Tampereen seutuja tuntevat! Kumman ottisitte näistä asunnoista? Etuovi kohteet: 373063 vai 998682 ?
Kommentit (18)
Ylöjärven Metsäkylä sijaitsee susirajalla, " Jumalan selän takana" , pitkät matkat jopa peruspalveluihin ja siksi sieltä saa halvalla uusiakin asuntoja. Mutta mä en kestäisi asua paikassa, josta on lähimpään kunnon ruokamerkettiin 15 km.
Nokia on myös korvessa ja tosi sisäänpäinlämpeävä paikka.
Ylöjärveltä ja Nokialta huonot/hitaat kulkuhteydet Tampereelle töihin ja siksi asunnotkin menevät hitaammin kaupaksi ja hinta alhaisempi. Mutta jos on töissä Nokialla tai Ylöjärvellä niin kai ne on ok.
Ei Metsäkylästä nyt kauaa Ylöjärvelle aja, kork. 5 min, ja siellä on ihan hyvät palvelut mielestäni. Lielahteenkin sieltä ajaa 10-15 minutissa.
Auto on kyllä varmaan ehdoton, paitsi jos on menossa töihin Tampereelle, silloin voi Länsilinjat olla kyllä ihan mietinnänarvoinen juttu.
Terveydenhuolto pelaa Ylöjärvellä paljon paremmin kuin Nokialla, siellä homman täytyy olla ihan katastrofaalista.
Ja tuo Länsi-Tampereelta/Ylöjärveltä tulevien valitus ruuhkasta on kyllä tosi liioiteltua.
Asuntoinakin tuo jälkimmäinen on paljon kivempi!
t. Länsi-Tamperelainen, Ylöjärvelläkin asunut
Täytyy kyllä sanoa, että ovat molemmat kyllä sijainnillisesti huonoja vaihtoehtoja etenkin jos työpaikat Tampereella. Metsäkylä on minunkin mittapuun mukaan susirajan takana ja sieltä pitää tosiaan varta vasten lähteä asioiden hoitoon. Nokialta myös heikot kulkuyhteydet ja olen samaa mieltä sisäänpäinkääntyvyydestä kuin joku edellisissä kommenteissa.
lähelle Elovainiolle on tulossa vuoden kuluttua ostoskeskus, johon tulee citymarket ja erikoisliikketä. Matkaa Elovainiolle on Metsäkylän kaukaisimmasta kolkasta 3 km. Tampereelle Hämeenkadulle ajaa 20 minuutissa.
Elovainiolle on myös suunnitteilla ammattikoulu ja lukio, että sellainen " susiraja" .
Ja mitä niihin ruuhkiin tulee, niin aikalailla liioiteltuja ovat. Jos on liukuvat työajat, pystyy lähtöaikaansa hiukan säätämään, niin välttyy ruuhkilta kokonaan tai melkein kokonaan. Lielahti-keskusta välillä olen kerran jurruttanut 25 minuuttia tietöiden takia, mutta useimpina aamuina ruuhka tarkoittaa vain sitä, että matkaan menee 2-4 minuuttia kauemmin. En tiedä, onko ruuhka ennen kasia pahempi, mutta noin 8:15 se on jo melkein kadonnut ja tarkoittaa maksimissaan sitä, että joutuu noin puoli kilometriä matelemaan 30-40 km/h.
Itse asun aivan tuon Nokian paritalon läheisyydessä ja alue on mielestäni tosi kiva! Ihanan rauhallista ja kaunista. Meiltä ajaa ruuhkattomana aikana vartissa Stockan parkkihalliin, ruuhka-aikaan on syytä varata väh. 30 min.
Toisaalta, melkeinpä kaikkialla Treella on jotain ruuhkia just ruuhka-aikaan. Esim. kovasti arvostettuun Pirkkalaan on ruuhkaiset yhteydet, samoin itä-Tampereelle.
Täällä Nokian-Tampereen rajalla on etuna toi uusi yhteystie sekä lyhyt matka Tampereen liikennelaitoksen pysäkille. Toltakin talolta noin reilu kilometri nro 1 päätepysäkille.
Nokialla pelaa palvelut (kovin punainen kaupunki) ja veroprosentti on silti ihan kohtalainen.
Kaivan sulle kohta yhden vastaavan tyyppisen, mutta kaksitason mikä on ihan meidän vieressä ollut myynnissä jo yli 1, 5 vuotta. Voisi saada siis tingittyä paljon!
Siis toi äsken mainostamani kaksitaso. Voisin tarjota 200 000 ja katsoa mitä sanovat.
