Onko teistä matematiikan koe mennyt huonosti, jos pisteitä on
22/28? Mitähän se olisi suurinpiirtein numeroiksi muutettuna?
Kommentit (21)
kokeen vaikeustason. Eli ei hyvin mennyt.
Riippuu varmaan siitä, että mistä pisteet ovat menneet. Jos huolimattomuudesta, niin ei mitenkään paha tulos. Jos taas ei ole ymmärtänyt laskuja, niin sitten huonompi. Numero lienee noin kasi.
Mistä sinä sen asian niin varmaksi tiedät, että ihan huutaakin pitää? Yleensä kai peruskoulussa arviointi menee niin, että kolmasosalla tai 40% oikein saavutetaan vitonen ja siitä lineaarisesti sitten kymppiin maksimipisteisiin.
En minä mitenkään ajattelisi, että noilla pisteillä tulisi vain 7. Onpa teillä rankka arvosteluasteikko.
Riippuu mistä pisteet on mennyt. Eli onko huolimattomuudesta vai ihan tosiaan siitä ettei ole ymmärtänyt perustehtäviä. Sillä nyt ei ole niin väliä jos ei ole osannut jotain ongelmaa ratkaista
T:kolmosten ope...
Jos kaikki saa aina kokeista täydet pisteet, on kokeet tehty liian helpoiksi. Ei kaikkien tarvitse osata kympin arvoisesti kaikkea. Kunhan oppii laskemaan...
Tai lähinnä siihen, että sai alle luokan ka:n.
Mutta kaitpa tästä selvitään. On jotenkin aika vaikeaa suhtautua lapsen koenumeroihin oikein. Ei liian ankarasti, ei liian vähätellen, ei turhasta kehuan jne. Olen varmaan oikeasti liikaa vaativa ja miten sitten sen yritän peittää, että mua ei haittaa...
olisi laskenut näin:
28 pistettä = 10
27 = 10-
26 = 9½
25 = 9+
24 = 9
23 = 9-
22 = 8½
jne..
olisi laskenut näin:
28 pistettä = 10
27 = 10-
26 = 9½
25 = 9+
24 = 9
23 = 9-
22 = 8½
jne..
oikeesti? Onko nykyään noin helppoa?
Sillä on merkitystä onko lapsesi oppinut ko. jakson asiat. Kokeessa saattaa pari pistettä mennä jo hutiloidessa. Minun lapseni saa usein jopa kuutosia kokeista enkä minä revi pelihousujani, kun tiedän, että hän ei pysty paremmin oppimaan.
Jos pisteet olisi alle kahdenkymmenen tai tyyliin 16-18 olisi suorituksessa parannettavaa.
Älä ole ankara lapsellesi. Kannusta ja kehu että teki parhaansa.
Minun koululaiseni sanoi että tuo numero olisi 8+ tai 8 ½.
Jos luokkaan on osunut paljon hyviä joilla aina täydet tai lähes täydet niin luokan keskiarvo on korkeampi kuin yleensä.
Matematiikka on tyttäreni lempiaine ja haluaa siitä 10 tai 10- menettelee, heidän luokassa on yksi hänen lisäkseen jotka pääsee tuolle tasolle. Suurin osa on 8 paikkeilla, jotkut saa kuutosiakin.
Joskus on huolimattomuusvirhe joka on vienyt pisteen ja sekös tyttöä kirpasee.
Läpipääsy voidaan asettaa vaikka 20%, eikä se tarkoita, että koe olisi välttämättä helppo, tai helpolla pääsisi läpi, tehtäväthän voivat vastaavasti olla sitten kaikki vaikka kuinka vaikeita.
Jos läpipääsyyn tarvitaan 50%, mutta mukana on monta 'idioottivarmaa' tehtävää, voi läpipääsy olla helpompaa kuin 20% vaativista tehtävistä.
t. ope
matematiikan kokeissa esim. 25/30 pistettä on numerona yhdeksän, 20/30 vastaavasti kahdeksan. Eli lapsesi numero olisi kahdeksan kieppeillä.
Ei hurjan hyvin eikä huonostikaan. Kuitenkin esim. 15/30 olisi jo aika huono. Jos lapsesi on tosiaan tehnyt huolimattomuusvirheitä ja vaikka vaan vaikeinta tehtävää ei osannut, niin ok tulos mielestäni.
Tai lähinnä siihen, että sai alle luokan ka:n.
Mutta kaitpa tästä selvitään. On jotenkin aika vaikeaa suhtautua lapsen koenumeroihin oikein. Ei liian ankarasti, ei liian vähätellen, ei turhasta kehuan jne. Olen varmaan oikeasti liikaa vaativa ja miten sitten sen yritän peittää, että mua ei haittaa...
Olet kyllä vaativa! Itse sain aina kiitettäviä kokeista, jos sain esim. 9-, olin todella pettynyt itseeni. Ja sama meno jatkuu aikuisena; en ole koskaan tyytyväinen suoritukseeni työssä, kun rima on niin korkealla. En uskalla hakea vaativaa työtä, koska pelkään epäonnistumista. Eli eivät ne koulunumerot todellakaan ratkaise kaikkea. Suhteellisuutta kehiin, tuo on vain yksi koetulos, ja ihan hyvä sellainen.
En kolmasluokkalaisen yksittäisestä kokeesta olisi hirveän huolissani. Voitte yhdessä käydä sen läpi ja katsoa oliko siinä joku osa-alue jota ei ollut ymmärretty? Tai sitten kehoitat olemaan tarkempi noissa laskuissa jos se oli huolimattomuutta.
Luokan ka oli 24, joten siihen nähden minusta on aika huonosti mennyt.
-ap