Minkälainen on Besserwisser? Mistä nimitys tulee?
Olen ehkä sivistymätön, mutta en tiedä. Valaiskaa mua!
Kommentit (12)
Besserwisser on saksaa ja tarkoittaa suoraan suomennettuna paremmin tietävää (besser on komparatiivimuoto sanasta gut eli hyvä - parempi). Wisser substantiivi on muodostettu verbistä wissen eli tietää, wisser tarkoittaa tietävää. Suomen kielessä ei ole aivan vastaavaa sanontaa, lähinnä ajatusta voisi olla näsäviisas.
Tähän pitää huomauttaa, ettei minua kyllä kukaan ole sanonut besserwisseriksi eli närkästyksestä ei tule tämä huomio ;-)
Vierailija:
Tähän pitää huomauttaa, ettei minua kyllä kukaan ole sanonut besserwisseriksi eli närkästyksestä ei tule tämä huomio ;-)
besserwisser EI ole mukava.
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Moi!Elämä on yllätyksiä täynnä, uusi miesystäväni aivan ihana, kysyin mikä häntä ärsyttää minussa hetki hän sanoi beserfisyyteni jäin puulla päähänlyödyksi koska en todellakaan ole ehkä emme tunne vielä toisiamme,olen iloinen ja temperamenttinen. Toivon että onnistun!
Besserwisser on sellainen joka joka asian tietää muka paremmin kuin muut. Ehkä tietääkin, mutta tulee esille ikävällä tavalla. Ärsyttävää! Aina opettamassa ja oikaisemassa toisia. Muut tukehtuu! Vie muilta hengitystilan?
saksaa?