Mieheni aikoo tehdä lapsillemme isyystestin..
Meillä kaksi pientä lasta. Ollaan oltu naimisissa alle 10v. Esikoinen oli ns. vahinkoraskaus, ainakin miehelleni, hän ei ymmärtänyt että jos ei käytä ehkäisyä niin voi käydä niin.
No, joka tapauksessa, mieheni järkyttyi ensimmäisestä raskaudesta, väitti ettei voi saada lapsia. Tämä perustui siihen ettei ollut aina käyttänyt ehkäisyä ex-tyttöystävän kanssa ja tämä ei tullut raskaaksi.
Minulla oli silloin huonot/olemattomat välit anoppiini, hän sitten syötti mieheni päähän: " Onko lapsi edes sinun?" -ajatuksen.
Asiasta päästiin yli, mieheni uskoi minua, ainakin luulin niin.
Kakkonen tekemällä tehtiin yhdessä seuraamalla kiertoa ym. Tulin raskaaksi helposti, toisesta kierrosta.
Nyt kun esikoinen on kohta 4v ja kohta 2v niin mieheni erään riidan yhteydessä sanoi että " Onko lapset edes minun?" . Just joo, sanoin että siitä vaan testiä tekemään ja etsin netistä isyystestin tilaussivun.
Mieheni on valmis maksamaan 450¿ isyystesteistä, niin vähän hän minuun luottaa.
Meillä on ihan ok avioliitto, riitoja aiheuttaa lähinnä raha ja se ettei mieheni ole juurikaan kotona (reissuhommissa), sekä mieheni kärsimättömyys lastenkasvatuksessa.
MITEN TE SUHTAUTUISITTE? Mitä nyt teen, lapset ovat 100% mieheni mutta kuinka suhtautua mieheeni tämän jälkeen?
Tekisi mieleni jopa erota...
Kommentit (62)
aivan järkky mies :(
Itse en pystyisi jatkamaan suhdetta tuollaisen jälkeen. Kertoo paljon miehen tunne-elämästä, jos hän pohtii lasten " hylkäämistä" , siis vaikka ne eivät hänen olisikaan. Hänhän on ollut osana lasten arkea vuosikaudet. Järkyttävää :(
Olisikohan tässä jotain muuta taustalla myös? Kuten juuri se että hän pettäisi sinua tms, projisoi tällä tavalla syyllisyytensä suhun?
Hieman epäilin kun on kerran reissuhommissa ja kysyinkin asiasta mieheltäni. Vastausten perusteella olen taipuvainen luottamaan häneen.
Mutta hänestä on tullut mustasukkainen ja hän epäilee minua. Taitaa johtua siitä kun en enää ole vain kotona lasten kanssa vaan jatkoin opiskeluja ->Nyt minulla on enemmän sosiaalisia kontakteja, en pyöri vain " mamma-piireissä" .
Ap
Ja rivien välistä kyllä luin teillä muutakin henkistä väkivaltaa. Ei tollanen mies voi olla rakastava isä lapsilleen! Ihan vainoharhainen. Haluaa vaan pois. Tuskin tulee eron jälkeen pitämään lapsiinne yhteyttä. Mutta mieti sitä, miten pahalta tuntuu asua sellaisen isän kanssa, jonka ei ole turvalinen ja luotettava? Tee lapsillesi palvelus, eroa ja etsi lapsille korvaavia miehenmalleja esim. pienperheyhdistyksen kautta, jos mies lakoaa.
Itse antaisin miehen tehdä testit ja silti muuttaisin pois lasten kanssa. En voisi luotta enkä varsinkaan elämään se kanssa, että minuun ei luoteta.
Lapsellinen ajatus ehkä, mutta jotenkin ' siinäpä saisi' kun asuisi reissujensa välissä tyhjässä talossa, kun vaimo ja takuulla biologiset lapset ovat miehen oman tyhmyyden vuoksi jättäneet hänet.
Olen aivan sekaisin, järki sanoo että pitäisi heti erota mutta onko sekään oikea ratkaisu..
Toisaalta, voiko tuollainen mies muuttua koskaan järkeväksi?
Ap
ja tuloksen jälkeen lyö eropaperit kouraan ja sano siinä palkinto luottamuksesta vaimoasi kohtaan.
eilen Googletin kansanterveyslaitoksen sivuilta noita hintoja kun joku kyseli.
Tarvitaan molempien huoltajien suostumus testin tekemiseen.
Lääkäri ottaa verinäytteet ja henkilöllisyys pitää todistaa kun näytettä annetaan. Menkää kaikki kerralla kokeisiin. MIelestäni sinun tulee nähdä että häneltä otetaan verinäytteet ettei laita sinne jotakuta muuta omilla papereillaan.
Anna äijän maksaa ne testit ja sen jälkeen ero vireille.
En jäisi tuollaiseen suhteeseen missä mies on vainoharhainen.
Olin avoliitossa ja erottiin kun odotin toista lastamme, ero tapahtui miehen uskottomuuden takia. Exällä oli pokkaa epäillä isyyttään tyyliin onko se edes minun.
Olin kuin puulla päähän lyöty sillä hänhän se oli uskoton enkä minä.
Testit tehtiin jo ensimmäisestä koska päätin että asia on tutkittava ettei tule turhia epäluuloja ja sitten toisen synnyttyä oltiin erottu ja tehtiin isyyden selvittäminen. Jos ei olla avioliitossa niin isyyden selvityksen tilaa lastenvalvoja ja siitä ei tule osapuolille kustannuksia, menee kunnan piikkiin.
Ei ollut epäilystäkään itselläni että kyseinen mies ei olisi isä, petturille heräsi epäilyksiä josko minäkin olisin maistanut aidan toiselta puolelta vihreämpää ruohoa.
Herää epäily että miehesi on uskoton.
En oikeastaan ymmärrä näiden aikaisempien testaajien vastauksia. Ajatelkaa nyt, mies joutuu olemaan isyytensä kanssa täysin naisen antamien tietojen varassa, kun nainen voi olla 99,99% varma siitä että lapsi on juuri hänen omansa.
Miettikääpäs jos tilanne olisi toisin päin? Testistä ei ole mitään haittaa kenellekään, jos siitä ei varta vasten halua tehdä luottamuskysymystä.
Itselläni on lapsi ulkomaalaisen miehen kanssa, ja lapsi ei muistuta häntä tippaakaan. Mies ei ole koskaan ehdottanut isyystestiä, vaikka olisi mielestäni voinut sitä hyvin vaatia. Koska minä olen täysin varma hänen isyydestään, ei minulla olisi ollut mitään ongelmaa teettää testiä hänen mielenrauhansa vuoksi.
oli vahinko eli et osannut huolehtia ehkäisystä. Miten miehesi voisi olla varma, että lapsi on hänen siittämänsä?
http: //www. mammaksi. fi/index. php?cPath=55&gclid=CPPEy7iC6Y4CFQEGEAod6l_JKg
Toki se sitten ei ole virallinen, se täytyy tehdä asianmukaisten labrojen kautta.
Mutta miehelleni riittää kun tekee kotitestit, tulee maksamaan yht. 450¿.
Vierailija:
oli vahinko eli et osannut huolehtia ehkäisystä. Miten miehesi voisi olla varma, että lapsi on hänen siittämänsä?
Ja tähän mieheni suostui, hänen vastuullaan tuo kondomin käyttö tavallaan oli.
Ap
hmetyttää, millainen ihminen rakentaa vuosia suhdetta lapsiin ja sitten alkaa vetää mattoa alta. Meni syteen tai saveen niin jotain peruuttamatonta tapahtuu.
Inhimillisintä olisi, että halulliset ottaa testit heti synnytyslaitoksella ja sen jälkeen pulinat pois.
Näin naisena tietysti helppo puhua, koska nukutuksessa tapahtuvaa keisarinleikkausta lukuunottamatta nykyinen vierihoitokulttuuri antaa aika hyvät takeet siitä, että omista sisuksista puristettu piltti on oma.
kyllä minun puolisoni luottaa minuun ja tietää, että en petä häntä. Samoin kuin minä tiedän, että hän ei petä minua. Mun mielestä isyystestin pyytäminen on vain tapa keksiä jotain ilkeilyä tms. Ellei siis kyseessä ole sellainen tapaus, jossa isä voisi epäillä... mutta tässä ainakaan ap:n tilanteessa näin ei kyllä mielestäni ole.
Mutta miksi hän ei ole vaatinut testejä aiemmin? Heti kun lapset ovat syntyneet? Sitä en voi käsittää.
Ap
Ensinnäkin, tuo on ihan totta, että on tavallaan aika kova juttu vaatia miestä luottamaan vain naisen sanaan, että lapsi on varmasti hänen (jos epäilyä on ilmassa). Varsinkin, kun tilastot kertovat aika karua totuutta.
Toinen juttu on se, että mies voi riidelleessään vaatia isyystestiä loukatakseen sinua, vaikka pohjimmiltaan ehkä ei epäilekään asiaa. Tai ehkä epäily ei johdu sinusta, vaan heikosta itsetunnosta (olenko minä saanut aikaan todella lapsia?).
Arvelen, että miehen ja naisen logiikka voivat riidellessä olla aika erilaisia: ei mies ehkä todella ajattele lapsia lapsina riidelleessään vaan vain riidan ykstyiskohtina.
Vierailija:
Mutta miksi hän ei ole vaatinut testejä aiemmin? Heti kun lapset ovat syntyneet? Sitä en voi käsittää.Ap
Ehkä hän on miettinyt asiaa useamman vuoden ajan eikä nyt enää kestä epätietoisuutta asiasta.
Vierailija:
Kun muistaakseni isyyttä ei voi purkaa jos lapsi on yli 3v?? No, sanoin miehelleni että jos sellainen kuvitteellinen tilanne olisi niin suostuisin isyyden purkamiseen, ei tarvi olla rahasta huolissaan..
Hän e osannut olla ollenkaan huolissaan esikoisesta, mitä sellainen tilanne lapselle aiheuttaisi..
Ap