Nyt ennätystä hakemaan! Synnytyksen kesto!
Jos lasketaan ekasta supistuksesta syntymään. Mulla 3h 25 min,ponnistus 15 minuuttia.
Kommentit (27)
nopeempi kun sairaalaankin matkaa reilu 50km)Suoraan sängylle ja ponnistamaan.
yksi synnytyksistä puoli tuntia tai jotain--kätilö ei kerinnyt katsoa kelloa :) niin jäi tarkka aika uupumaan
supistukset ja lapsiveden meno
vauva maailmaan 45 tuntia 38 minuttia myöhemmin :o)
Eli lapsiveden meno ja eka supistus-lapsen syntymä 61 tuntia. Vähän venyi. Sektioon sitten lopulta päättyikin.
tiedetty. Uskomatonta ettei lääkäri pystynyt muuten arvioimaan edes oikeaa kuukautta...
Tohkeissaan kilpailette synnytysten pituuksilla ja sit tulee joku, joka vetää kyllä pohjat kaikelle! *jään keräilemään itseäni*
kaikenlaisten ongelmien vuoksi päädyttiin lopulta kylläkin sektioon, mutta noin kauan yritin synnyttää
Tiistaina lähdin supistelujen vuoksi sairaalaan. Supistukset olivat 3 min välein säännöllisesti ja vaan odoteltiin synnytyssalin vapautumista. Ja kas, yhtäkkiä supparit lopahti. Yön olin siellä tarkkailussa ja aamulla kotiin. Viikon päästä tuli uusi suppariaalto ja tällä kertaa sairaalaan päästyä lapsi oli ulkona 30 minuutissa siitä, kun synnytyssaliin kävelin, silloin meniinkin kiiruulla suoraan autosta synnytyssaliin.
Oisko toi sitten ollut jotain viikon ap:n laskutapojen mukaan. Voitinko?
tuli kiire (olin kotona kun tuli tunne, että pakko ponnistaa). Luojan kiitos asutaan sairaalan vieressä, matkaa 300 metriä
Mun synnytykset eka 3h 20min
toka 4h 15min
kolmas 5h30min
neljäs 1h30min
Supistukset ei kuitenkaan onneksi alkaneet kun vasta sairaalassa, sillä muuten en ikinä olisi sinne ehtinytkään:)
Sairaalaan lähdin siis sen vuoksi kun lapsivesi meni kotona, mutta silloin ei vielä onneksi tullut yhtään supistusta! Noita supistuksia kun ei koko synnytyksen aikana ehtinyt tulla 6 enempää kun poika oli jo maailmassa:)
ensimmäinen 2,5 vrk, juuri kun piti lähteä sektioon päätti syntyä alakautta. Koko tuon ajan olin salissa ja supistukset päällä, lapsivesien menosta syntymiseen kesti 28 h, ponnistusvaihe 8 min
toinen kesti sitten vähemmän 23 h, ponnistusvaihe 4 min
kolmas 2,5 h (vesien menosta 22 h - syntyi 3 vkoa etuajassa, sairaalassa jouduttiin sitten käynnistämään ja siitä tuo 2,5 h, ponnistusvaihe 2 min - loppu oli syöksysynnytystä)
Jos saisin neljännen, niin ponnistusvaihe olisi varmaan 1 min
meinannut ehtiä " tarvikepakettiaan" avaamaan kun lapsonen oli jo maailmassa. Eli alle 3 h. supistusten alusta.
Mulla oli 6h30min