Muita jotka joutuu imettään aina molemmista rinnoista?
Meidän pojulle ei riitä yksi rinta kerrallaan ja joudun aina imettää molemmat. Kasvaa hiukan nihkeästi. Alkuun riiti yksi mut nykyään tekee niin et ottaa ekasta ne helpot etumaidot, sit pitää siirtää toiselle josta tekee saman ja saattaa välillä jaksaa pidempäänkin imeä. Mietin vain riittääkö maito kun aina pitää molemmat imettää??? Muita? Onko maito riittänyt? Täysimetystä nyt tarkoitan.
Kommentit (12)
Kiinnostaisi tietää onko muut jatkaneet täysimetyksellä ja miten kauan? Oma vauva siis vasta 3kk.
ap
Oli ihanan pullukka vauva mutta neuvolasta sanottiin että jos rintamaidolla on pullukka niin ei haittaa pätkääkään, saa ollakin :) eri asia sitten kun siirrytään kiinteisiin.
suosittelivatkin neuvolassa, että alkaisin totuttelemaan soseita 5 kk iästä. Kävin keskimääräistä tiheämmin punnituttamassa vauvaani neuolassa.
Äidinmaidonkorvikkeen antamista eivät sensijaan suositellet antamaan. Ensimmäistä imettäessäsi teet " pohjatyön" . Toisen imettäminen voi olla jo helppoa, kun rinnat ovat valmiimmat. Ainakin minulla oli.
Meilläkin poika kasvaa siis juuri ja juuri tarpeeksi. Välillä on aikoja et alle 100g/vko ja välillä sitten yli 200g/vko. Joka tapauksessa hintsusti.
Poika on siis reilu 3kk ja toivon että ainakin tän kuukauden selviäis täysimetyksellä... Ei poika varmaan nälkäiseksi jää, ainakaan kovin usein, tissit syötyään ja tuntuu selviävän sillä, kun ei kerta yhtään useammin tissiä huoli. Korviketta en kanssa tahdo antaa kun esikoisella puhkesi paha allergia silloin. Hänenkään kanssa maito ei oikein riittänyt mutta ehkä nämä vaan on pienikasvuisia.
Onkos muita vielä? Rinnat ei myös KOSKAAN tunnu esim. pinkeiltä.
Minä imetin alusta loppuun saakka kolmea lastani molemmat rinnat tyhjiksi joka kerta. Ei tullut mieleenikään imettää vain toista. Jokainen kasvoi tavallaan. Runsas imetys myös aktivoi rintoja, tyhjentämättömyys passivoi maidontuotantoa.
Siksi tässä nyt pohdin onko maitoa turhan vähän kun yksi rinta ei enää riitä (jossain vaiheessa riitti)
ap
Minä ihmettelen samaa kuin 10. Minä imetin aina molemmista, eikä sekään riittänyt..
tyttö 4 kk ja täysimetyksellä. Kasvanut juuri ja juuri riittävästi, eli n, 130 g/viikko keskimäärin. Mutta sehän riittää mainiosti, ei kaikkien tarvii olla jytkyjä! Kuukauden päästä ehkä aletaan maistella kiinteitä.
Muuten, itse asiassa ne kasvukäyrät eivät ole " korvikelapsilla tehtyjä" kuten joku väitti, vaan kaikkien lasten keskiarvoja, siis korviketta saavat+täysimetyksellä olevat.
kerralla. Siis jos vain vauva huolii vielä toista rintaa ensimmäisen jälkeen. Mulla nimittäin ongelmana se, että kun syötän toisesta rinnasta niin toinen rinta tippasee maitoa samaan aikaan. Mukavampaa kun saan myös toista rintaa vähän tyhjemmäksi. Viime yönä vauva huoli vain yhden rinnan ensimmäisellä syötöllä. Seuraavalla syötöllä edellisellä kerralla syömättä jäänyt rinta olikin jo niin täynnä että kun aloin syöttämään siitä maitoa ruutasi kaarella pitkin tyynyliinaa, lakanaa ja vauvan kasvoja :( (Eli pestävää tuli.)
Se että jotkut syöttää vain yhden rinnan kerrallaan ei välttämättä kerro siitä että heillä olisi enemmän maitoa tarjolla, ehkä heidän rintansa ja elimistönsä ovat vain tottuneet siihen tahtiin että maitoa tarvitaan vain yhdessä rinnassa kerrallaan.
AP, tärkein mittari sille saako lapsesi riittävästi maitoa on se, kuinka tyytyväinen vauvasi on sekä se että kasvaako vauva normaalisti.
Mietin vain että kun imee molemmista pikaisesti niin saako sitten liikaa sitä kuuluisaa " etumaitoa" ja siksi kasvu hintsua??????
Onko muuten muita jotka ei tarvi ikinä (alun jälkeen) esim. liivinsuojia? Herumisen alkaessa ei todellakaan toisesta rinnasta valu enää ollenkaan maitoa.
yhden imetyksen aikana. Ei ole maito loppunut, anna imeä niiin paljon kuin haluaa, sillä juuri se imetys takaa sen maidon tulon jatkuvuuden. Olen itse nyt imettänyt tällä tekniikalla kohta jo vuoden, eikä ole siis maito loppunut, saati loppumassa. Ne kasvukäyrät on tehty korvikelapsien kasvua seuraten, ja täysimetetty kasvbaa erilailla, joten en olisi tuosta kasvusta niin huolissani, jos lapsi on tyytyväinen, ja vaippoja kuluu, hän varmasti saa tarpeeksi maitoa.