Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toiset pääsee helpommalla kuin toiset? Kertokaa mulle...

Vierailija
19.09.2007 |

Hei,

Jäin vaan miettimään tuossa, kun ystäväni kertoi, että hänen omat vanhempansa aikovat osallistua heidän perheensä kuluihin joka kuukausi n. 400 ¿/kk. Itse kituutan ja kituutan ja kituutan ja tuntuu, ettei tämä lopu koskaan, no sitten, kun lapset muuttavat kotoa pois, eli aikaa menee ehkä sellainen 15 vuotta " enää" .

Joku varmaan ajattelee, että olen kateellinen. En ole, mutta toivoisin, että joskus pääsisin itsekkin edes hetken vähän helpommalla.

Kertokaa mulle, miksi elämä on näin " epäoikeudenmukaista" ? Miksi toiset saa kultalusikan suuhunsa ja toiset ei?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" voi voi, meillä on neljä lasta joista nuorin 8-vuotias, haluan hoitaa lapsemme kotona mutta kun tuota rahaa ei piru vie ole vaikka mies on aamusta yöhön töissä, kyllä ketuttaa kun nuo naapurin diplomi-insinööripariskunta osti tosta noin vaan uuden auton, tasan ei käy onnen lahjat..."

Menkää nyt aluksi vaikka töihin, se helpottaa.

Vierailija
22/24 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen kun lukiossa minulla oli ystävä, jonka äiti oli pitkäaikaistyötön ja yh. Hänen silmissään minun perheelläni meni todella hyvin. Asuttiin omakotitalossa, jossa oli peräti takkahuone, ja vanhempani maksoivat pääsykoematkani. Eikä todellakaan oltu rikkaita, mutta perusturva oli tietenkin toista luokkaa. Kai se hänestä oli vähän epäreilua, vaikka ei varsinaisesti katkera ollut.

Minkä sille sitten voi? Tehdäänkö kommunistinen vallankumous?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä aletaan?

Vierailija
24/24 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhästä yksinhuoltajaperheestä ja ikinä ei ollut rahaa mihinkään. Paras kaverini kävi ulkomailla, oli uudet vaatteet ja uudet polkupyörät, minä säästin kesätöistä 2 vuotta että sain polkupyörän joka perkele hajosi heti ensimmäisenä kesänä. Kovasti opiskelin, että sain hyvän työpaikan ja palkkaa niin, ettei tarvitsisi joka pennosta laskea. Mutta kyllä niitä ongelmia piisaa rahasta huolimatta.

Kannattaa miettiä vain asioita, jotka ovat hyvin (esim. terveet lapset, on puhdasta ja ruokaa pöydässä vaikkei aina niin terveellistä, on katto pään päällä ja esim. rakastava mies). Jos keskittyy vain huonojen asioiden vatvomiseen, ne kasvavat pään sisällä liian suuriin mittasuhteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme