Sukupuolen selvittämisestä
Mies haluaisi tietää vauvan sukupuolen, minä taas en. Mietin että tulisikohan yhtään mitään jos antaisi hänen saada tietää mutta itse yrittäisin olla pimennossa synnytykseen saakka? Pelkään että jossain vaiheessa vahingossa sen minulle lipsauttaisi...
Ekassa raskaudessa selvitettiin vauvojen sukupuolet (miehen toiveesta) ja tokalla kerralla pidin pääni eikä kysytty. Joten toimisikohan kompromissina että nyt mies saisi tietää ja minä en???? Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta ja onko toiminut?
Kommentit (3)
Itselläni ainakin sukupuolen tiedettyäni vauva on selvästi joko tyttö tai poika, ja ajatukset kulkevat sen mukaan. Kaupoissa eksyy hypistelemään tytön/pojan vaatteita, leluista miettii " tykkäisiköhän meidän tuleva poika tuosta junaradasta" jne. Eli päällepäin paistaisi mahdollisesti vaikka yrittäisin peitellä. Eikä olisi kiva tunne koko ajan varoa lipsauttavansa...
Onneksi suomenkielessä ei kuitenkaan ole he/she tyyppisesti käytössä, vaan hän (se?) on molemmista sukupuolista. Tämä varmaan ainakin hieman helpottaa, jos päädytte siihen että vain toinen tietää sukupuolen etukäteen.
Itse keskusestelisin mieheni kanssa vielä kertaalleen, ja jos " sopua" hyvällä mielellä ei syntyisi, niin vetäisimme vaikka arpaa otetaanko selvää vai ei.
een. Jäisi selvittämättä.
Esikoisen odotus aikana saatiin tietää, että on poika.Mutta jos tulee lisää vauvoja niin en välttämättä halua tietää
Edellisessä raskaudessa minä halusin tietää vauvan sukupuolen ja mies ei. Ja kun jouduin sitten supistelujen vuoksi käymään tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteen, ultraava lääkäri kysyi, haluanko tietää sukupuolen ja halusinhan minä. Siinä vaiheessa oli viikkoja kasassa 22. Vaati sitten aika paljon itsekuria olla kertomatta asiasta, koska mielestäni jos mies ei sukupuolta tiennyt, ei kenenkään muunkaan pitänyt, joten sen loppuajan yksin vaalin salaisuuttani ja pesin kaappiin vain unisex vaatteita valmiiksi, jottei vaan mikään paljastaisi kumpi tulisi. Eli itsekuria mieheltäsi, kai se siitä?
Niina