Raaskisinko leikkauttaa 6-vuotiaalle polkkatukan.
Takaa hiukset ovat selän puoliväliin, korvien päältä yltävät olkapäille (leikki keväällä hieman saksilla :)) ja otsatukka alkaa olla silmillä.
Kommentit (9)
Mun tytöllä on myös pitkät hiukset, ja otsiskin on kasvatettu pois. Rakastan tehdä kampauksia.
Tyttärellä on hiukset jo niin pitkät että ulottuvat takapuoleen asti. Tavoitteena on kuullema saada yhtä pitkä tukka kuin Tähkäpäällä. Jos niille saksia näyttäisi nousisi sellainen elämä että oksat pois! Asiaa reklamoitaisiin kuukausi kaupalla.
Mitä jos kysyisit lapselta haluaako polkkatukan?
ei olis tullu siistit muuten. Mutta kasvaahan ne takasi vaikka kyl harmitti hieman.
ison tytön kampaus, eli pitkähkö polkka.
Hiustyylit on valittu sen mukaan, mikä lapselle sopii ja millainen on hiuslaatu. Toki myös lapsen mielipidettä on kuunneltu.
5-vuotiaalla on todella vahva, kiiltävä ja melko paksu tukka. Pysyy kauniina ja hyväkuntoisena pitkänäkin. Välillä oli ilman otsatukkaa, mutta on niin korkeaotsainen, että otsiksen kanssa näyttää kivemmalta.
7-vuotiaalla on ihan erilainen hiuslaatu, ohut ja hapsottava. Halusi aiemmin itse ehdottomasti pitkän tukan. Kampaaminen oli kuitenkin aina tuskaa, kun tukka takkuuntui niin pahasti. Tyttö ei muutenkaan tykännyt siitä, että kampausten tekemiseen meni joka aamu aikaa. Lisäksi tukkaa oli tasoitettava vähän väliä, koska latvat hapsuuntuivat. Vähän ennen koulun alkua sovimme yhdessä, että kokeillaan polkkatukkaa, koska se olisi helppohoitoisempi ja voisi muutenkin sopia hänelle hyvin. Sovittiin, että saa kasvattaa uudelleen pitkän tukan, jos ei tykkää. No, polkkatukka sopi tytölle kertakaikkisen hyvin. Kaikki ovat sitä ihastelleet. Ja tukka pysyy lyheympänä paljon paremmassa kunnossa.
Minä leikkasin mun lapsille polkkatuksn vaikka ei halunnu
Meillä ainakin lapset ovat lasten näköisiä polkissaan.