Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua ihmetyttää miten joku uskaltautuu irtisanoutua vakituisesta työstä ja noin monikin.

Vierailija
26.10.2007 |

Ilmeisesti sillä alalla on jotakin mätää kun ovat sairaanhoitajat noin valmiita irtisanoutumisiin. En mä ainakaan minkään liiton takia irtisanoutus työpaikastani, irtisanoutuisin liitosta. Mutta en ole hoitoalalla joten en tiedä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katselet lehtien työpaikkailmoituksia tai käyt työkkärin sivuilla niin huomaat, että töitä on niin paljon kun vain ehtisi/jaksaisi tehdä. Saa ihan valita, että minne haluaa mennä töihin!!! Eli mikäs siinä irtisnoutuessa, jos vaikka sais 500 euroa lisää palkkaa. Työttömäksi ei hoitajat tässä maassa jää, homma on täysin päinvastoin. Työnantajat jää ilman työntekijöitä, jos ei palkat nouse. Ja nimenomaan tulevaisuudessa. Ketä nuorta houkuttelee esim. raskas vanhusten sairaanhoito, jos palkka on ihan syvältä. Joten siskot ja veljet hoi, saamme vaihdella vaippoja itse omille vanhemmillemme....

Vierailija
2/9 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatiiko tää jotenkin korkeampaa matikkaa tajuta, kun ei vaan mene joidenkin kaaliin, TÄH!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetään vaikka muutamat musiikkitalot rakentamatta. Tuskin ne kansanedustajatkaan ikääntyviä vanhempiaan itse haluaa hoitaa... tai ehkä niillä on rahaa ja tahtoa vaikka lähettää mummut ja papat ulkoimaille hoitoon... Suomessa ei todellakaan riitä hoitjia, kun suuret ikäluokat on siinä kunnossa että tarvitsevat sairaanhoitoa. Ai niin, mutta sairaanhoitjan työ on niin helppoa ja kevyttä, että äkkiäkös Matti ja Jyrki omat vanhempansa ministerien töidensä ohella hoitelevat....

Vierailija
4/9 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka rahaa olis.

Työnantaja olemme me eli veronmaksajat. Eli me veronmaksajat emme halua maksaa hoidosta, mutta haluamme työntää kipin kapin mummelimme vanhainkotiin pois silmistämme.

Itse ainakin olen valmis maksamaan hiukan veroja enemmän taatakseni hyvän hoidon lapsilleni, vanhuksille ja itsellemme.

Vierailija
5/9 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin erikoissairaanhoidon omistajakunnat antavat rahaa palkkabudjettiin juuri sen verran kuin henkilökunnalle KVTES:n (kunnallinen virka- ja työehtosopimus) mukaan maksetaan palkkaa. Mutta eivät senttiäkään enempää, joten varsinainen työnantaja (esim. sairaanhoitopiiri) ei voi maksaa enempää vaikka haluaisikin.

Kyse on siis kunnista ja niiden halusta maksaa sairaanhoidosta. Ongelma on yleisestikin terveydenhuollossa se, että lähes kaikki kunnat alibudjetoivat sairaanhoitoon varattavat rahat ja ajattelevat toiveikkaasti selviävänsä sinä vuonna ilman suuria sairastumisia... ja sitten yksikin elvytetyn tehohoito/keskosen syntymä/sydänleikkaus kaataa koko hela hoidon...

Terveydenhuolto on aliarvostettua, alibudjetoitua ja henkilökunta alipalkattua työmääräänsä nähden.

Vierailija
6/9 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah!

Jumalauta, että on tyhmää väkeä.

Suomi on rikkaampi kuin koskaan! Ja te uskotte silti, että rahaa ei muka ole?

Kyse on vain halusta. Tällä hetkellä näyttää olevan niin, että täällä annetaan mieluummin ihmisten kuolla hoitojonoihin kuin annettaisiin lisää rahaa terveydenhoitoon.

Vierailija
7/9 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muut jotka terveydenhuollon rahoja vartioivat, ovat oikeasti niin helkutin tyhmiä että tuijottavat vain sitä summaa, mikä ihmisen hoitoon kuluu sillä hetkellä kun hän jotain hoitoa tai lääkitystä saa... ja sitten itketään kun hoito on niin kallista. Kellekään ei juolahda mieleen, kuinka paljon yhteiskunnan varoja säästää esim. aivoinfarktin liuotushoito jolla ihminen saadaan parhaassa tapauksessa palaamaan oireettomana muutaman kuukauden sairausloman jälkeen takaisin työhön ja veroja maksamaan. Kun se hoito on vaan niin inhottavan kallista juuri sillä hetkellä...

Vierailija
8/9 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllätynyt näihin keskusteluihin ja niiden takia vituttaa mennä jokaiseen työvuoroon. Sinänsä sääli, koska olen hyvä hoitaja. Mutta ei vois vähempää enää kiinnostaa tämä homma.

Vierailija
9/9 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUsthan tuli arvovaltaiselta taholta tutkittua tietoa että palkosita kylä selvitään.

Ja miksei muka!?? Priorisointia tarvitaan! Ongelma on se että tähän nöyrään orjalaumaan on totuttu liikaa - jestas haluaako ne ihan palkkaakin - eikun vähättelemään ja tehopyhät väitteet kehiin : kuinka te voitte jättää potilaat heitteille ?!?

Kukahan jättää heitteille ja kenet???