3 kk yhdessä, eikä mies ei ole kertaakaan sanonut tykkäävänsä/rakastavansa
Otetaan esimerkki: sanon hänelle "Oot rakas" ja hän ei vastaa mitään tai sanon hänelle "Tykkään susta tosi paljon" ja hän ei vastaa mitään. Hän ei kuulemma ole vielä varma tunteistaan minua kohtaa tai onko niitä ollenkaan, mutta haluaa silti olla vain minun kanssani, koska olen kuulemma muilla tavoin täydellinen kumppani hänelle. Kaikki hänen eleensä ja kosketuksensa viestivät kuitenkin sitä, että hän pitää minusta todella paljon. En siis ymmärrä, miksei sitä voi sanoa ääneen. Vai onko niin, että hän vain esittää? Miten pian muiden miehet ovat sanoneet tykkäävänsä/rakastavansa?
Kommentit (87)
Aloitus on vuodelta 2013. Onkohan mies jo sanonut rakastavansa.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on vuodelta 2013. Onkohan mies jo sanonut rakastavansa.
Eipä hötkyillä.
Kaikkiin ihmesuhteisiin sitä pitää omanarvontunnottoman naisen alentua että olisi edes joku.
Ei kai sitä nyt heti aleta rakkautta hokemaan.
Vierailija kirjoitti:
Unohtaisin tollasen ukon.
12 vuotta vanha aloitus, tollo.
3 kk ja pitäisi rakastaa? Olet teennäinen.
Vierailija kirjoitti:
No jos kerran ollaan yhdessä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos kerran ollaan yhdessä...
3 kk on vasta tutustumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo mies on päätynyt "sinun mieheksi" ILMAN tuon sanomista!?
Pitäs riittää kun kerran sanoo. Jos tilanne muuttuu niin sitten tiedotetetaan toki asia.
Ymmärrän tuon. Mutta millä perusteella seurustelusuhteen katsotaan alkaneen, jos ei ole ollut mitään puhetta tunteista? Toki tunteita voi ilmaista vaikka hellillä katseilla ja monella muulla tavalla, mutta eikö silloin ole väärinkäsityksen riski olemassa?
Itse sanoin seurustelukumppanille tykkääväni ja olevani ihastunut. Rakastaminen on niin isoa asua, etten itse ainakaan voi sitä sanoa 2 kuukauden tuntemisen perusteella. Ja se että on rakastunut ei vielä tarkoita että rakastaa.
&nbs
Eikö seurustelun tarkoitus ole nimenomaan ottaa selvää onko suhteesta syvemmäksi rakkaussuhteeksi?
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta yhdessä, mies ei ole kertaakaan sanonut rakastavansa. Enkä minä ole kertaakaan sitä sanaa kerjännyt.
Mies rakastaa teoilla. Ostaa minulle uuden kännykän, laittaa ruokaa, pitää huolta siitä, että saan lauantaina nukkua pitkään, antaa katsoa lempparielokuvaa, vaikka toinen kanava näyttää lätkää jne.
Meat Loaf - Two of Three Ain't Bad
"I want you (I want you)
I need you (I need you)
But there ain't no way I'm ever gonna love you
Now don't be sad (don't be sad, 'cause)
'Cause two out of three ain't bad
Now don't be sad ('cause)
'Cause two out of three ain't bad"
Vierailija kirjoitti:
Toiset eivät vain ole sellaisia, että menevät siihen huumaan mukaan vaan pitävät jalat maassa.
Vaikka olen nainen, niin kuulun itse tähän samaan kastiin. 3kk on niin lyhyt aika, että eihän siinä ole vielä oppinut edes toista tuntemaan ja miten ihmeessä voi rakastaa jotain, jota ei tunne? Voi olla melko varma, että toinen on juuri sellainen kuin sen haluaakin olevan, mutta oikea tunteminen ottaa kuitenkin selkeästi pidemmän ajan.
Mä juoksisin karkuun (ja olen juossutkin), jos mulle sanoo muutaman hassun viikon tai kuukauden jälkeen, että rakastaa. Tuntuu siltä, että toisella on pakkomielle parisuhteeseen ja olisi ihan sama kuka siinä vierellä olisi.
Mä haluan, että mua rakastetaan sellaisena kuin olen, ei sellaisena kuin mun kuvitellaan olevan.
Itse rakastuin ensisilmäyksellä mieheeni, jonka kanssa nyt tuli juuri 20 vuotta avioliittoa täyteen. Siis todellakin ensisilmäys ja valtava vetovoima, jota ei voi vieläkään selittää. Noh, rakastan -sana tuli minulta silti vasta parin vuoden seurustelun jälkeen.
Edeltävässä suhteessa mies halusi seurustella vakavasti, mutta sanoi että tunteet tulee vasta myöhemmin. Se oli minulle haastavaa kieltämättä, kun itse todella välitin miehestä, enkä voi seurustella ilman jo ihan kohtalaisia tunteita, mutta mies taas odotti tunteiden tulevan myöhemmin.
Kolme kuukautta??? Hädin tuskin tunnette toisianne.
Kuulemma Japanissa parisuhde alkaa niin, että tunnustetaan tunteet toista kohtaan. Suomessa ei varmaan olisi yhtään parisuhdetta, jos näin olisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma Japanissa parisuhde alkaa niin, että tunnustetaan tunteet toista kohtaan. Suomessa ei varmaan olisi yhtään parisuhdetta, jos näin olisi.
Siellä tunnustetaan sanomalla "Suki Desu", eli tykkään sinusta, rakkaudesta puhutaan harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankalaa, itse olen odotellut paljon pidempään. Parisen vuotta. Suhde ja mies kaikinpuolin ihana ja tosi hyvä olla tässä, mies sanonut monesti et hän on onnellinen eikä missään muualla haluaisi olla. Sanoo kyllä kovasti tykkäävänsä (vastauksena kun minä sanon) mutta kun itse sanon rakastavani, hän ei vastaa yhtään mitään. Halaa kyllä tiukasti ja kun tää lähes aina tapahtuu nukkumaan mennessä, ottaa mut tiukasti kainaloon ja puristaa kädestä tms.
Mietityttää silti et mikä tämä juttu hänelle on, täytyy varmasti kysyä joku päivä. Luonteeltaan on todella vakaa ja rauhallinen, ei innostu tai heittäydy yhtään minkään asian takia. Yritän itselleni selittää että tämä on se syy tässäkin.
On olemassa ihmisiä, jotka kyllä rakastavat, mutta joille sanan rakkaus käyttäminen on vaikeaa. Se on jonkinlaista estoisuutta.
Jos ei osaa sanoa "rakkaus", niin osaa varmaankin sanoa "mäkin sua", tai "samoin"? Eli huono selitys.
Me ollaan oltu 10 vuotta yhdessä eikä mies ole koskaan mitään tuollaista sanonut.
Paremminkin toisinpäin: Se että rakastaa, ei vielä tarkoita että on rakastunut.