Mitä mieltä perheestä, joka on yhdessä mutta ei asu yhdessä?
Minulla ja poikaystävälläni on lapsi. Minä asun lapsen kanssa ja mies asuu omillaan. Olemmeko perhe? Meillä menee mielestäni hyvin
Kommentit (20)
Mutta pakon sanelema juttu joskus töiden tai opiskeluiden takia.
Jos syynä on se, että emme voi asua yhdessä koska emme kestä arkea yhdessä ja tappelemme kuin kissat ja koirat jos tapaamme useammin kuin kerran viikossa niin sitten ei oikein perhemäiseltä kuulosta.
En osaa määritellä teitä, mutta eipä mun tarvitse, pääasia jos menee hyvin , eikö vaan?
Syynä ratkaisuumme on Kela, joka epää työttömyyskorvauksen työttömältä puolison tulojen perusteella. Miehen tulot eivät kuitenkaan riittäisi elättämään meitä kolmea. Sossuun mies ei alennu menemään. Olen kuitenkin onnellinen näin. Jatkuva vaatteiden roudaaminen paikasta toiseen rasittaa välillä.
Ajattelen siis, että ratkaisu on lähtöisin vanhempien tarpeista.
Olemme olleet yhdessä 10 v ja meillä on 2,5v lapsi. Mieheni ei halua kihloihin, ei naimisiin, haluaa pitää oman talouden ym. Olemme jo yli 40 vanhemmat. Minusta meillä menee hyvin näin. Hän on todella hyvä isä lapsellemme, mutta aina töissä, yrittäjä.
Ja välimatkaa meillä on 15 km. Käytämme eri terveyskeskusta esim.
Ymmärrän työt tms, ymmärrän myös sen ettei pysty yhdessä asumaan riitaisien välien/ vapaudenkaipuun takia, mutta kuitenkin halutaan olla perhe.
Mutta tuota en ymmärrä, missään tapauksessa että mies on muka niin " ylpeä" ettei mene sossuun, mieluummin venkoilee noin.
Lapsiraukka joutuu joko häpeämään vanhempiaan, tai sitten " kasvaa" samanlaiseksi itsekin.
Vierailija:
Mutta tuota en ymmärrä, missään tapauksessa että mies on muka niin " ylpeä" ettei mene sossuun, mieluummin venkoilee noin.
.
Toisen vanhemman sairauden vuoksi yhdessä eläminen 24h on mahdotonta. Kyllä he ovat mielestäni perhe.
Olen itsekin elänyt pari vuotta noin, tosin meillä ei silloin ollut vakituisesti perheessä asuvia lapsia. Se sopi meille oikein hyvin, mutta sitten mieheni alkoi haluta lastaan luokseen asumaan ja päättelimme, että se ei onnistu, ellemme voi näyttää viranomaisiin päin tavalliselta perheeltä. Sen takia sitten muutimme lopulta yhteen.
sossu ja kela maksaa, vaikka asutaankin samassa osoitteessa. Nyt vaan käräyttämään...
Meidän perhe ei ainakaan hakenut eikä saanut koskaan mitään tukia mistään sinä aikana kun asuimme erillään. Osan ajasta olimme sitä paitsi kirjoillakin samassa osoitteessa, toinen vain asui viikot muualla. Syitä voi olla monia muitakin kuin sosiaalituet.
...