalasta olosta pian ja saat nyyttisi syliin. Toi turpoaminen on sitten tukalaa. Esikoista odottaessa mulla tuli hirveästi turvotusta viimesillä viikoilla, muttei myrkytystä, silti se oli tosi tukalaa.

Ulkona paistaa aurinko ja menen sinnekin mieltäni piristämään.

Vierailija
28/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea mammiaiselle! Ja kiva kuulla jo vauvansa saaneiden kuulumisia. Ja uskomatonta,että minjuskan vauva on jo kuukauden ja ristiäiset sunnuntaina,kun moni täällä vielä odottaa malttamattomana oman nyytin syntymää.

Neuvolassa käyty ja siellä kaikki ok. Sf-mitta on ollut monta viikkoa jo 37cm,ei ole yhtään laskenut,aikaisemmissa raskauksissa on loppua kohti alkanut laskemaan,eikä kyllä ole noin suurta lukemaa aikaisemmin ollut. Mikähän jättivauva täältä on tulossa? Hui...

Sain äitipoli ajan perjantaiaamulle,täällä siis on aina yliaikakontrolli,kun raskaus on kestänyt 10 päivää yli lasketun ajan,mutta monet lähetetään sieltä vielä kotiin,kaksi viikkoa on täälläkin se raja jonka yli ei päästetä.

Toivon kyllä kovasti,ettei mua lähetettäisi perjantaina kotiin,vaan pääsisin käynnistykseen,vaikka se kylä vähän pelottaa,kun olen monelta taholta kuullut,että käynnistetty synnytys on paljon pahempi kuin luomusti käynnistynyt.

Kaikkein eniten kuitenkin toivon,että pääsisin synnyttämään jo ennen sitä perjantaita!

No neuvolakäynnit on nyt sitten tämän raskauden osalta ohitse,seuraavan kerran menen sinne vauvan kanssa! =)

Joulukorteista,minä myös olen sen verran taikauskoinen,etten uskalla vauvaa mainita korteissa,päädyin kirjoittamaan kortteihin meidän vanhempien nimet ja siihen perään +lapset. Tuo kattaa sitten kaikki,on niitä lapsia sitten 2 tai 3.

Himpula 40+6

Vierailija
29/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin nyt vasta koneelle. Kiirettä pitänyt ja sairaalasta päästiin itsenäisyyspäivänä.

Meille syntyi tyttövauva 30.11 (rvko 38+2). 3280 g ja 51 cm, pisteillä 9/10/10, sektiolla. Alkuun epäiltiin infektiota ja verensokerien vuoksi oli kolme päivää teholla hoidossa. Nyt kuitenkin äiti ja vaaveli voivat molemmat hyvin.

Synnytys oli kaiken kaikkiaan iso farssi, ja mulla on siinä pureskelemista vielä moneksi vuodeksi. Siitä syntynyt tulos kuitenkin on nyt kaiken sen arvoinen.

Onnea teille muille jakautuneille ja tsemppiä muille odottajille loppumetreille!

Meikku ja " Irmeli" 10 pvää vanhana

Vierailija
30/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

beibille onnea leikkaukseen, vaikka sulla taitaa kyl olla se vaavi jo masun ulkopuolella! ihanan tyyni olet vielä.

sannikselle tsemppiä kans reissuun! toivottavasti sulla käynnistely sujuu ripeämmin ku mulla viime raskaudessa... en toki halua pelotella tai masentaa mutta olis ollut kiva kun joku olis mulle silloin kertonut että varaudu siihen että voi mennä vaikka viikko. mulla kesti maanantaista lauantaihin... ja leikattiin sitten lopulta. mutta jos on raskausmyrkytystä niin eihän ne varmaan anna sen kestää niin kauan, kyllä ne tekee ratkaisuja nopeammin.

olikohan doshijas jota mies otti päähän? no, tsemppiä sulle myös, tuo on kurjaa, tiedän. mulla periaatteessa ihan hyvä mies joka hoitaa tyttöä kyllä ja tekee sillon tällön kotitöitä mutta mitään erityiskohtelua en ole saanut raskaudessa ja ei se kyllä tunnu ollenkaan ymmärtävän kuinka tukala voi tää olo olla tässä tilassa. tekee se jos pyydän, mutta mä niiiin haluisin että se ite tajuis!!!

