sektiossa äiti ei synnytä. sektio ei ole synnytys vaan leikkaus.
tajutkaa nyt jo, ei kukaan synnytä jos lääkäri viiltelee vatsaa auki!
Kommentit (22)
eli kutsutaan sectiopäiville ja lapseni ei syntynyt vaan??
Ootko ihan tosissas? Ei kai? Vitsi oot järjenjättiläinen!
Kyllähän jokainen tietää että sektio on leikkaus, lapsi syntyy muttei häntä synnytetä.
älä sektiomamma ole näsäviisas. kaikki nauravat sun selän takana jos selostat jotain " synnytyksestäs"
kai tuo nyt on kaikkien tiedossa :D. Vauva sieltä kuitenkin syntyy, lopputulos sama, tapa eri.
Sektioitu äiti on seuraavassa raskaudessaan uudelleensynnyttäjä ja hän saa synnytyksestään paperit, jossa lukee synnytystapa: sektio. Lääketieteen ammattisanastossa sektio on synnytys.
tulisivat päät höyryten valittamaan lääkäreille, kun papereissa lukee leikkaus. helpompaa vaan myöntää että sektio on synnytys, kun kestää näitä sektiomammoja jotka kivenkovaa väittävät synnyttäneensä.
ja muuten, jos eka vauva on sektioitu, niin toista synnyttäessä on ensisynnyttäjä.
Itse kun kommentoin ultrassa, että tämähän on minun ensimäinen synnytykseni, niin kätilö korjasi, että olet kyllä synnyttänyt, sektio on synnytys.
Enkä todellakaan ole kenellekään sektiosta marissut. Ihan naurettava ajatuskin, että sen mukaan päättäisivät lääketieteelliset termit :D
Ja by the way, alatiesynnytys oli piece of cake verrattuna sektioon ja sitä toipumiseen. Tämä minun kokemukseni.
Vierailija:
Itse kun kommentoin ultrassa, että tämähän on minun ensimäinen synnytykseni, niin kätilö korjasi, että olet kyllä synnyttänyt, sektio on synnytys.
Enkä todellakaan ole kenellekään sektiosta marissut. Ihan naurettava ajatuskin, että sen mukaan päättäisivät lääketieteelliset termit :D
Ja by the way, alatiesynnytys oli piece of cake verrattuna sektioon ja sitä toipumiseen. Tämä minun kokemukseni.
Vierailija:
Sektioitu äiti on seuraavassa raskaudessaan uudelleensynnyttäjä ja hän saa synnytyksestään paperit, jossa lukee synnytystapa: sektio. Lääketieteen ammattisanastossa sektio on synnytys.
Kukaan ei synny, jos ei synnytetä. Tajua jo.
T: Sektiolla syntynyt, alateitse synnyttänyt
Moni odottaja joka on lopulta sektioitu voi olla kokenut PALJON enemmän kipua kuin vain ns. tavallisesti synnyttänyt!!! Ja kokenut supistukset ja kaiken mahdollisen mutta vain vauva ei ole tullut ulos alapäästä. Siihen päälle sitten vielä leikkaus ja toipumiset kivuista.
Olkoon sitten leikkaus tai mitä vain niin eniten ärsyttää se että niin moni sanoo ettei sektioitu tiedä mitään synnyttämisestä taikka oikeista kivuista... aargh...
sama se miten se lapsi ulos otetaan siltikin se syntyy..
Oikeen kuningasajatuksen sai taas...
1. vaippa pois
2. iso lammikko pissaa parketille
3. lammikkoon luistelemaan ja läisyttelemään
4. sukkaan voi imeyttää pissaa ja hangata seiniin ja sohvalle
AAAAAAAAAAARGGH!!!
ja yksi mun synnytyksistä on sektio..
hallo, se on SYNTYMÄpäivä. Ei liity synnyttämiseen koko ilmaus. Ja synnyttäminen on verbinä aktiivista toimintaa, mitä taas sektioon ei kuulu. Synnyttäminen ja syntyminen on eri asioita.
nyt kun uudelleensynnyttäjiä on kaveripiirissäni monta, monet huolehtivat etukäteen repeämisistä ja miten käy vanhojen repeämien. Samoin pissavaivat huolettaa ja muutenkin lantionpohjan lihasten kunto. Semmosta se on alatiesynnytys. paljon inhottavia asioita mietittävänä. Itselleni tehdään sektio jo toistamiseen ja säälien kuuntelen noiden alatiemammojen tarinoita. eli kateudestahan nämä ketjut lähtee. t:tiukkapimppa lihakset kunnossa.
Lapsi kuitenkin SYNTYY olipa tapa mikä hyvänsä. Eli jos lapsi syntyy, niin äiti synnyttää?
Kukaan täysijärkinen aikuinen ei tee noin typeriä aloituksia...
IHAN SAMA! Lapsi syntyy maailmaan kasvettuaan ensin äidinsä kohdussa. Ja tyyli oli vapaa!
Aina vaan jaksetaan ja jaksetaan samasta asiasta.
Minulla on kaksi synnytyskertomusta, kaksi synnytystä. Toinen alateitse ja toinen sektiolla, mutta tämähän on vaan minun mielipide ja lääkärini. ;) Kaksi kertaa olen synnyttänyt, mutta kahdella eritavalla.
-kaislaliina-