Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perhanan kampaajat!!

Vierailija
27.10.2007 |

Taas on hiukset pilalla.

Mikä hitto siinä on, että ne aina leikkaa ihan kamalan näköisiä pehkoja?? Kampaajalla käymisen tarkoitus on minusta saada kivat hiukset ja hyvä mieli, virkistäytyä. Useimmiten lähden kampaajalta surullisena, kiukkuisena, miksi taas tuli ihan hirveä lopputulos?

Olen kokeillut erilaisia kampaamoita, pikkupuljuista isompiin. En ole vielä löytänyt sellaista paikkaa, jossa kampaaja ymmärtäisi yhtään mitä haluan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkä tukka, jonka latvoja äitini leikkaa kampaamosaksilla, ja käytän hyviä tuotteita. Värjään myös itse hiukseni.

Vierailija
2/14 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki kunnon kampaaja. se maksaa. älä mene lähiön mummokampaajalle (ellet halua mummolookia). Kysy joltain ystävältäsi suositusta hyvästä kampaajasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ota vähän edestä ja sit vähän vähemmän takaa"

" Sellainen muodikas ja kiva, vähän niinku sillä yhdellä näyttelijällä, jonka nimee en nyt muista"

" Joku kiva pirtee väri, ehkä joku punaruskee tai jotain"

jne.

Vierailija
4/14 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin asiakkaan vastuu on itse ostata selittää ja näyttää millaisen tukan haluaa ja lisäksi asiakkiaan on ymmärrettävä että kaikkea ei sinne omaan päähän pystytä saamaan... ei kukaan parturi.

Jos katsot lehdestä jonkun kivan tukkamallin kuvan, se ei välttämättä sovikaan sinulle... Tähän kaikkeen vaikuttaa hiustyyppi, hiuspigmentti, pyörteet, tukan paksuus, pään muoto, kasvojen muoto yms....

Mutta vastuu on tietenkin myös parturilla. Hyvä parturi osaa soveltaa, ideoida ja myydä näkemyksiään...

Vierailija
5/14 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan! :)

t.6

Vierailija
6/14 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina kampaajalle mennessäni, että haluan pitää hiukset pitkänä, mutta huonokuntoisia hiuksia, " hamppukasaa" en päässäni mukana raahaa. Eli annan ohjeeksi siistiä, tasata, kerrostaa sen mukaan miltä latvat näyttävät. Ei haittaa vaikka lähtee useampi sentii, kunhan malli on kunnollisen mallin näköinen eikä mikään ihmeellinen sekasotku kuten tämä joka minulla nut on päässä.

Tämä kampaaja, jonka luona tänään kävin, otti nuo edelliset ohjeet sillä tavalla, että päätyi leikkaamaan päällimmäiset hiukset aivan lyhyiksi ja jättämään takatukan ihan pitkäksi. Joo....kasari takatukka ei ole koskaan ollut minun makuuni. Se on kuulemma nyt muotia, mutta minä en voisi vähempää olla kiinnostunut siitä mikä nyt on muotia.

Kuten jo kirjoitin, olen kokeillut eri tason kampaajia, lähiöiden mummokampaajia ja keskustan kalliimpia paikkoja. En ole hyvää kampaajaa vielä löytänyt. Tosin olemme muuttaneet viime vuosian useasti enkä ole ehtinyt samassa kaupungissa etsiä kovin kauaa.

ap

Vierailija
7/14 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuva mukaan

Vierailija
8/14 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna mitään tiettyä kuvaa hiusmallista, en sano näyttelijän nimeä ja käske tekemään samanlaista tukkaa.

Annan sanalliset toiveet ja pyydän käyttämään omaa näkemystään, mikä minulle sopii. Haluaisin luottaa ammattilaisiin eri aloilla, esim. siihen että kampaaja pystyy näkemään, mikä minulle passaa. Mutta kai nämä ovat makuasioitakin. Ehkä kampaaja teki mielestään minulle todella hyvin sopivan mallin, mutta minusta se on kamala.

Leikattuaan hiukset (ja kun laitoin silmälasit päähän), näin lopputuloksen ja sanoin, että en osaa olla tällaisilla hiuksilla, voitaisiko sitä hiukan leikata lisää. Kampaaja leikkasi, mutta ei hiusmallia enää ollut pelastettavissa kun päällimmäiset hiukset olivat jo niin lyhyet.

Harmittaa. En tiedä, menenkö kampaajalle enää koskaan.

ap

Vierailija
9/14 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu auttaa

Vierailija
10/14 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa että tuota olisi tapahtunut jos olisit korostanut että et tahdo lyhyttä tukkaa ollenkaan.

Vierailija
11/14 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku ihminen istuu parturin tuolissa ilman että osaa avata suutaan!

Vierailija
12/14 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin se on makuasia! Menisitkö kampaajalle jolla on irokeesi?

Vierailija
13/14 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerrot, mikä meni pieleen ed kerralla. Kampaajan on vaike ekalla kerralla tietää miten hiuksesi reagoivat eri malleihin. Ja jos koko ajan vaihdat paikkaa, kukaan ei voi tietää hiuksistasi mitään... Näin se menee. Eri hiusväritkin reagoivat eri lailla eri hiuksiin, toisten hiuksissa on enemmän punapigmenttejä jne...

Monet tekevät tuon virheen, että vaihtavat kampaajaa alvariinsa ja ihmettelevät sitten mikä meni taas vikaan....

-ent kampaaja-

Vierailija
14/14 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näet, jos ei voi silmälaseja pitää päässä ja olet puolisokea??

14 ja 15.

Tällaiset ohjeet annoin:

Haluan pitää pitkiä hiuksia, yrittää kasvattaa ne vaikka vyötärölle, jos kasvavat. Mutta haluan pitää siistiä mallia vaikka kasvatankin. Latvoja voit siistiä ja kerrostaa päällimmäisiä jos ovat latvoista kuivat.

Lopputulos oli se, että päällä on todella lyhyitä hiuksia, kerrostettuna noin polkan mittaan asti ja loput hiukset tulevat sen " polkan" alta pitkinä, kuin hiuslisäkkeet kerrostetun polkan alta.

Kampaaja ilmeisesti ajatteli, että minulle pääasia on se, että hiusten pituudesta ei lähde paljon.

Jos joskus uskaltaudun vielä menemään kampaajalle, ehkä etsin viisisataaseitsemän samanlaista kuvaa ja vien mukanani. Mutta jotenkin tuntuu, että kai sitä kampaajakin osaisi suunsa aukaista ja kysyä ennekuin saksii? Vaikka ohimennen kysyä (kun siinä jutellaan kuitenkin koko ajan), että saako leikata päältä näin paljon?

ap