Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kellä alkuraskaus oli helppo, siis ei mitään pahoinvointeja tms.?

Vierailija
22.10.2008 |

Kiva olisi kuulla sellaisiakin tarinoita, joissa alkuraskaus, esim. viikolle 16 saakka onkin ollut kuin ei olisi mitään! Eli raskautta ei ole huomannut itsessään vasta sitten kuin maha on alkanut kasvamaan. Siis tietysti on tiennyt olevansa raskaana, muttei ole mitään tuntemuksia.

Tuleeko tällaisessa alkuraskaudessa helposti tunne, että onko vauvalla kaikki hyvin ja olenkohan edes raskaana??? Kun tuntuu, että pahoinvointi yms. konkretisoi raskauden.

Kiitos vastauksista!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kipeemmät kuin kuukautisten aikaan) ja loppuvaiheessa väsymys. Hyvin meni, maha alkoi kasvaa vasta kun olin jossain 5+ kk menossa, eikä mulla tullut missään vaiheessa esim. sellaista tankeaa ankkakävelyä kuten monilla. Pääsin siis tosi helpolla.

Ja kaikki meni hyvin, tuli terve (itse asiassa tosi terve, hyvin harvoin kipeenä) ja iloinen lapsi.

Vierailija
2/7 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassakaan raskaudessa ei ollut pahoinvointia, toisessa vain yksi kuvotuksen tunne (piti jäädä bussista pois kun en ollut varma tuleeko oksennus). Väsymystä oli jonkin verran. Vatsa kasvoi kyllä niin suureksi molemmilla kerroilla, että ne kaksi viimeistä kuukautta ei ollu mitään juhlaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kerta ei sitten ollutkaan yhtä juhlaa....

Vierailija
4/7 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

. rv 32 alkoi rinnat erittää maitoa niin kipeytyivät=ainut negatiivinen raskausoire

Vierailija
5/7 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä n. viikoilla 6-8 armoton väsymys. Jossain vaiheessa myöhemmin oli vähän selkäkipua, mutta muuten raskausaika sujui loistavasti, olin hyvässä työkunnossa eikä saikulla tarvinnut olla muuta kuin kertaalleen flunssan takia. Ja meilläkin terve ja iloinen lapsi :)

Vierailija
6/7 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mulla tullut missään vaiheessa esim. sellaista tankeaa ankkakävelyä kuten monilla.

Kaverini toitottu miten kaikki tutut lyllertää, että onneksi hän ei tee sitä, ja nauroi lyllertäjille. Ja en sitten kertonut, että hänkin lyllersi :D

Vierailija
7/7 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli erittäin helppo. Ei mitään oireita, paitsi että kuukautiset jäi pois. Pahoinvointia oli kerran viikolla 16, kun vatsa oli alkanut vähän kasvaa ja söin liikaa ja sen jälkeen tuli kaikki ulos, sen yhden kerran. Sitten tajusin, että ei voi syödä liikaa liian nopeasti.

Mulla oli vielä etuistukka, joten liikkeetkin aloin tuntea vasta joskus viikoilla 25-30 eli kyllä aina odotin kovasti neuvolaa, että sai kuulla vauvan sydänäänet.

Toisessa raskaudessa olikin sitten kaikki kamalat oireet ja pahoinvointi kesti koko raskauden ajan. Ei ollut kivaa sekään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan