Olenko teistä outo, koska katkaisin pitkäaikaisen ystävyyssuhteen ystävän " anonyymin" netti-ilkeilyn vuoksi?
Ei ole minusta mitään todella rankkaa kirjoittanut, mutta jotakin kuitenkin. Eniten kuitenkin yllätyin, petyin ja järkytyin hänen nimimerkin turvin heittämänsä todella ilkeät ja asiattomat kommentit, provosoinnit yms aivan ventovieraille nimimerkillisille ihmisille. Minä en halua olla moisen ihmisen ystävä. Ystäväni ei tajunnut poinntiani, kun sanoin erehtyneeni hänen suhteensa ihmisenä enkä hyväksy hänen toimintaansa. Suuttui aluksi ja myöhemmin kiisti edes tehneensä kirjoituksia tai olevansa nimimerkin takana, vaikka tiedän olevan juuri kyseinen nimimerkki ja hän on sen aiemmin jopa myöntänyt.
Kommentit (15)
Minä voisin vetäytyä taka-alalle tuollaisessa tapauksessa, jos ystävä ei olisi kovin läheinen pitkältä ajalta, vaan joku uudempi tuttavuus. Näin ajattelisin etukäteen.
Siis jos hän olisi kirjoittanut sinusta jotakin törkeää, niin sitten. Mutta miten olet edes saanut tietää että hän on kirjottanut anonyymisti jossain?
oikeaa ystävyyttä ollutkaan. Todellinen ystävyys kestää myös toisten mogat ja tolloilut. Aito ystävä ei jätä vaikka maailma romahtaisi ympärillä.
ta ihmisestä. En halua ystäväpiiriini noin häijyjä ihmisiä, että tahallaan loukkaavat täysin syytöntä vain siksi, että haluavat " hiukan päästellä omia höyryjään" .
ap
Vierailija:
oikeaa ystävyyttä ollutkaan. Todellinen ystävyys kestää myös toisten mogat ja tolloilut. Aito ystävä ei jätä vaikka maailma romahtaisi ympärillä.
Eikä hylätä.
Jokainen joskus mogailee, kukaan ei ole täydellinen. Silloin ystävien tulisi olla tukena eikä hyljätä. Käsittämätön ajatus maailma ihmisillä on ystävyydestä.
Mutta täytyy sanoa, että arvostus tätä ihmistä kohtaan vähenisi aika radikaalisti. Itse asiassa epäilen parista kaverista, että voisivat tällaista tehdäkin. Ovat ihan kivoja tyyppejä, mutta välillä vähän lapsellisia huumorintajultaan. Tämän takia ovat pysyneet vain kavereina, todella läheisiä ystäviä meistä tuskin ikinä tulee. En vaan pysty luottamaan heihin niin paljon.
Ja mogailua tuokin on. Toiset vaan on lapsellisempia, kuin toiset ja silloin ehkä jopa kaipaavat ystävää joa osais ohjata.
siltikään en ystävääni hylkäisi.
Vierailija:
Ja mogailua tuokin on. Toiset vaan on lapsellisempia, kuin toiset ja silloin ehkä jopa kaipaavat ystävää joa osais ohjata.siltikään en ystävääni hylkäisi.
mun vanhimmat ystäväni ovat jo liki 40 vuoden takaa. edelleen ollaan yhteyksissä ja voi kuule kaikennäköistä on kestetty.
Tosin ystävyys toisille merkitsee enemmän, kuin toisille.
ihan samasta syystä. Kun luin, mitä tämä " ystävä" oli kirjoittanut sekä minusta, että muutamasta muusta ystävästään, olin todella järkyttynyt.
Selitys oli sama, että " sen hetkisissä fiiliksissä" kärjisti vähän asioita. Mulle on ihan sama, en halua enää koskaan olla tekemisissä tämän selvästi sairaan, katkeran ja kaksinaamaisen ihmisen kanssa. Tunnistin itseni helposti, kuin myös ne muut hänen tuttunsa. Kukaan ei pidä häntä enää minään, ei arvosta lainkaan, ja sellaisen ystäväkään on turha olla, joka ajattelee noin ilkeästi ja vääristelee asioita, jopa valehtelee jonkun muka " anonyymiuden" takana. Ymmärrän sua siis erittäin hyvin.
naurua, osoittaa minulle aivan uuden ja kamalan puolen ystävänä pitämästäni henkilöstä enkä tätä kamalaa puolta halua elämääni.
Aivan sama millä välineellä tai menetelmällä loanheitto on tehty, ihan yhtä häijyä ja julmaa se on olkoot kohde kuka tahansa. Toi maho lehmä -juttu oli se viimeinen niitti.
ap
Vierailija:
Minä voisin vetäytyä taka-alalle tuollaisessa tapauksessa, jos ystävä ei olisi kovin läheinen pitkältä ajalta, vaan joku uudempi tuttavuus. Näin ajattelisin etukäteen.
...tosin itse loukkaantuisin myös, kuten ap, , jos minusta kirjoitettaisiin...