Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1) Lähihoitajan 1-vuorotyöt 2) Luokaopettaja

13.10.2007 |

Hei,

1) Minua kiinnostaisi työ vanhusten, lastensuojelun tai nuorison parissa. Kätevintä olisi kai aloittaa lähihoitajakoulutuksella (olen yo, mutta ko. aloilta ei työkokemusta)? MUTTA olen yksinhuoltaja ja minulla on ollut unihäiriöitä joskus, joten en sovellu vuorotyöhön.

Onko sellaisia lähihoitajan töitä ko. aloilla, joita voisi tehdä yhdessä (päivä)vuorossa? Ja millaiset palkat näissä toimissa on?

2) Toinen haaveammattini on aina ollut opettaja. Harmittaa etten nuorena pyrkinyt yliopistoon lukemaan ko. ammattiin. Ajattelin, että voisin tutustua opettajan työhön ennen mahdollista opiskelemaan lähtemistä. Kuinka helposti opettajaksi otetaan ei-päteviä ja mikä on palkka tuolloin? Ala-astetta olen ajatellut. Jos pääsisin ensin kokeilemaan työtä, niin voisin sitten mennä avoimeen yliopistoon ja jonkun ajan päästä pyrkiä okl:ään.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minä voisin vinkata, että yksi hyvä reitti voisi olla hakeutua koulunkäyntiavustajaksi esim. oppisopimuksella tai en tiedä työtilanteesta, voistko päästä muutenkin. Työajat ovat säännölliset eikä ole vuorotyötä.

Siinä saisit nähdä läheltä opettajan työtä ja keräisit samalla pisteitä okl:n pääsykokeisiin.

Vierailija
2/3 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinna lasten kasvatuspuolella, esim. päiväkodissa tai jalkahoitajan työssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. terveyskeskuksessa taikka kotihoidossa. Olen itse ollut kotihoidossa töissä ennen äitiyslomaa ja kerroin töihin mennessäni, että haluan tehdä vain aamuvuoroa ja se onnistui hyvin. Tein kyllä viikonloppuja, koska haluan vapaapäiviä viikolle, mutta meillä oli myös ihmisiä, jotka tekivät pelkää ma-pe aamuvuoroa. Innokkaita iltavuoron tekijöitä on aina.