nyt ei nimimerkki muistu mieleen mutta jonkun tyttöä kiusataan koulussa, todella kurjaa. siitäkin mulla kokemusta. mua kans syrjittiin /kiusattiin koulussa. tosin enemmän vasta yläasteella mutta kuitenkin. se oli kai mun vikani kun olin liian kiltti ja hyvä koulussa. ota vaan nyt vakavasti asia esille koulussa, kiusaaminen on niin kamala asia vaikka olis vaan henkistäkin. lapset osaa olla niin julmia toisilleen.

en muista ollenkaan nyt mitä kaikkea muuta piti kommentoida, se on tää RD mikä vaivaa... (raskausdementia)

mä tulin juuri neuvolasta jossa kaikki perusasiat ihan kunnossa mutta mutta... vaavi on kait kääntynyt yhtäkkiä perätilaan! tosin terkka sanoi viel ettei hän oo ihan varma tuosta onko perätilassa mutta sellainen epäilys nyt kuitenkin tuli. häh, kuinka se on mahollista kun en oo tuntenut mitään? mutta eilen ja tänään kyllä on ahistanut tossa kylkikaaressa kovasti ja ei pissata enää samanlailla eikä satu häpyluihin... sydänäänet kuuluivat navan yläpuolelta myös. eli ihan kiva juttu... minä synnytyspelkoinen ja vauva perätilassa... no, leikkaushan se sitten on jos tuo oikeesti on menny istumaan. en ala yrittää alakautta.

huomiseksi sain ajan ä-polille 8.30 ja siellä sit katotaan mikä tää tilanne nyt on. eli hetkinen, olikos se Lahja-Unelma kellä myös vaavi istuu ja aika huomenna ä-polille? aika jänskä sattuma. mulla vaan nuo viikot on jo 41, joten varmaan leikataan sitten heti huomenna tai ylihuomenna jos leikkaukseen päädytään.

harmittaa kyllä olla joulun ajan sitten kipeänä ja aikalailla toimintakyvyttömänä mutta toisaalta se alatiesynnytyskin pelottaa joten... en mä tiiä mitä nyt höpisen, menin ihan sekasin tuosta uutisesta.

nyt poistun ja jos ei musta moneen päivään kuulu, olen jääny sairaalaan sitten huomen..

sannuska ja yllätyskääntyjä 41+0

Vierailija
31/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavan vilkasta keskustelua tänään.

Onnittelut taas kääröt syliin saaneille! Kait se on uskottava että tuo päivä koittaa vielä itsellekin =)

Sannis: harmi, että sulla todettiin raskausmyrkytys! Mutta tosiaan, jo on sun aikakin päästä synnyttämään. Mielenkiinnolla jään odottamaan kuulumisiasi.

Viimeks neuvolassa heräsi myös mun kohdalla pieni epäily myrkytyksestä, mua seurataan nyt vähän tiiviimmin. Turvotus on ihan kauheeta ja alapaine tosi koholla, mut pissassa ei näkynyt mitään erityistä.

Nukuin viime yönä lähes 11 tuntia, enpä muista koska viimeks olisin noin hyvin ja pitkään nukkunu. Vois luulla, että tänään olis ollu tarmoa vaikka mihin, mutta ei. Ulkoilemassa sentään kävin ja paketoin viimeiset lahjat. Viikonloppuna olinkin sitä tehokkaampi, joten varmaan se vielä verottaa osansa.

Huomenna ajattelin tehdä porkkana -ja lanttulaatikoita valmiiksi pakkaseen ja lähteä hankkimaan loput puuttuvat tavarat vauvallle.

Doshijas: Kuulosti tutulta tuo, kun sanoit et välillä vaadit itseltäsi ja samalla läheisiltäsi liikaa. Mä olen ihan samanlainen ja kieltämättä se joskus aiheuttaa vähän ongelmia. Oletan ja odotan aviopuolisoltani paljon ja valitettavasti joudun myös usein pettymään.

Ponnari: Tosi kurjaa, että sun tyttösi joutuu kiusauksen kohteeksi! Olen myös ehdottomasti sitä mieltä, että asiaan pitää voida puuttua! Kyllä kiusauksen lopettamiseksi on keinoja olemassa. Kyllähän se toki vaatii voimia ja rohkeutta niin sun lapselta, teiltä vanhempina kuin opettajaltakin. Mitä nopeammin asioihin kuitenkin reagoi ja puuttuu, sitä parempi!

