Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1,5 vuotias, onko muilla yhtä kova oma tahto?

Vierailija
07.11.2008 |

Meidän 1,5-vuotias on todella temperamenttinen.

Ja ihan koko ajan vahdittava. Ei oikein osaa leikkiä yksin yhtään mitään sallittua, vaan olisi koko ajan kiipeämässä ennen kaikkea. Oma tahto on mielettömän kova. Huuto ja raivo tulee heti kun ei jotain saa. Missään ei häntä saa auttaa, vaan tönäsee käden pois jos vaikka portaissa yrittää jeesata.

Tai jos ei satu sillä hetkellä tykkäävän että kosken tai laulan, niin tönii mua.

Huutaa lähes kaikesta. Jos ei saa sitä ruokaa mitä haluaa, jos pitäis pukea (no sitä kai kaikki inhoavat).

jotenkin vaan muistelen, että vanhempien lasten kanssa tämä ikä ei ollut näin haastava, ja lapset oli tyytyväisempiä.

Aika haastavalta tuntuu tämän kanssa, onko kaikki tän ikäisenä yhtä kovapäisiä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta samoja piirteitä löytyy!! kiipeilee kovasti. Haluaa itse tehdä asioita esim. syödä eikä halua, että autan (ei tosin kaikessa). Pidän sitä terveenä piirteenä, että haluaa itse tehdä ja kehittyä. Se on itsenäistymistä. Joskus on kyllä pakko auttaa esim. portaissa. Ei koskaan kiukuttele jos puen sitä. Ei tottele erityisemmin mutta ei toisaalta uhmaakaan. Älä huolehdi liikaa. Tässä iässä lähes kaikilla on jonkinlainen uhmaikä. Lapsesi saattaa hyvinkin myöhemmin muuttua tottelevaiseksi. Jos on uhmaiästä kyse, se menee ohi aikanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi