Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suonikohju alapäässä!

11.11.2007 |

Hei

Joku jo jossain vaiheessa kirjoittelikin että on saanut odotusaikana tosi ikävännäköisen suonikohjun justiin sinne kaikkein pyhimpään eli emättimen reunalle.

Ja suunnilleen seuraavana päivänä minä löysin itseltäni ihan saman jutun. Raskausviikkoja on tänään tasan 32. Suonikohju on selkeästi turvoksissa oleva sinertävä pullistuma ulompien häpuhuulten reunassa. Se ei ole varsinaisesti kipeä, mutta kun siihen koskee niin se tuntuu lievästi ilkeältä.

Nyt kaipaan tietoa muilta joilla on ollut sama juttu. Itse jotenkin kammoan että suoni esim. puhkeaa yhdynnän aikana tai että suonikohjuja tulee lisää tai se tulee jotenkin tosi araksi. Onko joku kuullut lääkärin/neuvolan kommnetit aiheesta? Itselläni on seuraava neuvola vasta parin viikon päästä enkä viitsisi asiasta sinne soitella jos on hyvinkin harmiton vaiva...Ilmeisesti nämä suonikohjut häipyvät hyvin suurella todennäköisyydellä synnytyksen jälkeen? Sille ei ilmeisesti nyt voi tehdä mitään millä saisi laskemaan?

Kiitos kommenteista!

ReettaE

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa odotuksessa jalat taisi säästyä tukisukkien ansioista ilman isompia muutoksia pahemaan kohjujen suhteen, mutta alapäässä oli kyllä useampiakin kohjuja. Eivät muistaakseni isommin vaivanneet ja kuulin myös sitten, että ne häipyy synnytyksen jälkeen, kuten sitten tapahtui. Seksielämää eivät haitanneet ja vaikka suoni pullottaa ja pinnassa tuntuu olevan, en uskoisi sen vain kohjun takia rikkoutuvan. Ei siis ole mitenkään vaarallista ja aika yleinen ilmiö odottajilla kokemukseni mukaan. Nyt on toinen raskaus menossa ja osaan jo odottaa kohjuja vierasille. :D

t. cadavera

Vierailija
2/3 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kipeä tms. En puhunut siitä neuvolassa mitään.

Enemmän oli kosmeettinen haitta.

Meni synnytyksen jälkeen ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmas tulossa ja joka raskaudessa aina vaan aiemmin suonikohjut tulleet alapäähän. Ekasta viikolla n.30 toisesta vko 20 ja kolmannesta näköjään alkaa jo vko11 pullottaa.

Synnytyksen jälkeen kohjut laskeutuu, mutta sinne jää aina löystynyt suoni, joten siksi ne uusiutuu raskauksien mukana. Itselläni se isoin kohju aina ensimmäiseksi on ruvennut pullottamaan. Itse olen säästynyt peräpukamilta ja toisten kuulemisten mukaan kyllä paljon iloisempi olen, että on häpyhuulissa kohjut kuin olisi pukamat. Pukamat ovat yleensä kivuliaampia ja repeävät helpommin, kuulemma.

Haittaa kohjuista minulle ei siisole ollut, enemmän tuo iljettävyys on ongelma. Normaalilla yhdynnällä ei niitä puhkeamaan saa, joten rauhassa voi seksiä harrastaa. Nuo kohjut ovat aika yleisiä, ainakin itse tunnen monta kenellä ko. " ongelma" on ollut.