Samaa mieltä 3 kanssa, vielä lisäisin, että bussimatkat maksaa maltaita ja jos kulkee Tampereella töissä ja joutuu menemään paasikivi-kekkosentien ruuhkaan, saattaa työmatkan tekoon vierähtää jopa 1,5h, varsinkin, jos valitset Ylöjärven kohteen, Nokialle voi kulkea Pirkkalan kautta.
Vierailija:
Ylöjärven Metsäkylä sijaitsee susirajalla, " Jumalan selän takana" , pitkät matkat jopa peruspalveluihin ja siksi sieltä saa halvalla uusiakin asuntoja. Mutta mä en kestäisi asua paikassa, josta on lähimpään kunnon ruokamerkettiin 15 km.Nokia on myös korvessa ja tosi sisäänpäinlämpeävä paikka.
Ylöjärveltä ja Nokialta huonot/hitaat kulkuhteydet Tampereelle töihin ja siksi asunnotkin menevät hitaammin kaupaksi ja hinta alhaisempi. Mutta jos on töissä Nokialla tai Ylöjärvellä niin kai ne on ok.
Vierailija:
Samaa mieltä 3 kanssa, vielä lisäisin, että bussimatkat maksaa maltaita ja jos kulkee Tampereella töissä ja joutuu menemään paasikivi-kekkosentien ruuhkaan, saattaa työmatkan tekoon vierähtää jopa 1,5h, varsinkin, jos valitset Ylöjärven kohteen, Nokialle voi kulkea Pirkkalan kautta.
Ei ole minun mielestäni maltaita (mieheni käy bussilla töissä keskustassa Länsi-Tampereelta ja maksaa 44¿/kk).
Se uusi kehätie Pirkkalaan on tosi pahasti ruuhkainen, ei yhtään parempi kuin Rantatie.
t. 4
Mutta miten voi olla ollut myynnissä 1,5v kun siinä esitteessä lukee että on rakennettu 2007?
Ja jos käy Tampereella töissä eikä voi itse vaikuttaa työaikoihin, niin ei tosiaankaan 25 minuuttia välttämättä riitä työmatkaan. Ruuhkattomana aikana liikenne sujuu hyvin, mutta pahimmassa ruuhkassa on ihan toivotonta :(
Vierailija:
Ja jos käy Tampereella töissä eikä voi itse vaikuttaa työaikoihin, niin ei tosiaankaan 25 minuuttia välttämättä riitä työmatkaan. Ruuhkattomana aikana liikenne sujuu hyvin, mutta pahimmassa ruuhkassa on ihan toivotonta :(
En ymmärrä miksei busseja käytetä enemmän.
Minun työmatkani sujuu mihin tahansa kellonaikaan aina suht yhtä kauan, riippumatta siis kellonajasta.
Taitaa olla pääasiassa asenteissa vikaa:-/
t. länsi-tamperelainen minäkin
Vierailija:
Mutta miten voi olla ollut myynnissä 1,5v kun siinä esitteessä lukee että on rakennettu 2007?
Tontit on jaettu 2004. Osallistuttiin silloin itsekin tonttien tarjouskilpailuun, siksi muistan niin hyvin. Paritaloa on myyty jo rakennusaikana ja toinen pääty meni kaupaksi vastan n. puoli vuotta sitten. Rakennuttaja on rakentanut ns. tosi hitaasti eli vieläkin puuttuu keittiönkoneet yms.
Nykyinen kiinteistövälittäjä on varmaankin kolmas (ja on muuten aika lipevä tapaus).
Uskoisin, että suurin syy näin pitkään myyntiaikaan on ollut alunperin liian kova hintapyyntö. Tänä aikana yleinen hintataso on noussut eli eivät ole enää NIIN kalliita / tai siis tämä myymätön pääty. Tinkivaroja uskoisin siis olevan. Toltakin talolta on Treen bussipysäkille se reilu kilometri. Ja ykkösen busseja kulkee tosi hyvin.
Että tervetuloa vaan Nokialle!
Ylöjärvelle ajaa vajaassa 10 minuutissa ja metsäkylässä on koulu, päiväkoti, Siwa, neuvola, srk kerho.
Sijainnista riippuen uuteen isoon ostoskeskukseen on kolmen-neljän minuutin matka.
Lielahteen ajelee vartissa ja sieltä löytyy jo vaikka mitä.
Käyn ite ehkä kerran kaksi vuodessa Tampereella. Ei täältä tarvi lähtee mihinkään sen takia ettei lähempää jotain löytyis.
Tie on nopea ajaa. Vaasantiellä 80 nopeusraj. ja Metsäkylän Shellin jälkeen vaihtelevasti Lielahteen 70-80 ja kaksikaistanen tie.
En tosin tunne noita seutuja.