Mitä jos irtisanomisten aikaa sairaanhoitaja itse sairastuu?
Tai loukkaantuu vakavasti?
Mitä jos jotain tapahtuu hänen lapselleen tai omaiselleen? Onko mahdollista että sairaanhoitaja vain kylmästi hakee tarvikkeet varastosta ja hoitaa lastaan?
Kommentit (30)
Yhdessä päivässä olisi Suomi sekaisin jos 12 800 hoitajaa irtisanoutuisi.
Nyt on kuntien ja valtion aika tulla vastaan neuvotteluissa, Tehyllä on todella vahva ase nyt kädessä. Aiemmin lakolla ei ole ollut mitään vaikutusta joten nyt on jotenkin järeämmin todistettava hoitajien tarpeellisuus. Ja kuka kissan hännän nostaisi jos ei kissa itse...
" Työn rasittavuus poistuu vain lisäväkeä palkkaamalla ja se miksi kunnat eivät ole siinä onnistuneet johtuu siitä, että hoitajia ei yksinkertaisesti ole. Jos palkka on parempi voi jopa olla hakijoita avonaisiin paikkoihin...
[/quote]
"
Ja mitenkähän niitä avonaisia paikkoja tulee, kun kunnat eivät kykene maksamaan edes entisten hoitajien uusia korotettuja palkkoja??
Ette usko, mutta minäkin arvostan sairaanhoitajien työtä, mutta liika on aina liikaa.
T:sama 23, joka on itsekkin mielestään tosi tärkeässä kolmivuorotyössä ja vastuullisessakin mielestäni (lastensuojelu) ja muuten pienemmällä palkalla.
Sairaanhoitajan on aina vaan uhrauduttava, sairaat eivät lopu koskaan.
Tottahan se, on että jonkunlainen kutsumus on oltava, että tätä työtä tekee. Vastuu ja työpaineet ovat kasaantuneet ja kasvaneet vuosien mittaan. NYT LOPPUI. Minä olen esim. kouluttautunut kahteen erikoisalaan ihan omalla ajalla ja rahalla, yhteensä kaksi vuotta.
Sekään ei näy palkassa yhtään. Mutta joudun tarvittaessa neuvomaan muita osastoja. Minulle on luvattu tähän jopa puoli päivää viikossa työaikaa, mutta käytännössä apua tarvitaan ainakin kaksi päivää viikossa. Eli ylitöiksi menee usein ja niitä ei saa tehdä, nii hyväntekeväisyyteen menee...EI ENÄÄ.
Vierailija:
kun ajattelen ystävääni, jonka lapsi henkihieverissä odottaa leikkausta ja hyvää hoitoa!Ja toista jonka vanhemmilla on tosi paha olla kun leikkauksen ajankohta tosi epävarmaa...
Eikö sinulla olisi vastaavassa tilanteessa?
Ja ei yhtä ihmistä voi syyttää noin isosta asiasta vaan syytän kyllä kaikkia jotka tähän mukaan lähtevät Kataisen lisäksi!!
Olisit itse lukenut sairaanhoitajaksi ja hoitaisit ystäviäsi pienellä palkalla, ääliö! Syytä itseäsi.
Ensinnäkin sinulle joka kysyit että asutaanko ilmaiseksi; Oletko joskus kuullut ilmaisista työsuhdeasunnoista??? Kyllä niistä maksetaan vuokraa, ja ihan reilua sellaista. Itse asun kaupungin työsuhdeasunnosa (23m2) josta maksan reilut 500euroa kuussa. Ilmaistako???
Ja toisekseen tiedoksi niille jotka syyttävät hoitajia ihmisten heitteillejätöstä; kukaan hoitaja ei ole velvollinen pysymään huonoin työehdoin paskassa työssään. Kyllä se on työnantaja joka syyllistyy heitteillejättöön jos ei ahneuksissaan kykene huolehtimaan hoidon järjestämisestä sitä tarvitseville.
Ja mistä lähtien on ollut sellaisia ammatteja mistä ei saa irtisanoutua? Onko niitä muitakin kuin sairaanhoitaja? Kysyn ihan vain siksi etten nyt ainakaan sitten sellaiseen ammattiin siirry, kun kohta menetän tuon sairaanhoitajan työpaikkani (ja ilmaisen asuntoni). Sillä tokihan hyvinpalkattuun ja kevyeen työhöni, jossa ei tarvitse kuin istua kahvihuoneessa kynsiä viilailemassa, on satoja pyrkijöitä heti sitten kun irtisanoudun, ainakin mikäli av-mammoja on uskominen *nauraa*.
Kuinka voi olla mahdollista? Vai teetkö lastensuojelussa " hoitotöitä" . Ihan yhtälailla kuin laki velvoittaa lastesuojelun toimintaa määrittelee se myös sairaanhoitoa. Laissa on määritelty, että kiireellistä hoitoa on aina saatava. Kenenkään henkeä ei yhteiskunnalla ole oikeutta " uhrata" missään työtaisteluissa. Tämän työtaistelun toinen osapuolihan on " yhteiskunta" . Kyllä tuttavaperheesi lapsi saa leikkauksen, jos hän sen tarvitsee. Leikkauksen tarpeen määrittelee hoitoa antava lääkäri, jolla on juridinen vastuu antamastaan hoidosta. Hän ei voi vierittää syytä hoitajille.
Vierailija:
Kuinka voi olla mahdollista? Vai teetkö lastensuojelussa " hoitotöitä" . Ihan yhtälailla kuin laki velvoittaa lastesuojelun toimintaa määrittelee se myös sairaanhoitoa. Laissa on määritelty, että kiireellistä hoitoa on aina saatava. Kenenkään henkeä ei yhteiskunnalla ole oikeutta " uhrata" missään työtaisteluissa. Tämän työtaistelun toinen osapuolihan on " yhteiskunta" . Kyllä tuttavaperheesi lapsi saa leikkauksen, jos hän sen tarvitsee. Leikkauksen tarpeen määrittelee hoitoa antava lääkäri, jolla on juridinen vastuu antamastaan hoidosta. Hän ei voi vierittää syytä hoitajille.
Ai se irtisanominen ei vaikutakaan mihinkään, ok no sit kaikki hyvin. Mä kun luulin että sillä on vaikutusta, mut miksi ne hoitsut lakkoilee jos se ei vaikutakkaan mihinkään...? Mietippä sitä!
eli niillä hoitajilla joilla sellainen on ei olisi mitään valittamista pienestä palkasta mutta tuskin edes haluavatkaan irtisanoutua, jos pelko että menee asunto samalla.
työsuhdeasuntoja j, hoitajille, lääkäreille, muillekin shp:n ja kaupungin palveluksessa oleville jonkin verran tarjolla. Ainakin täällä Joensuussa on.
Tämä keskustelu on ihan kuin kantaisi kaivoon vettä.