Nyt mä lähden suihkuun ja laittautumaan entisen työpaikkani pikkujouluihin =)

Mukavaa maanantain jatkoa kaikille! *Lila-Peppiina 38+5

Vierailija
32/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko vaan Sannuskalle kirjottaa..

Aikas jännä kyllä jos noin myöhäsillä viikoilla vauva on kääntynyt perätilaan=) Tosin joku mulle sanoi tai jostain luin, että jotkut vauvat saattaa vasta synnytyssalissa mennä raivotarjontaan.

Ei se välttämäti ole sinulla sektio edessä, ne voi näpsästi kääntää vauvan takaisinkin, jos on vielä mahtunut ite kääntymään niin miksei menisi takaisinkin;D

Kokeileppa mahaa, kyllä sen pään peffasta erottaa jos se tuossa ylhäällä on, pyöree pallo kourassa..

Muuten ei liikkeistä kyllä tiedä miten on, ainakin tää meidän runnoo samoihin kohtiin kun nuo edelliset raivotarjonnassa olleetkin.

Hitsi kun tää saisi ens yönä jonkunsortin herätyksen ja kääntyis......

Meillä isäntä toivoo niin kovaa, että vauva kääntyisi, en tiedä sitten kumpi sitä enemmän hirvittää, itse sektio(johon ei aio tulla mukaan) vai se,että joutuu käydä kaupassa ja pestä kuopuksen kakkapyllyä=) jos/kun ite en haavan takia voi..

Se sektio kai, joka synnytyksessä on ollut mukana ja haluaisi nytkin mutta se leikkuri ei paikkana oikeen kiehdo.

Mutta jospa kuitenkin tulisi.

Niin muutes te joita on leikelty aikasemmin, ootteko päästäneet isommat lapset leikkauspäivänä katsomaan äitiä ja vauvaa vai vasta seuraavana, meinaan, että onkos sitä ite sellasessa kunnossa, että voi lapsille näyttäytyä ilman,että järkyttyvät??

Me ollaan kyllä isompien 8 ja 6v kanssa juteltu, että äiti on sitten varmaan kipeä ja tippakin varmaan on, ne näin jutellessa kyllä ymmärtää mutta mitenhän on sitten tosipaikan tullen.. Pienimmäinen varmaan enemmänkin voi säikähtää..Kun oudossa paikassa äiskän näkee ja jos vielä letkuja.

Mä oon täällä maksanut kaikki laskut joita on tähän mennessä tullut, leiponut, paketoinut lahjoja, rekisteröinyt vasikoita yms, eihän sitä tiedä mitä huominen tuo tullessaan. sairaalakassin otan autoon, kaiken varalta. En usko, että sinne jäämään joutuu mutta jos sattuvat saamaan ylipuhuttua kääntöyritykseen tms eikä onnistukaan niin varmassa vara parempi..

jeps, palaillaan huomenissa jossain vaiheessa!

Lahja ja istuva härkä 37+3

Vierailija
33/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaa todellakin ottaa yhteyttä kouluun sen kiusaamisen vuoksi. Kaverin 11v tyttö joutui kahden tytön silmätikuksi nyt syksyllä,piiloteltiin reppua,pipoa,takkkia tai mitä milloinkin,ilveiltiin ja puhuttiin selän takana pahaa. Tyttö ja äiti kertoivat viimein asiasta opettajalle,joka otti tytöt puhutteluun. Sanoi,että jos vielä kuulee kiusaamisesta,ottaa yhteyttä vanhempiin,kiusaaminen loppui siihen paikkaan. Eli ei vättämättä vaadi suuria toimenpiteitä,että kiusaaminen loppuu.

Himpula

Vierailija
34/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää meitin beibi ei liiku. Tai siis liikkuu mutta supervähän! Tänäänkin pari hassua liikettä silloin tällöin, ei mitään myllerrystä. Ja mulla on tosi epätodellinen olo, en tiiä mistä vois johtua. Sellanen olo ettei oikein tajua mistään mitään eikä muista mitä aamulla tapahtui jne... Vähän niinkuin kattelis itteään jostain :-P

Täytyy varmaan mennä soffalle kuulostelemaan noita liikkeitä... Ei todellakaan hotsittais lähteä taksilla ajelemaan jorviin tämän takia... :-( voi kun vauva nyt liikkuis kunnolla!!

Sintagma 37+5 ja pallo edelleen hukassa

Vierailija
35/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hikkasi tuossa iltapäivällä, mutta eipä paljo muuta ole kuulunut. Pitääkin käydä tosiaan kyljelleen ja kuulostella. Tosi raivostuttava tapa tuolla kyllä on ollu, että mylttää pari päivää ja nukkuu pari päivää, äiti siis huolestuu nukkumapäivinä... Makean syönnin pitäs herättää hyvin, taidan ottaa joulutorttua....

Vierailija
36/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvautuneille! :) Ja tsemppiä vielä omaa nyyttiään odottaville. Yhdyn täysin manjan kommenttiin; koittakaa vielä nukkua ;). Meilläkin tämä neiti on päättänyt kukkua öisin; valvoo 3.30 asti ja samalla lailla nukahtaa syliin kuin manjan poikakin... Esikon (1v9kk) herätessä aamulla klo 7 on itsellä unta alla pari tuntia eikä aina oikein jaksa naurattaa... Lisäksi tunnen syyllisyyttä jo valmiiksi esikon huomioimisesta, yritän antaa aikaa mahdollisimman paljon, vaikka vauva rinnalla ajan viekin. Kantoliinan meinaan huomenissa ostaa, että kädet vapautusi muuhunkin...

Jaahas, neiti taas kutsuu... Jaksamisia kaikille. Kyllä nämä lapset on ihania, vaikka välillä koville ottaakin

-Terppari ja tyttö 4pv, poika 1v9kk sekä ihana mies, joka voisi olla myös vähän tormakampi noissa kotihommissa (kuten joku muukin tuntui toivovan omastaan)

Vierailija
37/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas Onnittelut vauvansa saaneille!!!! : ) Onkin jo tosi paljon!

Olin tänään neuvolassa ja sf-mitta ollut neljä viikkoa jo saman 35. Painoa ei ole tullut viikossa yhtään, onneksi, ja masun päältä täti arvioi vauvan painoksi 3,5kg. Saa nähdä mitä se on sitten perjantaina, kun vauva sillä sectiolla syntyy : ) Jännä ajatella, että enää kolme päivää ennen vauvan syntymää : )

Viime vuonna tyttöä odottaessa näillä viikoilla sf oli jo 38 ja painoarvio neljän kilon paikkeilla.

Huomenna tyttö onkin vuosi ja 4 kk vanha : )

Sisko on parhaillaan laitoksella, käynnistettiin iltapäivällä, mutta tuskin mitään on tapahtunut, ei ainakaan muutama tunti sitten ollut. kaksi viikkoa on hällä yliaikainen jo. Paikat kiinni jne..aamulla jatkavat sitten käynnistelyä..jännittää. Samalle viikolle sitten serkukset syntyvät : )

myy ja masuvauva 38+2

Vierailija
38/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä sanomani, että täällä myös hiljainen kaveri masussa. Sanoinki neuvolassa, ettei juuri liiku, mutta sen verran aina myllää, että masu nousee. Neuvolantäti sanoi, ettei siellä ole enää niin tilaa muuta tehdä.

Tietysti sitä pelkää heti. Potkuja täällä ei kyllä enää oikein ole, vain tuota pyllyn nousemista ylös.

myy

Vierailija
39/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
40/42 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eli täälläkin vauva joinain päivinä toosi rauhallinen, ja ite sitä tietty sitten pelästyy ja miettii jo kaikenlaista. Syöminen monesti auttaa herättämään vauvan.

Täälläkin liikkeet on enempi just tota pyllyn kääntelyä puolelta toiselle tai jalan punkeemista kylkeen. :)

Mulla on päänsärky vaivannu jo muutamana päivänä... Ei onneks koko päiväsesti, mutta aina välillä. Ja vatsa oli päivällä ihan sekasi. Limaa pongasin VÄHÄN, oikeeesti siis vähän, yhellä vessareissulla.

Jos edes jotain tapahtuisi ettei tartteis kovasti mennä yliajalle.

Vaikka aikaa noihin täysiinki viikkoihin vielä on...

Illan jatkoja kaikille.

Odottelija

Ai niin, Ponnarille piti sanomani et kannattaa varmasti puuttua ajoissa tytön kiusaamiseen, lapset osaa olla niin inhottavia toisilleen. Jos kiusaajat vaikka pelästyisivät ja lopettaisivat ennen ku menee pahemmaks. Tosi kurjaa tommonen.