Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö juhlissa huomioida erikseen vegaanit, atkinslaiset ja muut vastaavat?

Vierailija
27.10.2007 |

Saako omissa juhlissaan itse päättää tarjottaviaan vai onko tehtävä kyselykierros kutsuttavien kesken ja löydettävä se yksi ruokalaji, joka ehkä kaikille sopis?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin niin, että oman maun mukaan kaikille muille tarjottava ja sitten erityisruokavalioisille yksi yhteinen.

Vierailija
2/9 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähälaktoosisena tekisin ruuan automaattisesti. Muut ruokavalioiden huomioimiset tilanteen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa oli tarjolla iso kulhollinen vihreää salaattia ja rinnalla kaikenlaista " välimerellistä" tarjottavaa artisokansydämistä italialaiseen salamiin, lisukkeena patonkia. Siitä löytyi taatusti jokaiselle jotain, eihän kenenkään tarvitse ottaa kaikkea! Tuo oli itse asiassa tosi helppo, kun ei tarvinnut itse tehdä muuta kuin salaatti, loput olivat suoraan purkista tai pussista :)

Vierailija
4/9 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. suvussa olevalle keliaakikolle varaan aina jäätelöä/gluteenittoman leivoksen. (Ja jos teen kunnon ruokaa, niin teen sellaista mitän myös hän voi syödä)

Kaveripiiriin kuuluu myös kasvisyöjä ja kala-allergikko, varaan myös heille syötävää (esim. teen kinkkupiirakan ja kasvipiirakan)

Mitään erityisiä " panovartijoille/atkinslaisille" sopivia ruokia en tee. Tosin yleensä tarjolla on myös hedelmiä ymv. jotka kelpaavat kaikille.

Pääruuissa teen yleensä liharuuan ja kasvigratiinin +esim. riisiä, eli jasvisyöjä saa mahansa täyteen vaikka ei lihaa syö, toisaalta myös monelle lihaa syövälle maistuu kasvigratiini, punajuurivuoka tmv. lihan seurana---> kasviruuasta ei edes tule erityostä " lisävaivaa"

Vierailija
5/9 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken ruuan ei tarvitse sopia kaikille, mutta jotain sopivaa pitäisi löytyä jokaiselle.

Minusta sen sijaan vegaaneja ja atkinslaisia ei tarvitse huomioida, koska pitää itse jo olla aika perehtynyt aiheeseen, jotta osaa tarjota sopivaa tarjottavaa. Ja koska kumpikaan ei ole sairauksia, voivat nuokin ihmiset vähän joustaa juhlissa.

Vierailija
6/9 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia kun ruokavaliolle on painava peruste kuten allergiat tai keliakia.

Mitä tuollaiselle karppaajallekin tarjoat kun kasvissyöntikin on jo niin tavallista, ettei lihasta voi tehdä mitään kaikille sopivaa?

Vierailija
7/9 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei viitsi suoraan sanottuna alkaa kymmentä eri sapuskaa tekemään :(. Ei ole onneksi läheisiä ystäviä, joten ei edes harmita. Laktoosittomia teen ja jos on allergisia, niin ne otan huomioon. Mutta yksi pariskunta on jäänyt nykyisin ilman kutsua - ei huvita alkaa sen naisen jokaista oikkua noudattaan. Yäks. Inhoan näita hemmetin nirppanokkia, joilla on joku hemmetin tiukka lista, mitä voi syödä. Eikä mitään järjellistä syytä :(

Vierailija
8/9 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että ihan kaikessa ei ole käytetty maitoa/kermaa. Jos epäilyttää, niin buffet pöytähän on tosi hyvä ratkaisu.

Vierailija
9/9 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa pyydetään erikseen ilmoittamaan erityisruokavaliot. Mutta muutoin, jos joku ei ymmärä omaansa kertoa, en asiasta ottaisia stressiä. Ehkä kuitenkin laktoositon/gluteiiniton ruoka yhdistettynä kasvis-vaihtoehtoon kannattaa tehdä. Ja kyltittää se as os tiedoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän