Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika 5v, pituus 129cm, paino 39kg. 5-vuotisneuvolassa

Vierailija
23.11.2007 |

lääkäri ehdotti ravitsemusterapeutille menoa, ajattelin maanantaina tilanta ajan, vaikka en kovin otettu ideasta ollutkaan. Tiedän kyllä mitä poika syö ja mitä pitäisi syödä. Mutta eipä se kai pahaakaan tee, kun kuulee asiantuntijan neuvoja.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli välttämättä kahdelle pitkälle ei tule pitkää lasta. Ja ei todellakaan tarvitse painaa 90kg, mutta mä olisin 68kilosena tosi laiha, yhden kesän painoin 76kg ja mun sisko kyseli, että mistä keskitysleiristä olet karannut. Mulla on tällä hetkellä 10kg ylipainoa, kun painan 80kg, olen erittäin normaalin ja jopa hoikan näköinen.

Tarkoitin painolla sitä, että koko mun suku on isoja, sekä pituudeltaan, että paksuudeltaan, vaikkei kukaan hyllyvä läski olekkaan, ollaan isoja.

Vierailija
22/27 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa johtaa myös kasvun ennenaikaiseen pysähtymiseen eli hyvin pitkästä lapsesta tuleekin lyhyehkö aikuinen. Noilla mitoilla suuri pituus voi johtua ylipainosta varsinkin jos kilpirauhasen ym toimintahäiriöt on suljettu pois. Kannatta apitää ruokapäiväkirjaa. Joillakin ihmisillä kolmasosa energiasta tulee ylimääräisistä naposteluista joita ei ole laskettu mihinkään. On mahdollista että ruoka-annokset ovat liian isoja. Energiaa tulee paljon myös tuoremehuista, jotkut lapset juovat jopa litran päivässä. Tätä ei mielletä haitaksi kun tuoremehu koetaan terveelliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

janojuomana vesi. Limua kumpikaan lapsi ei juo, mehua ainoastaan kun on juhlat, esim. synttärit.

Kilpirauhasarvoja ei ole otettu, ne kai pitäisi tarkastuttaa...

Vierailija
24/27 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mun isomummoni oli kylläkin 180 cm hänkin ;)

Lapset kyllä kasvaa myös eri tahdeissa, oma mieheni on kasvanut vasta tosi myöhään, että ehkä poikani kasvaa myös myöhemmin ja on sitten vaikka sen 2 metriä, vaikka nyt onkin pieni.

Ehkä te olette sitä tyyppiä joka kasvaa sitten jo lapsena tosi pitkiksi, en tiedä.

Pointtini oli vaan se, että asia kannattaa tutkia ja toiseksi että pituus ei ole " tekosyy" ylipainolle.

t 32, jonka pituutta myös tutkittiin lapsena

Vierailija
25/27 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minun 5v. painaa 17kiloa ja on 115cm. Pullukka!

Vierailija
26/27 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen ylipainoinen aikuinen ja todellakin toivon että painoon olisi puututtu ajoissa! Nyt laihdutus todella vaikeaa.

Vierailija
27/27 |
23.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joittenkin on vaan vaikea ymmärtää sitä, että toiset ihmiset ovat pyöreämpiä kuin toiset. Kaikki eivät voi olla mallimittaisia.

Sen kesän kun mä painoin 76kg, en tehnyt mitään muuta kun urheilin ja taas urheilin ja söin vähän. Nyt on kaksi lasta ja ei todellakaan ole aikaa urheilla kaikkea vapaa-aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi