Hyvää perjantaita JOULUKUISET!
Heippa vaan, onko kaikilla paljon hommia, kun ei kukaan ole pinoa pystyttänyt?
Meillä oli tosi raju myrsky koko yön ja nyt just vasta palasivat sähköt. Lapsia en vienyt eskariin, kun vasta sen aloittivat ja olisi voinut olla liian jännää olla koulussa myrskyn aikaan.
Meillä vissiin toimii kaikki sähköllä, vettäkään ei tule, eikä autotallin ovi tai pihan puomi aukea helposti jos sähköt katkee. Asutaan vielä 6krs. kattohuoneistossa, eihän hissikään silloin toimi. Kyllä tässä on ihan avuton, jos isompaakin tulisi. Täällä vielä noi sähkökatkokset ovat kovin yleisiä syksyisin, useamman kerran ollaan raahattu lapset ja viikon ruokaostokset autohallista, eli yhteensä 8krs. Hyvää jumppaa :)
Vauva taitaa olla raivotarjonnassa, eikä enää poikittain. Ensi viikolla on neuvola, varmuuden saan varmaan sitten siellä. Nämä meidän lapset ovat olleet niin isoja, että tila loppuu kovin aikaisessa vaiheessa ja vähän jo huoletti, että jos ei kohta käänny, ei ehkä enää mahdukaan pää lantioon. Niin kävi esikoisen kanssa, kun käytin tukivyötä töiden takia aika myöhäiseen vaiheeseen, eikä esikoinen enää mahtunut laskeutumaan tarpeeksi vaikka oli kyllä jo kääntynyt ja jouduttiin synnytyksessä kiireelliseen sektioon kun pää jäi jumiin mun luihin.
Olo on ihmeen hyvä, ei mitään mainittavaa. Säiden viiletessä ajattelin käydä ostamassa tukisukat, ettei tulisi suonikohjuja jalkoihin.
Ihanaa kun ilma on myrskyn jälkeen raikas! Jospa sitä uskaltaisi suihkun kautta jo ulos.
Doshijas ja Nuppuliini rv.27-28? Pitääkin tarkistaa.
Kommentit (7)
Täällä vain satanut kaatamalla yöllä ja vielä aamullakin, mutta nyt välillä jo paistaakin.
Masussa ollaan edelleen liikkeistä päätellen jalat edellä tulossa.. mutta eilen jo onneksi liikkunut enemmän päivälläkin, vai olikohan mulla liikaa aikaa kuulostella liikkeitä eilen.. : ) mutta hyvä niin, että liikkuupi. Tosin yöllä oli taas ne potkuharjoittelut, taitaa olla tulossa sellainen yöeläjä..
Närästystä vaihtelevasti, ei onneksi joka ilta. Pitäis tarkemmin kattoa mitä suuhunsa pistää. Eilen sai meidän vaavi ekan bodyn, oli pakko ostaa kun ostin tytölle punasen ja oli samanlainen vaal.sinisenä koko56cm.
Tiedän jo valmiiksi, ettei se koko kauaa mene, kun tyttökin syntyessään 53cm ja meidän enkelipoika oli 54cm. Ei tuon pienempiä saa ostaakkaan.. mutta yksi ostettuna, vaikka en aio kyllä kovin ostella mitään etukäteen..
muillekin tilaa kirjoitella..
myy07 ja masuvauva 26+6 : )
Siivonnu olen suurempia kaaoksia aamun jotta kehtaa vieraan ovesta sisään päästää ;)
Aamulla soittelin sokerirasituksen tuloksia ja kaikki oli hyvin!! Eli ei tullut narahdusta =) Hemppakin oli noussu ihan itekseen.
Eilen illalla alavatsa oli taasen kovin kovin kipeä kun nukkumaan käytiin..ilm. tuo autolla ajo ei todellakaan ole enää hyvä juttu. Ei auta, rattissa ollaan silti varmaan loppuun saakka.
Aamulla saatiin kerrankin tyttöjen kanssa nukuttua puol kymppiin saakka ja jospa jaksais päivänkin paremmin.
Illalla mennään miehen kanssa kaksin kylpylään kun saatiin viime jouluna lahjakortti..pakko käyttää nyt ennenko paikat aukee ja ei enää pääse!!
masu 30+0 Aika hurjaa..
29+6 ja aika menee ihan tosi nopeasti.
yli puolet kaikista tarvikkeista on vielä hankkimatta.
olo on ollut loistava, tosin väsyttää taas normaalia enemmän.
sunnuntaina on veljen 18v synttärit, vähän kyllä harmittaa et jää juhlimiset aika vähäiseksi, ens vuonna juhlitaan sit paremmin.
supistusten kourissa, keskiviikosta asti olen ollu sairaslomalla ja levänny ja levänny ja levänny vaan eipä tunnu auttavan. aamupäivät sujuu mutta iltapäivät ja illat on todella vaikeita. samaa oli esikkoa odottaessa, en tiedä johtuuko tuosta yksisarvisesta kohdusta että alkaa tila jo loppumaan. maanantaina kävin gynellä näytillä ja ei onneksi olleet pahaa jälkeä supparit aikaan saaneet, painoarvio vauvalla n.900g ja kovasti hikkaili :)
sokerirasituksessa kävin myöskin keskiviikkona ja voi kaamee mitä litkua se oli. sitä kirkasta, huh huh. viimeksi oli sitä colannäköstä ja ei se mun mielestä hirveen kamalaa ollu, mut tämä oli. jännityksellä odotan ensi keskiviikon neuvolaa ja sitä että mikä saarna sieltä sitten tuleekaan, eka arvo on siinäjasiinä, harmittaa ku menin edellisenä päivän suklaata syömään vaikken oo koko raskauden aikana aikaisemmin syönyt. mutta ei auta voivotella, ja onhan se toisaalta hyvä että tulee ilmi jos on sokruissa häikkää. samalla reissulla otettin tuolta alakerrasta kaikenmaailman näytteitä noitten suppareiden takia, tulokset tulee joskus. hb oli kuukaudessa laskenut 144-128 että ei ihme jos meinaa väsyttää.
maha tuli kunnolla esiin parisen viikkoa sitten ja nyt tuntuu että kyllä sitä riittääkin ja tää on vasta alkusoittoa, painoa ei oo edelleenkään tullu ku ehkä se 1,5-2kg koko aikana vaan saa sitä vartioidakkin, nytkun ei ees pääse enää senkään vertaa liikkumaan.
tulipahan omanapaista valitusta, soriii, mut nyt tuntuu että kaikki kaatuu päälle...
tamatu+ihme rv 26(tasan)
Olen tehnyt pitkään taustavakoilua, nyt aattelin raapustaa jotain kuulumisia.
Käytiin 4d-uä:ssä, ja oli meidän molempien mielestä rahan arvoinen juttu. Hiukan ku viitti nuuskia, niin hinta putosi parisataa euroa ja matkaa tuli lisää ainoastaan muutama kilometri. Käytiin Kaarinassa yksityisellä ja oli tosi mukava lääkäri. Uä oli todellinen kokemus, ipana näytti kaikki valokuvamaiset piirteet itsestään. Hienoja kuvia saatiin sekä DVD muistoksi. Ja kaiken lisäksi nyt tietää kumpi siellä kohdussa majailee. Lääkärin sanoin " ihan selkeältä prinsessan pyllyltä tämä näyttää..."
Keskiraskauden lääkärikäynti oli keskiviikkona. Mulla sairasloma jatkuu nyt toista viikkoa, saa nähdä menenkö enää töihin. Selkään on päässy kehittymään kivannäköinen lordoosi, eikä toi hoitotyö ole helpoimmasta päästä suorittaa kun on selkä kipeä. Kaikki raskauden suhteen on ok, äiti vaan on hieman krämppä.
Mitään hankintoja en sen enempää ole tehnyt, metsästetään tässä nyt sopivia yhdistelmiä, jotka mahtuu meidän pikkuruiseen hissiin.
Lähipiirissä ollaan nyt poksahdeltu ja pienet vauvat saavat mut kyyneliin.
Vauvan painoarvio on 1100 g, ja kulkee 3900 g käyrällä. Että jöpäkkä tytteli sieltä tulossa on. No, ymmärrettävää, koska emme kumpikaan miehen kanssa ole mitään keijukaisia.
Onko muilla energia lisääntynyt? Mulla iltaväsymys on väistynyt, ja aamulla olen viimeistään kahdeksalta ylhäällä (ennen nukkunut yli puoleen päivään) ja kauhea touhuaminen päällä. Vaikka selkä on kipee niin siitä huolimatta tunnen kauheaa mielipahaa siitä, että pari kahvikuppia on keittiössä tiskaamatta.
Selän tilanne on heikko, kun parasetamoli ei auta ja Burana närästää erittäin pahasti.... Lämmin/kylmähoito ei ole näyttänyt auttavan, mutta kipugeeli on. Mitäs teidän muiden selät jaksavat?
MeikkuDeikku ja Wilmiina 28+2
Yön nukuin huonosti,mutta silti olen ollut tänään ihan virkeä,toisin kuin eilen hyvin nukutun yön jälkeen.
Mä olen siivonnut ja vaihtanut petivaatteet tänään,ja äsken kävin lasten kanssa kaupassa ostamassa viikon ruuat joka perjantaiseen tapaan. Nyt on kyllä aika väsynyt olo,kaupassa alkoi vähän tuntua päivän touhut jaloissa ja selässä ja kotimatkalla autossa vähän supisteli. Suunnittelin juuri,että painun heti saunan jälkeen kirjan kanssa sänkyyn,mies saa hoitaa tänään lapset untenmaille! =)
Mulla selkä väsyy helposti,eli alaselkään sattuu,jos on vähänkin enemmän jalkojen päällä,mutta kipu loppuu heti kun istuu tai menee makuulle.
Tänään on ollut masussa vilkasta,tuntuu että liikkeitä tuntuu ihan koko ajan,mutta hyvä vaan,ne hiljaisemmat päivät on kamalia,kun heti alkaa huolestuttamaan...
Meidän viikonloppu menee kyläilyn merkeissä,ollaan lupauduttu sekä huomenna,että sunnuntaina kahteen paikkaan kylään,nyt vähän harmittaa,että tulikin luvattua kun nyt ei ehdi olemaan kotona juuri lainkaan koko viikonloppuna. No on se tietenkin kiva nähdä kavereita,mutta ehkä vähän vähempikin kyläily riittäisi yhdelle viikonlopulle.
Himpula rv 29+3
Kastuttiin pojun kanssa läpimäräks kun lähdettiin viemään tyttöä eskariin. Karsea sade täälläkin mutta onneks ei sentään myrskyä.
Illalla meillä on tapaaminen ala-astekavereiden kanssa, joista mun lisäks kaksi saa vauvan joulukuussa! (Esikoinen kummallakin). Meitä on yhteensä 5 joten aika kova prosentuaalinen määrä ;-) !
Ihan kiva et siellä on muitakin jotka alkaa nuokkua iltakahdeksalta...! Ja pääsen autolla pois, kaveri menossa samaan suuntaan :-)
Massu on tänään taas pienempi kun eilen ;-) varmaan se vauvan asento vaikuttaa siihenkin.
Hauskaa viikonloppua!
Sintagma 26+2