Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tiedän ainakin yhden äidin, joka ei KOSKAAN kelpuuta lapselleen mitään muuta kuin UUTTA!

Vierailija
22.10.2007 |

Siis mikään, ei vaunut, rattaat, syöttötuoli, potkupotku, lelu, ei mikään saa olla toisella lapsella ollut. Kaiken pitää olla upouutta, juuri omalle lapselle ostettua. Perhekahvilassa tämän äidin ja pojan tapasin. Yhdessä ollaan kuljettu joitakin kertoja, mukava ihminen ihan, mutta tämä piirre hämmästyttää ja järkyttää minua. Että oikeasti on olemassa tällaisiä, olen luullut, että nämä ovat vain av-legendoja.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti en osta omalle lapselleni paljonkaan uutta vaatetta. Nimittäin rakastan kirpputoreilla kiertelyä ja ostan sieltä vain siistejä, tietynmerkkisiä ja tyttärelleni sopivia vaatteita. Joskus ostan myös huutonetistä. Kelpuutan kyllä nuo henkkamaukat ja lindexit mutta suosin myös elleä ja kenzoa sekä iki-ihanaa exitiä. Kaikkia löytyy kirpparilta kun jaksaa etsiä. Olen tehnyt todellisia löytöjä eikä kukaan tiedä, että vaatteet on kirppiksiltä. Tai sama se vaikka tietäiskin. Silti panostan lapseni pukeutumiseen niin paljon, että hän erottuu tarharyhmän monista huonommin puetuista lapsista. Uutena ostan yleensä ulkovaatteet ja kengät. Joskus tekee haalarilöytöjä tosin.

Vierailija
2/19 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierrätän kaiken eteenpäin, osan myyn kirppiksellä ja osan lahjoitan pelastusarmeijalle. ja vaatteet ym ovat niin hyväkuntoisia, että menevät varmasti ainakin parille lapselle vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäisille voisin sitä vastoin ehkä muutaman uuden vaatteen jo tuolla perusteella hankkiakin, jos lapsella muuten uhkana tuntea olonsa oudoksi tai hyljeksityksi luokkakavereidensa keskuudessa.

Vierailija
4/19 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on siis 8 ja jokaiselle on ollut pakko ostaa jopa uudet vaunut!

Mitään vaateita ei kierrätetä lapselta toiselle... no lelut tietenkin kulkee talossa edestakas, kun niistä on kuulemma mahdoton pitää lukua mikä on kenenkin.

Vierailija
5/19 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omat syyni tähän eikä se todellakaan liity mun " paremmuuteen" . Ihan tiedoksi vaan, että asutaan ihan kaupungin vuokrakämpässä, mies opiskelee vielä jne. Tästä on luksus kuule kaukana... :-D -2-

Vierailija
6/19 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita tai leluja joilla ei oo enää käyttöä niin niitä ei vois ottaa käyttöön koska ne ei oo uusia. jos kaikki ajattelis tolleen niin maapallo hukkus paskaan alta aikayksikön.

Vierailija
7/19 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on yksi kaveri, joka ei esim. hyväkuntoisia käytettyjä vaatteita kelpuuta. Sitten osti kuitenkin käytetyn kylpyammeen kirppikseltä!?!

Vierailija
8/19 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että juu, traumat jäi... ;-)

Vierailija
9/19 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia minua tämä ihmettyttää ja järkyttää, koska olen ajatellut, että pienten lasten äidit, jos ketkä, olisivat sen verran valveutuneita, että tietäisivät mihin tämä kulutusrumba johtaa. Mieluummin minä jättäisin omalla jälkikasvulleni puhtaan ja hyvinvoivan maapallon kuin kasan upouutena ostettuja tavaroita. Kierrättämällä pienten lasten tavaroita (joita tarvitsee vain hetken) voisimme helposti osallistua yhteisiin talkoisiin sen puolesta, että saisimme ilmastonmuutosta torjuttua. Se on pieni teko, eikä yksistään pelasta maapalloa, mutta on kuitenkin konkreettinen asia, jota voimme tehdä ja samalla antaa hyvän esimerkin lapsillemme.

Vierailija
10/19 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikimaailmassa käyttäisi! En ole elämässäni kertaakaan edes käynyt jossain kirpputorilla!!

Vierailija
11/19 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole eikä tule.

Vierailija
12/19 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan käyttää vaatteita useammalla lapsella eli aikoo suurperheelliseksi tai muuten kierrättää vaatteensa. Olen todella onnellinen, että ostin esim vaununi uutena. Ne menevät pian kolmannella lapsellani. Ystäväni ovat ostaneet käytettyä, mutta ovatkin sitten joutuneet ostamaan useammat vaunut.

Vaatteita voisin ostaa kirppariltakin, mutta en sellaisia 2-3 lapsella pidetyn näköisiä ja 60 asteessa kokoajan vahvoilla pesuaineilla haalistettuja ja väärän väristen vaatteiden kanssa yhdessä pestyjä, joita olen siellä myynnissä nähnyt. Minulla ei ole aikaa yrittää löytää hyvää kirppareilta. Yritin kyllä viimeviikonloppuna ja tulos oli yksi lastenkirja eikä yhtään vaatetta.

Vierailija
13/19 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, taitaa aika monelle kehittyvän maailman lapselle jäädä traumoja elinoloistaan, paitsi niille jotka kuolevat tauteihin ja puhtaan veden puutteeseen.

Jos jotain voisi tehdä, niin yrittää edes pienentää sitä jättämäänsä ekologista jalanjälkeään, mutta ei, kun oma lapsuus on niin kätevän ankea, että se oikeuttaa nykyään tarvittaessa mihin vaan...... Ei tarvi muusta välittää, ei.

Vierailija
14/19 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunut on upouudet kun täältä ei kirpputorilta löytynyt käytettyjä ja anoppi sitten halusi jotain ostaa, mutta pääsääntöisesti kaikki muu on joltain toiselta lainattua/ kirpparilta ostettua. Onpa jotain vanhoja potkupukuja mieheni peruja, eli tosi vanhoja retrojuttuja, jotka on vielä käyttökelpoisia.

Minäkin haluan tässä ottaa esille sen, että ettekö te hyvät ihmiset, jotka koko ajan ostatte jotain uutta ajattele lapsenne tulevaisuutta lainkaan? Ilmastonmuutos on ihan oikeasti totta.

Vierailija
15/19 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No, taitaa aika monelle kehittyvän maailman lapselle jäädä traumoja elinoloistaan, paitsi niille jotka kuolevat tauteihin ja puhtaan veden puutteeseen.

Jos jotain voisi tehdä, niin yrittää edes pienentää sitä jättämäänsä ekologista jalanjälkeään, mutta ei, kun oma lapsuus on niin kätevän ankea, että se oikeuttaa nykyään tarvittaessa mihin vaan...... Ei tarvi muusta välittää, ei.

Tekeekö musta todella pahan ihmisen se, että ostan lapsilleni kaiken uutena?? Meillä ei kuitenkaan autoilla, syömme ainoastaan luomua (jopa kasvatamme itse), kierrätämme paljon, jopa ne uutena ostetut lastentarvikkeet ym. Meillä ei ole käytetty ainuttakaan kertakäyttövaippaa jne. Voitko kuvitella... ;-) Paha, paha minä.

Vierailija
16/19 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois pantava teollisuuden päästöt ruotuun, eikä kytätä ostaako perheenäiti kaupasta paperi- vai muovikassin.

Vierailija
17/19 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän iltatähdellä kanssa kaikki uutena ostettua, ei ole lähipiirissä enää pieniä lapsia ja kirpputoreille ei tule lähdettyä.

sitäpaitsi ei ole mitään kierrätettävää jos joku ei ensin osta uutena.

nämä meidän tarvikkeet lähtee kyllä sitten kiertoon yhteen ensi- ja turvakotiin, joten eivät mene roskiin...

Vierailija
18/19 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teollisuutta on, koska ihmiset ostavat... tuliko mieleesi?

Jos 10 000 vanhempaa ostaa lapselleen kaiken uutena, niin minkälaisen jätekasan luulet siitä syntyvän.

Jos nämä 10 000 vanhempaa jättäisivät ostamatta, myös teollisuus vähenisi ja ilmastonmuutos pienenisi. Ja sitten kun tää 10 000 on kuitenkin aika vähän, paljonkohan ihmisiä asuu näissä rikkaiss valtioissa, joissa on varaa tuhlata...

Vierailija
19/19 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meidän esikoinen syntyi, ei lähipiirissä ollut pieniä vauvaja tai lapsia joilta olisi vaatteita tai tavaroita saanut. Yksi vanhempi sukulaistäti sitten raahasi tyttärensä lapsilta näiden vanhoja vaatteita ja riikinäisiä leluja meille. nämä lapset olivat tuolloin 8-13v ja saaneet aikanaan kaikki vaatteensa jostain käytettyinä. Eli siis olivat tuossa vaiheessa venyneitä, vanuneita, nukkaisia, reikäisiä, tahraisia vaatteita. Lelut myös aikanaan heille kierrätettyjä ja jokainen jollain lailla rikki, monet useallakin tavalla. Suoraansanottuna meille ei noista käytetyistä vaatteista ja tavaroista ollut mitään iloa ja lopulta jouduimme sanomaan tädille ettemmä tarvitse näitä lahjoitksia. Täti tietysti tästä loukkaantui ja piti meitä hirveän ylpeinä ja turhamaisina kun emme kelpuuttaneet mitään käyettyä.

Paljon ostimmekin uutena koska haaveissa oli useampi lapsi. Nyt on kaksi omaa lasta ja valtaosa vauvanvaatteita ja tavaroista kierrossa , jopa toisessa vauvaperheessä jälkeemme. Nyt raskaustesti näytti juuri plussaa, eli tämä tuleva, jos mukana pysyy loppuunasti, onkin sitten monien vauvatavaroiden ja vaatteiden osalta se viides lapsi joka niitä käyttää, eli kai se ekologisuus tuossa jollain lailla toteutuu vaikka paljon uutena ostettiin? Ja juu, nykyään ollaan löydetty pari tuttavaperhettä joilta saadaan/ostetaan meidän lapsille vaatteita ja tavaroita, samoin kirppiksiltä tekee välillä löytöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä